ErwinDeauville
MF'er
- 20 jul 2022
- 67
- 7
Hallo allemaal,
ik ben onlangs begonnen om weer leven te krijgen in een Honda cb750 sport uit 1977.
Deze motor stond al enige jaren stil (waarschijnlijk zo’n 4 jaar en is 2 jaar terug aangeschaft) Ik heb de carbs ultrasoon gereinigd en de motor loopt weer. Nog werk zat zoals afstellen, contactpunten, synchro, kuipdelen, lekkende remcilinders verlichting etc. Enkel kwam bij het loshalen van de carbs een probleem aan het licht, de inlaat in de cilinder van nr. 1 is het schroefdraad van kapot, er is eerder een zichtbare reparatie aan geweest maar kan ik niet thuisbrengen wat daarvoor is gebruikt. Ik kan het benoemen als een soort teflon tape.
Nieuw schroefdraad lijkt mij lastig ivm te weinig materiaal wat over blijft. Is hier iets voor, is er een vorm van lijm, afdicht kit of iets wat volstaat zodat hij geen valse lucht krijgt wat nu dus aan de orde is.
Iemand ervaring hiermee?
Erg benieuwd naar oplossingen. (En of m’n verhaal een duidelijk beeld schetst van het probleem)
Groet Erwin
ik ben onlangs begonnen om weer leven te krijgen in een Honda cb750 sport uit 1977.
Deze motor stond al enige jaren stil (waarschijnlijk zo’n 4 jaar en is 2 jaar terug aangeschaft) Ik heb de carbs ultrasoon gereinigd en de motor loopt weer. Nog werk zat zoals afstellen, contactpunten, synchro, kuipdelen, lekkende remcilinders verlichting etc. Enkel kwam bij het loshalen van de carbs een probleem aan het licht, de inlaat in de cilinder van nr. 1 is het schroefdraad van kapot, er is eerder een zichtbare reparatie aan geweest maar kan ik niet thuisbrengen wat daarvoor is gebruikt. Ik kan het benoemen als een soort teflon tape.
Nieuw schroefdraad lijkt mij lastig ivm te weinig materiaal wat over blijft. Is hier iets voor, is er een vorm van lijm, afdicht kit of iets wat volstaat zodat hij geen valse lucht krijgt wat nu dus aan de orde is.
Iemand ervaring hiermee?
Erg benieuwd naar oplossingen. (En of m’n verhaal een duidelijk beeld schetst van het probleem)
Groet Erwin