Inlaat rubber / aftermarkt-vervangings markt?

Look

MF veteraan
26 jun 2006
6.403
61
Ik vraag me af of het inlaatrubber wat tussen je carburateur en je cilinderkop zit ook op de aftermarkt te verkrijgen is. Of kom je dan bij je dealer uit. Ik vind die van mij niet meer zo fris en wil er een nieuwe voor gaan kopen, maar deze rubbers zijn nog al duur.
Het gaat om een Honda XR400R uit 97, misschien dat iemand een tip of adresje voor me heeft.

full


hier gaat het dus om.

gr, Look.
 
Ik vraag me af of het inlaatrubber wat tussen je carburateur en je cilinderkop zit ook op de aftermarkt te verkrijgen is. Of kom je dan bij je dealer uit. Ik vind die van mij niet meer zo fris en wil er een nieuwe voor gaan kopen, maar deze rubbers zijn nog al duur.
Het gaat om een Honda XR400R uit 97, misschien dat iemand een tip of adresje voor me heeft.

[afbeelding]

hier gaat het dus om.

gr, Look.

Ik moest zo'n rubber hebben voor me husqy en heb toen ook gekeken, kon ze nergens vinden dus koste me uieindelijk nog 40 euro voor een nieuwe.......

Ben d'r bang voor
 
Ik vraag me af of het inlaatrubber wat tussen je carburateur en je cilinderkop zit ook op de aftermarkt te verkrijgen is

Nope. Wat scheelt er aan het oude?

Trouwens ,dat inlaatrubber binnenin gladzetten en "matchen" met het inlaatkanaal in de cilinderkop maakt ook wat uit. :Y Dremel-time. ;)
 
Laatst bewerkt:
Nope. Wat scheelt er aan het oude?

Trouwens ,dat inlaatrubber binnenin gladzetten en "matchen" met het inlaatkanaal in de cilinderkop maakt ook wat uit. :Y Dremel-time. ;)

Ik denk dat die ooit eens een keer is ingescheurd, en dat ze hem daarna weer dicht gekit hebben. Ik zal eens probeeren hier een betere foto van te maken.
Echt erg is het niet, maar als ik voor een redelijke prijs een nieuwe kan scoren heb ik dat liever.

gr, Look.
 
www.offroadcentrum.nl

Is een offroad sloper in Vaassen, die heeft vast wel wat liggen.

Heeft ook voornamelijk XR spul.
 
Het onderste ophangpunt is blijkbaar al eens afgebroken geweest...

BTW: hoe ver staat die co vijs uitgedraaid ? 3 toeren of meer? :?

Dat denk ik ook.

de vijs, tja ik zou eerlijk gezegd niet echt weten hoeveel slagen die uit staat. Maar ik denk dat 3 wel eens kan kloppen. Ik heb hem zo staan dat ik hem op de choke moet starten. Na hoog uit 3 keer trappen loop tie, zet ik dan de choke er af dan slaat die af, laat ik hem even goed warm draaien dan blijf die goed lopen. Ik denk zo "niets meer aan doen". Na het afstellen er van slaat die nog steets beter aan dan dat die daar voor deed.

gr, Look.
 
Dat denk ik ook.

de vijs, tja ik zou eerlijk gezegd niet echt weten hoeveel slagen die uit staat. Maar ik denk dat 3 wel eens kan kloppen. Ik heb hem zo staan dat ik hem op de choke moet starten. Na hoog uit 3 keer trappen loop tie, zet ik dan de choke er af dan slaat die af, laat ik hem even goed warm draaien dan blijf die goed lopen. Ik denk zo "niets meer aan doen". Na het afstellen er van slaat die nog steets beter aan dan dat die daar voor deed.

gr, Look.
Hey Look, ik dacht dat je die CO-schroef nu onder controle had, na dat artikel...? ;)
Ik zou het aantal slagen 'uit' even checken, heeft veel invloed op het starten en het vermogen vd fiets.
Normaal (bij de FCR carbs) is het: CO-schroef staat na optimale afstelling tussen 0,5 en 2,5 slag uit. Staat hij verder uit, dan heb je dus een te kleine hoofdsproeier!

Misschien moet hij wel gewoon ingedraaid worden, dat kan je dus checken.
 
Spuit eens WD40 langs het aansluitrubber als hij stationair loopt (warme motor) als hij van toeren daalt trekt hij valse lucht aan de scheur.
3 toeren uit is te veel, zoals Frank zei: 1.5 a 2 is normaal ,meer te kleine pilot, minder dan 1 te grote pilot.
Heb je de "Gordon mods" uitgevoerd? Doen !

http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=37645 (Gordon's Mods for XR400)
 
Heeren, bedankt voor de tips. Ik zal vanavond eens exact kijken hoe veel slagen die uit staat. Ook de tip van de WD 40 ga ik probeeren (morgen hoop ik)
Het iedee is dat ik telkens wat onder handen neem. Zo ben ik net klaar met de remmen en zit er aan te denken om de carburateur onderhanden te gaan nemen. Vandaar dat ik bij dat inlaatrubber kwam.
Ik denk dat de vorige eigenaar (en die daar voor) al het een en ander aan de fiets hebben veranderd om PK's te winnen. Het luchtfilterhuis is aangepast en er zit een TwinAir filter in. Dus ik denk dat ze met de carburateur ook aan het stoeien geweest zijn. Ook al omdat de bevestiging van het inlaatrubber kapot is geweest. Nu zit ik er aan te denken om de carburateur eens goed schoon te maken. Kan ik mooi gelijk kijken wat voor sproeiers er in zitten.
Weet iemant toevallig de orginele maten van de sproeiers? (XR400R) Ik zal deze vraag ook even in het XR topic stellen.

gr, Look.
 
Een "vrijgestelde" 400 loopt het best met een pilot 58 a 60 en een main rond de 160 ,afhankelijk van de in/uitlaat modificaties.

Is de overtollige las weggehaald binnenin de voorbochten? (zie Gordonmods) .Geeft wat meer pep vanaf midden toeren. Monteer een MIkuni TM36 vlakschuif met AC pomp. Ik heb er nog 1 tje ,al weet ik nog niet of hij (al) weg gaat....
 
Een "vrijgestelde" 400 loopt het best met een pilot 58 a 60 en een main rond de 160 ,afhankelijk van de in/uitlaat modificaties.

Is de overtollige las weggehaald binnenin de voorbochten? (zie Gordonmods) .Geeft wat meer pep vanaf midden toeren. Monteer een MIkuni TM36 vlakschuif met AC pomp. Ik heb er nog 1 tje ,al weet ik nog niet of hij (al) weg gaat....

Geef niet, ik ga eerst kijken hoe het met de carburateur is die er nu op zit. De vijs had ik op 3,5 slagen staan. Voor het mooi dus 1 slag te ver.
Ik heb inmiddels al aardig wat info over de XR. De sproeier maten heb ik er nu ook bij gezet. Ik heb dus weer lekker wat te prutsen. :Y Tot zo ver bedankt
Alleen heb ik nog steeds geen add voor m'n inlaatrubber. Een ieder die ik er na vraag heeft het gelijk over bij de importeur bestellen.

gr, Look.
 
Ik heb een reserve intake stuk maar kan het spijtig genoeg niet weg doen,sorry.

Dat kost toch niet zoo veel??

Begrijp ik.
Wat is niet veel, ik heb hem inmiddels voor zo'n 6 tientjes gezien OEM. als ik hem bij de dealert bestel is die 7 tientjes. Het valt dus nog wel mee :X Maar aangezien je tegenwoordig van alles en nog wat op de vervangings markt kan kopen vroeg ik me af of dit met het inlaatrubber ook zo was. Nu is er wel wat te verkrijgen maar dit is alleen voor gangbare modellen bijv CBR.
Eerst maar eens kijken of die nog goed afdicht, dan zien we wel weer. Besteld is die zo.

gr, Look.
 
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/onderdelen-honda/146556200-onderdelen-cr-125-bj-89.html%3Freturn%3DeJwtzf1qhDAQBPB3OTj%252FqzF61BIJxb5JzqQo5mPJrrS09N1v5AqB%252Fc3AEGe0%252Bd1MN7Hp9WguHFxd1mkVIaPUXijkNrm6C0XnhNscVSpSasgvePdaUgqVVck%252BVB8iuhV2ahn1rV0lxffvaHXj2Uq5DrO%252BDh90AB0QkebX8e1kD2IC%252Bg08K8H92QjkT8%252FPkuR%252Fm9DP%252BcDn24K4fyEuFSp87vuG6LBdQ3ZouIql4zL9PQB7u0nJ%26df%3D1%26fta%3DeNpNkktu4zAMQO%252BiRdYiqS8FX2GuEBhx2jHGSQR%252F2mCK3L2SbNnZGPIDJfKRbNnxz5Q%252BYhmH81c7TCJM7InFc2jg1E3N%252FGAIcWEZBmBjXRiQLajQ9RyGmf%252F3MUwf3cQhzinmFvm%252B3K5jfwn%252FvvkyhkfsGU4xLo08xYZO0zg3cclJFIvYfl5F6JnSb0rZdyl7yyT5p09vpTpYgCLwynmX46Aypb1C0pnhxtB6bQxQfW%252BN8whWYWaqshRjFRSmK9NkpfPlrtnzKpDK%252BMxsZUAkCUuc2xilUpSDUouvzFop1cqgipBTDiWuItWEvEuVExSIOzRSaVlSw%252BGiHSGucJfRklwqvsBqQwZRGjAF7jpGa4NSFrj7GKslgCpwF%252FLJ0eoiCX7vrjbO6hKJ8q14adU6hn026AkBS38RjyGCtht8n451ZoWHkQKQWBqC%252B3xyh5Vfsx9GZLJqgfbtOurtTXdoAilXGoL%252BgDZVn%252Fr5mlKXWcyP2HbTebjeP%252Be%252FOTRrgmRxWcbx3N%252B767PSdP%252FWPs95fdPGdmWPkEX7LcKf7fiVNzkt8uv1C0AE2OI%253D%26fta_ind%3D17%26fs%3D1
mss verkoopt hij het spruitstuk los ;)
 
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/onderdelen-honda/146556200-onderdelen-cr-125-bj-89.html%3Freturn%3DeJwtzf1qhDAQBPB3OTj%252FqzF61BIJxb5JzqQo5mPJrrS09N1v5AqB%252Fc3AEGe0%252Bd1MN7Hp9WguHFxd1mkVIaPUXijkNrm6C0XnhNscVSpSasgvePdaUgqVVck%252BVB8iuhV2ahn1rV0lxffvaHXj2Uq5DrO%252BDh90AB0QkebX8e1kD2IC%252Bg08K8H92QjkT8%252FPkuR%252Fm9DP%252BcDn24K4fyEuFSp87vuG6LBdQ3ZouIql4zL9PQB7u0nJ%26df%3D1%26fta%3DeNpNkktu4zAMQO%252BiRdYiqS8FX2GuEBhx2jHGSQR%252F2mCK3L2SbNnZGPIDJfKRbNnxz5Q%252BYhmH81c7TCJM7InFc2jg1E3N%252FGAIcWEZBmBjXRiQLajQ9RyGmf%252F3MUwf3cQhzinmFvm%252B3K5jfwn%252FvvkyhkfsGU4xLo08xYZO0zg3cclJFIvYfl5F6JnSb0rZdyl7yyT5p09vpTpYgCLwynmX46Aypb1C0pnhxtB6bQxQfW%252BN8whWYWaqshRjFRSmK9NkpfPlrtnzKpDK%252BMxsZUAkCUuc2xilUpSDUouvzFop1cqgipBTDiWuItWEvEuVExSIOzRSaVlSw%252BGiHSGucJfRklwqvsBqQwZRGjAF7jpGa4NSFrj7GKslgCpwF%252FLJ0eoiCX7vrjbO6hKJ8q14adU6hn026AkBS38RjyGCtht8n451ZoWHkQKQWBqC%252B3xyh5Vfsx9GZLJqgfbtOurtTXdoAilXGoL%252BgDZVn%252Fr5mlKXWcyP2HbTebjeP%252Be%252FOTRrgmRxWcbx3N%252B767PSdP%252FWPs95fdPGdmWPkEX7LcKf7fiVNzkt8uv1C0AE2OI%253D%26fta_ind%3D17%26fs%3D1
mss verkoopt hij het spruitstuk los ;)

Dat gaan we doen,

Vandaag de WD40 truck uitgeprobeerd en hij bleef gewoon hetzelfde lopen.
Met de vijs ben ik ook nog even bezig geweest. Hij staat nu 2 slagen uit. Wel heb ik de stationair stel schroef wat verder uit moeten draaien. Ik weet niet of dit een logis gevolg is om hem goed te laten aanslaan, maar het werkte wel.

gr, Look.
 
Terug
Bovenaan Onderaan