Inlaatrubbers, écht zo duur?

Wealth

MF'er
1 jul 2016
151
2
Mijn xj600 (51J) trekt valse lucht, nou wil ik de inlaatrubbers vervangen (CHY-13) en zie dat je voor een set van 4 €90! betaald. De rubbers van een diversion zijn er al vanaf €20 voor een set.

Is er een mogelijkheid ze goedkoper te kopen? Overigens vind ik ze ook nergens in nederland. Alles op ebay of amazon.
 
Het maakt mij verder niet uit wat voor merk het is als het z’n werk maar doet. Ook van tourmax vind ik ze niet in nederland, en niet onder de €90.

Ik had inderdaad gezien dat ze bij CMSNL bizar duur zijn. Komen we gelijk bij een andere vraag; maakt het dan nog uit welke rubber waar komt? Als ik een set van 4 neem zijn ze toch identiek? Of zijn het toch 4 verschillende?
 
Een membraan van dezelfde Mikuni carburateur kost voor een Yamaha 4 keer zoveel als voor een Suzuki. Of inlaatrubbers ook uitwisselbaar zijn weet ik niet.

Bel Roukema eens, zij hebben mij destijds gewezen op bovenstaande prijsverschillen.
 
Het maakt mij verder niet uit wat voor merk het is als het z’n werk maar doet. Ook van tourmax vind ik ze niet in nederland, en niet onder de €90.

Ik had inderdaad gezien dat ze bij CMSNL bizar duur zijn. Komen we gelijk bij een andere vraag; maakt het dan nog uit welke rubber waar komt? Als ik een set van 4 neem zijn ze toch identiek? Of zijn het toch 4 verschillende?

Als ik het bij CMSNL zo zie is er wel een verschil. Lijkt me dat je twee soorten hebt. Heb nu niet verder gekeken maar ik gok dat het een model voor de linkse twee cilinders is, en een model voor de rechtse twee.
Als je een complete set koopt mag je er toch vanuit gaan dat de twee van elk exemplaar krijgt. Zou wel even goed de beschrijving lezen of informeren bij de leverancier.
Dus zo'n setje van vier rubbers voor tussen de 80 en 90 euro vind ik dan zo gek nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Bij CMSNL kom je pas als laatste escape als het nergens anders meer te krijgen is. Ze hebben veel maar je betaalt de hoofdprijs.

Eens, ik bestel er wel bijna altijd alles. Stukje gemak, verzekerd van kwaliteit, en ik vind dat ze ook veel doen voor de motorwereld. Wie heeft er niet gebruik gemaakt van hun enorme database ? Ik waardeer dat wel.

Maar ze zijn ook echt niet altijd duurder, hun aftermarket sectie, Takegawa en Kitaco bijvoorbeeld is vaak goedkoper als elders.
Je moet alleen wel een beetje Japans kennen, dat helpt wel.
Maar dit gaat ook vaak alleen om Honda onderdelen, tot 125cc. Dus voor veel mensen niet interessant..
 
Ik moest O-ringen hebben voor mijn brandstofsysteem.
8 € per stuk bij CMSNL. 12 stuks nodig. :r Dat is 100 euries incl verzendkosten :r
Voor een paar van die kleine kl*te-ringetjes :?

Zusterbedrijf in Duitsland deed ze weg voor €5. Dat is al beter :P
Maar als je klikte op bestellen dan werd je doorgelinkt naar.........CMSNL :(
Nog gemaild maar eerste reactie was dat ik maar moest bestellen bij de doorlink.
Bij volgende wedervraag kreeg ik geen reacties meer. ;(

Wat goed werkt is om google te gebruiken met het onderdeelnummer.
Dat nummer kan je vinden bij veel sites, waaronder ook bij CMSNL.

Met het onderdeelnummer ben ik verder gaan zoeken en kwam uit in Thailand.
Aanbod was revisieset, 12x zelfde onderdeelnummer voor een Yamaha-buitenboordmotor! *D

Met 20 euries had ik het spul met een week uit Thailand in huis! :t
 
O-ringen zijn redelijk universeel. Die vind je in alle soorten en maten bij grote garages en hydrauliekboeren voor vaak nog geen euro per stuk. Ook kun je hele assortimenten online kopen, je hebt dan een hele hoop verschillende maten in redelijke hoeveelheden en dan nog ben je vaak goedkoper af dan een setje "originele" ringetjes. Het enige dat je moet hebben zijn de juiste maten. Als je die niergens terug kunt vinden kun je ze vaak zelf achterhalen door de oude op te meten met een schuifmaat.
Een van de eerste hits op google geeft me trouwens dit op.

Lijkt me sterk dat ze hier niet tussen zouden zitten...

8-)
 
O-ringen zijn redelijk universeel. Die vind je in alle soorten en maten bij grote garages en hydrauliekboeren voor vaak nog geen euro per stuk. Ook kun je hele assortimenten online kopen, je hebt dan een hele hoop verschillende maten in redelijke hoeveelheden en dan nog ben je vaak goedkoper af dan een setje "originele" ringetjes. Het enige dat je moet hebben zijn de juiste maten. Als je die niergens terug kunt vinden kun je ze vaak zelf achterhalen door de oude op te meten met een schuifmaat.
Een van de eerste hits op google geeft me trouwens dit op.

Lijkt me sterk dat ze hier niet tussen zouden zitten...

8-)

Maar zijn die dan ook benzine/olie/warmte-bestendig? Het ene rubbertje is het andere niet.
 
Ik moest O-ringen hebben voor mijn brandstofsysteem.
8 € per stuk bij CMSNL. 12 stuks nodig. :r Dat is 100 euries incl verzendkosten :r
Voor een paar van die kleine kl*te-ringetjes :?

Zusterbedrijf in Duitsland deed ze weg voor €5. Dat is al beter :P
Maar als je klikte op bestellen dan werd je doorgelinkt naar.........CMSNL :(
Nog gemaild maar eerste reactie was dat ik maar moest bestellen bij de doorlink.
Bij volgende wedervraag kreeg ik geen reacties meer. ;(

Wat goed werkt is om google te gebruiken met het onderdeelnummer.
Dat nummer kan je vinden bij veel sites, waaronder ook bij CMSNL.

Met het onderdeelnummer ben ik verder gaan zoeken en kwam uit in Thailand.
Aanbod was revisieset, 12x zelfde onderdeelnummer voor een Yamaha-buitenboordmotor! *D

Met 20 euries had ik het spul met een week uit Thailand in huis! :t

Is mij ook al opgevallen, voor Yamaha zijn veel rubbertjes hetzelfde welke in BB motoren gebruikt worden, vaak via US verkopers te bestellen, verzendkosten zijn wat hoger maar aanschafkosten compenseert het ruimschoots.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan