inlaatkleppen te heet geworden???

flor

Rookie
5 apr 2006
10
0
IJmuiden
Nadat mijn versnellingsbak op miraculeuze wijze is vastgelopen heb ik een tweehands blok voor mijn Suzuki gsx550es uit 86 kunnen kopen.
Dit blok kwam compleet met motorfiets en loopt aardig goed en verassend sneller dan het kapotte blok. Nu viel mij bij demontage van de donormotor op dat de inlaatkleppen allen blauwig van kleur zijn en de klepzittingen goudachtig... Duidt dit op te heet geworden inlaatkleppen? :? Lijkt mij erg ongewoon

Alvast bedankt!

groet Rolf
 
Nadat mijn versnellingsbak op miraculeuze wijze is vastgelopen heb ik een tweehands blok voor mijn Suzuki gsx550es uit 86 kunnen kopen.

Geheid dat je schakelpennen afgebroken zijn. Heb ik ook gehad met mijn ES'je, alleen heb ik de mazzel gehad dat ze niet tussen de tandwielen zijn beland *D . Haal het carter er maar eens vanaf, dan kun je al zien of er iets bij de versnellingen niet klopt.
Anyways, sorry voor het offtopic geleuter. Verkleurde inlaatkleppen heb ik nog niet zo vaak gezien, misschien dat een foto het een en ander iets duidelijker maakt.

grz Thijs
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Ja dat van die vastgelopen versnellingsbak...heb bij de dealers es rondgevraagd, schijnt eigenlijk (volgens hun) nooit voor te komen bij dit type. Zal idd eens het carter loshalen, ben benieuwd wat de oorzaak was van die rokende achterband...!

Een te krappe klepspeling kan, maar voor zover ik weet wordt deze hydraulisch geregeld...?

Probeer een foto bij te voegen van die verkleurde kleppen...

Gr Rolf
 
Een te krappe klepspeling kan, maar voor zover ik weet wordt deze hydraulisch geregeld...?

Nee, die moet je toch echt stellen. Ik vond het een priegelwerkje, maar wel goed te doen op zich. Weet zo alleen even niet uit het hoofd hoe ze moeten staan, maar het was vrij krap iig, moest er toen nog speciaal andere voelermaten voor halen. En je hebt twee setjes voelermaten nodig btw, voor als je nog naar de winkel moet ;) . Je hebt nl 1 sleper die 2 kleppen bedient.

grz Thijs
 
Oh nou das erg goed om te weten! Denk dat ik maar eens op zoek ga naar een werkplaatshandboek. Heb 2 Gsx-en en om die samen te voegen tot 1 is zo'n boek geen overbodige luxe...
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het er wel redelijk normaal uit zien...
Of ben ik achterlijk? :? (retorische vraag :P )

full
 
Bij mij zijn ze zilverkleurig iig de laatse keer toen ik de carb's eraf had. Zou dan de kleppen uit het donorblok hier in doen, voor de zekerheid zeg maar. Wel ff opnieuw inzippen (inslijpen) dan.

grz Thijs
 
Deze gsxjes zijn nogal gevoelig voor aftermarket uitlaten.
Als je dus een andere uitlaat onder heb dan moeten de carburateurs erop afgesteld worden.
Maar de kleppen zien er wel goed uit.
Groeten Ruud
RG Tuning Almere 036-5452599
 
Yo, heb net ff gekeken, en de klepspeling moet tussen de 0,08 en 0,13 mm zitten.
Aan de linkerRECHTERkant kun je het kapje met 4 boutjes eraf halen, en daar kun je dan met sleutel 19 de krukas rond draaien. Ow ja, stel allebei de kleppen tegelijk, waarom kom je vanzelf wel achter. Suc6.

grz Thijs

edit: links en rechts blijft toch moeilijk voor me :+ ...
 
Yo Thijs bedankt voor jouw antwoord! Ik neem aan dat deze speling dan geldt voor zowel de inlaat- als uitlaatkleppen en opmeten bij een koude motor.???

Greetz Rolf

Tip: Rechts is waar je duim links zit haha :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan