inrijden nieuwe banden

HornEd

MF veteraan
9 feb 2003
8.747
3
Noord-Holland
Ik heb mijn nieuwe banden altijd rustig ingereden. Nu wil ik binnenkort andere banden laten monteren. (michelin pilot power) Laatst heb ik gehoord dat licht opschuren met een schuurpapiertje het gladde laagje van de band verwijderd. Is dit echt zo of is dit gewoon klinklare onzin?
 
wat het beste werkt is ermee te rijden, heb ik gehoord ;)

rustig de eerste 100-150km de schaamrandjes steeds verder wegrijden. Na 150km moet toch echt wel een kneedown mogelijk zijn. Waarschijnlijk wel veel eerder zelfs, maar better safe than sorry..
 
Ik heb kort geleden een nieuwe BT45 onder mijn CBX 650 laten zetten en toen het wiel er weer in zat werd de motor even gestart en in z'n versnelling gezet en werd de staalborstel er even tegenaan gehouden tot de band dof was.
Helemaal zo!
full
 
wat het beste werkt is ermee te rijden, heb ik gehoord ;)

rustig de eerste 100-150km de schaamrandjes steeds verder wegrijden. Na 150km moet toch echt wel een kneedown mogelijk zijn. Waarschijnlijk wel veel eerder zelfs, maar better safe than sorry..
Nu? Bij -2 graden? ;)
Waar en wanneer ga je dat doen, dan kom ik kijken. })
 
Ehh jezus, is dat je voornaam?

En ;gemakt; zijn is nie, goe, nederlands. :+

Trouwens daar is dit forum toch voor om elkaar te helpen,

Wat de bandjes betreft,na een kleine 50 km,zijn deze gezet op de velgen, en zijn ze gereed, om zich te bewijzen.

gr toontje hifi :]
 
Trouwens daar is dit forum toch voor om elkaar te helpen,
en om jezelf te helpen mbv de zoekfunctie
Wat de bandjes betreft,na een kleine 50 km,zijn deze gezet op de velgen, en zijn ze gereed, om zich te bewijzen.
:?
die kende ik nog niet....
en hoe doen ze dat in de racerij? Eerst 13 rondjes op assen toeren voor ze aan het gas hangen?
 
wat het beste werkt is ermee te rijden, heb ik gehoord ;)

rustig de eerste 100-150km de schaamrandjes steeds verder wegrijden. Na 150km moet toch echt wel een kneedown mogelijk zijn. Waarschijnlijk wel veel eerder zelfs, maar better safe than sorry..

Na 15 km ook wel hoor O-) Maar voor de zekerheid kun je beter iets langer 'inrijden'!

Schuurpapier en staalborstels werken trouwens niet, je maakt de band idd dof ja, maar dat gladde spul komt ook nog gewoon uit je band door de centrifugale krachten!
Waarom :?
Omdat door dat spul je band langer goed blijft als hij in de opslag ligt!~


[me]Biker-mouse die al enkele bandentopics heeft doorgelezen, en dit wordt het laatste bandentopic waar hij ook nog in reageert...[/me]
 
150Km inrijden :?

Das al 10% van de levens duur.
In de zomer is het met 10km gedaan bij mij.

En met dit weer, duurd het ff iets langer.

Ik rij altijd Z.S.M. de autobaan op.
Zorgen dat de band op temperatuur komt.

Dan bochtjes maken, klaar.
 
Tuurlijk zijn er genoeg bandentopics. Maar ik wilde alleen dat schuurpapierverhaaltje ff uit de wereld helpen. (voor mezelf) Blijf zelf toch maar bij gewoon inrijden. Iig thx voor de replies.
 
Ik heb mijn nieuwe banden altijd rustig ingereden. Nu wil ik binnenkort andere banden laten monteren. (michelin pilot power) Laatst heb ik gehoord dat licht opschuren met een schuurpapiertje het gladde laagje van de band verwijderd. Is dit echt zo of is dit gewoon klinklare onzin?

Yo.... Ed....

Gewoon 50kilometertjes mee rijden en dan is het wel oké. Schuurpapier komt uit dezelfde fabel als haarlak op je KTP spuiten.
Maar ben blij dat je eindelijk verstandig bent geworden...

full


POWER RULES!!!

:Z
 
Ja kan je doen, maar even rijden en het is ook weg, (of ff burnoutje doen in de straat). Voor de performance van de band later maakt het echt niets uit.
Right... Burnoutje... De middelste 3cm is schoon en bij de eerste de beste bocht ga je alsnog op je bek. |(

100-150km wordt er gezegd, maar als je dat op de snelweg doet, dan zijn de randen nog steeds glad.

Waar het om gaat is dat je het gladde laagje van je band gesleten hebt. Dit doe je door je hellingshoek steeds iets verder op te bouwen totdat je je band helemaal geraakt en schoon hebt. Op een bochtige weg heb je dat missch. na 10 km al voor elkaar. Op de snelweg na 150km nog niet.

Wat je ook kunt doen is een leeg parkeerterrein opzoeken en daar rondjes rijden. Steeds iets schuiner. Dan heb je het laagje er met 10 minuten vanaf.
 
Right... Burnoutje... De middelste 3cm is schoon en bij de eerste de beste bocht ga je alsnog op je bek. |(

100-150km wordt er gezegd, maar als je dat op de snelweg doet, dan zijn de randen nog steeds glad.

Waar het om gaat is dat je het gladde laagje van je band gesleten hebt. Dit doe je door je hellingshoek steeds iets verder op te bouwen totdat je je band helemaal geraakt en schoon hebt. Op een bochtige weg heb je dat missch. na 10 km al voor elkaar. Op de snelweg na 150km nog niet.

Wat je ook kunt doen is een leeg parkeerterrein opzoeken en daar rondjes rijden. Steeds iets schuiner. Dan heb je het laagje er met 10 minuten vanaf.

Met 50km. bedoel ik ook sturend... niet de stuurdemper vastdraaien en rechtuit rollen...

Come on.....

full


Wake up.... Schnappie!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan