Inrijden, hoeveel invloed heeft dat? (R6)

FG99

Rookie
17 okt 2009
7
0
Mijn eerste bericht hier *O*

Mijn vraag: Ik sta op het punt een R6 '08 te kopen met 7000km. Wordt met beurt afgeleverd dus ben er best tevreden mee. Toen ik echter een beetje aan het rondlezen was (hier en op andere fora) las ik dat inrijden best belangrijk is en van invloed is op de verdere prestaties en rijgedrag van de motor.

Stel dat de vorige eigenaar van de R6 slecht of niet heeft ingereden, ga ik dat merken? En welke negatieve invloeden heeft dit op de levensduur, prestaties, rijgedrag, etc? Ik koop de motor van een bedrijf dus het zal moeilijk zijn na te gaan hoe de vorige eigenaar met de r6 is omgegaan. Ben bang om een kat in de zak te kopen, voor een 19-jarige (en voor heel veel andere mensen ook) is 8000 euro een groot bedrag. Waar moet ik dus nog meer op letten (zal de zoekfunctie uiteraard ook nog even gebruiken :) )?
 
De meeste mensen rijden een motorfiets wel in volgens het boekje. En wanneer ze dit niet doen ga jij er niet veel van merken. Meestal is de invloed van slecht inrijden pas naar voren wanneer de motor al meer dan 50.000km heeft gereden.

Wat meer invloed zal hebben is wanneer je elke keer met koude motor wegrijd en deze direct doortrekt in de toeren. Hierdoor gaat de levensduur van de motor sterk achteruit.

Misschien dat iemand anders mij nog kan aanvullen.

Ik zou er zelf niet teveel over nadenken en gewoon de motor kopen en rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
De vraag hoe de motor ingereden is , blijft voor
iedere 2e hands koper.

Maar met zo`n jonge motor en de garantie van
de motorzaak loop je weinig risico.

Ga straks lekker rijden en geniet van je "nieuwe"bike. :]

Niemand kan je garanderen dat je geen kat in de
zak koopt, maar een gokje maakt het leven spannend. :P
 
Tegenwoordig ben je met bijna 10.000km nog aan het inrijden :] , de gebruikte materialen zijn wat harder en taaier dan vroeger, toen de schepen van hout en de mannen van staal waren, de sex veilig en motorrijden gevaarlijk was enz.
 
Kopen die fiets en lekker knallen.

Al dat gelul en zo.

je heb zoveel punten waar je op kan letten hoe de vorige eigenaar ermee heeft gereden.
voorbeeld:
staat van de bandjes
Hoe zijn ze afgesleten
Hoeveel Km is er mee gereden met de bandjes dan
zitten er nog schaamrandjes aan etc etc etc...

weet je wat ik altijd doe
stert de motor als die goed koud is.
Pak een doek e.o. doeken (Twee uitlaatjes)
hou ze voor je uitlaten en luister dan naar het motorblok zelf of je geen rare bijgeluiden hoor.
Dan hoor je het blok goed en geen herrie van die blearpuppe of hoe je het ook wil noemen.

Maar goed kopen en lekker knallen
veel suc6 ermee
En have fun
 
Terug
Bovenaan Onderaan