Inlaatrubber vervangen

Radijs

MF'er
3 okt 2007
103
2
Maassluis
Hallo,

Ook mijn gsx600f is toe aan nieuwe inlaatrubbers, de oude zijn er inmiddels af en vanavond ga ik een paar nieuwe ophalen.

Bij het afhalen leek het erop dat er een soort lijm zat op het punt waar de rubbers op de cilinders geschroefd waren, weet iemand of hier iets van lijm of pasta tussen moet voor ik de nieuwe erop schroef ?
 
Hallo,

Ook mijn gsx600f is toe aan nieuwe inlaatrubbers, de oude zijn er inmiddels af en vanavond ga ik een paar nieuwe ophalen.

Bij het afhalen leek het erop dat er een soort lijm zat op het punt waar de rubbers op de cilinders geschroefd waren, weet iemand of hier iets van lijm of pasta tussen moet voor ik de nieuwe erop schroef ?

Er moet geen lijm oid tussen. Als je slim bent gebruik je gelijk nieuwe RVS-boutjes, bij voorkeur inbusbouten. Veel geluk met het opnieuw monteren van de cabs :) Bij voorkeur de rubbers goed verwarmen of aan de kant van de carburateurs de binnenkant insmeren met olie, dat scheelt heel wat gedonder.
 
Tot zover onwijs bedankt voor alle tips,

die van de inbus bouten is zeker een goeie, van de 8 bouten waarmee de vier rubbers vast zaten heb ik er, met goed passende schroevendraaier, maar 1 van losgekregen. De rubbers heb ik opengesneden en de bouten daarna met een waterpomptang losgedraaid.
 
Helaas, de sloper bleek de inlaatrubbers tot zijn eigen verbazing niet meer te hebben. ;(

Zit er ergens in de zuid-holland een grote motorsloop (de goudengids kon mij niet verder helpen)

Of loont het om een paar nieuwe aan te schaffen ?

Wederom alvast bedankt voor de tips !
 
Daarom gaan ze niet makkelijk los , want ze zijn met loctite dicht gemaak bij de fabriek

Nou, weet niet welke motor je bedoelt, maar bij de mijne zit geen gram loctite op. De enige reden waarom die krengen zo vast zitten is dat ze jaren achter elkaar in weer en wind warm en koud worden. Sterker nog: ik heb nu RVS-inbusbouten erin gedraaid met kopervet erop, die blijven perfect zitten waar ze horen te zitten.
 
Dat Loctite spul heb ik welleens van gehoord, dat wordt om de bouten gesmeerd om ze niet los te laten trillen.
De lijm die ik bedoelde zat om de mond van het rubber aan de kant van de cilinder inlaat
 
Dat Loctite spul heb ik welleens van gehoord, dat wordt om de bouten gesmeerd om ze niet los te laten trillen.
De lijm die ik bedoelde zat om de mond van het rubber aan de kant van de cilinder inlaat
Ik heb ook wel eens rubber(tje)s gezien die zo behandeld waren, op brommers; smerig en na verloop van tijd zo uitgehard dat het losbladderde en er juist lekkage kwam.

Verwarmd omleggen op volkomen schoon metaal moet goed zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan