Moet je dit stukje eens lezen als je dat nog niet hebt gedaan....
http/www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
En wat vinden wij hiervan???
Persoonlijk geloof ik er niet zoveel van. De fabrikanten zijn uiteraard heeeel voorzichtig in hun voorschriften maar zullen mijns inziens niet zomaar wat voorschrijven. Ook het inlopen van andere onderdelen dan de zuigerveren wordt in dat stukje niet besproken. Bijvoorbeeld nokkenassen, versnellingsbak, lagers, bla bla.
De kern van wat die kerel zegt, is dat je de ruwheid van je cilinderwand moet gebruiken om je zuigerveren in te rijden. Als dat in zo'n kort tijdsbestek moet, zou de fabrikant die cilinderwand toch rustig die wand wat ruwer kunnen laten??? Dan heb je meer tijd.
Waarom gebruiken slecht ingereden motoren meer olie dan goed ingereden motoren? Dat komt toch door de zuigerveren?
ik ben benieuwd.
Grtzz HagaSan, die niet kinderachtig doet (met inrijden) maar wel geduld heeft .
http/www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
En wat vinden wij hiervan???
Persoonlijk geloof ik er niet zoveel van. De fabrikanten zijn uiteraard heeeel voorzichtig in hun voorschriften maar zullen mijns inziens niet zomaar wat voorschrijven. Ook het inlopen van andere onderdelen dan de zuigerveren wordt in dat stukje niet besproken. Bijvoorbeeld nokkenassen, versnellingsbak, lagers, bla bla.
De kern van wat die kerel zegt, is dat je de ruwheid van je cilinderwand moet gebruiken om je zuigerveren in te rijden. Als dat in zo'n kort tijdsbestek moet, zou de fabrikant die cilinderwand toch rustig die wand wat ruwer kunnen laten??? Dan heb je meer tijd.
Waarom gebruiken slecht ingereden motoren meer olie dan goed ingereden motoren? Dat komt toch door de zuigerveren?
ik ben benieuwd.
Grtzz HagaSan, die niet kinderachtig doet (met inrijden) maar wel geduld heeft .