Inrijden nieuwe R6??

Zet1000

Die hard MF'er
29 jul 2004
291
0
Uden
Ik mag hem zaterdag dan einelijk gaan ophalen:

:] Mijn nieuwe R6 2004 :]

Nu is mijn belangrijkste vraag; Hoe kan ik deze motor het beste inrijden??

Gegroet Bert van Summeren, oud Fazerrijder.
 
er zijn 2 methodes.

1) volgens het (instructie) boekje
2) warmrijden en meteen gassen, dan olievervangen en gewoon blijven gassen.


ik heb het volgens het boekje gedaan. lekker rustig aan dus.
eerste 100km heb ik niet boven de 4000 toeren gereden (rij je dus net geen 80 in de 6e versnelling)
daarna tot 1000km niet continue boven de 7000 toeren (soms even eroverheen bij een inhaalactie en als de motor warm is geeft niet)
daarna tot 1600km niet continue boven de 9000 toeren.

die 1000 / 1600 staat ook in het boekje. die 100km had ik er zelf bijverzonnen om het hele spul even rustig aan te voelen (zit er niets los, hoor ik geen rare dingen, even de banden de kans geven om in te lopen)

veel plezier met je R6. dat zal wel lukken denk ik :)
 
Bedankt Fragdaddy en R6bbert,

Het ik hoop dat ik er veel plezier van zal hebben en ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik vond ze namelijk alle drie supermooi Rood-Blauw-Grijs.
Tevens had ik een oogje op de rode 600 rr.

To be continued....
 
Bedankt Fragdaddy en R6bbert,

Het ik hoop dat ik er veel plezier van zal hebben en ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik vond ze namelijk alle drie supermooi Rood-Blauw-Grijs.
Tevens had ik een oogje op de rode 600 rr.

To be continued....
Welke kleur heb je genomen dan? (ik heb de zilveren '03. lichter dan de zilveren '04)

Ben je er al uit hoe je hem gaat inrijden??
Op z'n oma's??

Peter. vertel eens hoe jij je R1 hebt ingereden dan? volgens de 'snelle' methode? en zo ja, hoe gaat dat precies?
 
Welke kleur heb je genomen dan? (ik heb de zilveren '03. lichter dan de zilveren '04)Peter. vertel eens hoe jij je R1 hebt ingereden dan? volgens de 'snelle' methode? en zo ja, hoe gaat dat precies?

Ik heb em volgens deze methode ingereden:

www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Er zijn al veel topics over geweest hier op MF met net zoveel voor- en tegenstanders.

In het kort:

Motor goed warm rijden (dit is altijd belangrijk) voor 10 - 15 km
Daarna in z'n 2e t/m 5e versnelling accelereren tot iets voor het roode toeren gebied en daarna "afkoelen" (op de motor af laten remmen) naar 40 km/h
Dit herhalen tot je ca. 50 - 60 km op de teller hebt staan.
Olie + filter eruit, nieuw filter erin, nieuwe minerale olie erin en verder rijden zoals je altijd rijdt. Bij 1000 - 1250 km 1e beurt.

Ik heb er ca. 6500 km nu meegereden en o,oo % olieverbruik, geen rare (mechanische) geluiden.
 
Ik heb em volgens deze methode ingereden:

www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Er zijn al veel topics over geweest hier op MF met net zoveel voor- en tegenstanders.

In het kort:

Motor goed warm rijden (dit is altijd belangrijk) voor 10 - 15 km
Daarna in z'n 2e t/m 5e versnelling accelereren tot iets voor het roode toeren gebied en daarna "afkoelen" (op de motor af laten remmen) naar 40 km/h
Dit herhalen tot je ca. 50 - 60 km op de teller hebt staan.
Olie + filter eruit, nieuw filter erin, nieuwe minerale olie erin en verder rijden zoals je altijd rijdt. Bij 1000 - 1250 km 1e beurt.

Ik heb er ca. 6500 km nu meegereden en o,oo % olieverbruik, geen rare (mechanische) geluiden.

en dank je wel voor de uitleg :}

Ik heb mijn R6 dus volgens het boekje ingereden en heb na 5500km ( shit wat maakt die peter veel kilometers. heeft er al weer 6500 op staan :( ) ook geen olieverbruik en geen vage geluiden opgemerkt.

Peter: ik vind op zich 'jou' manier ook helemaal niet verkeerd, maar ik heb er toch voor gekozen om het rustig aan te doen. mocht er toch iets mis gaan kunnen ze me in iedergeval nooit een garantie door de neus boren oid. het nadeel van rustig rijden is wel dat je je 1600km lang moet inhouden.. en sjonge dat is moeilijk!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een rooie gekocht. Was erg aan het twijfelen over de blauwe en de rooie. Mooie van de blauwe vond ik dat deze als enige het voorspatbord in eigen kleur had.. Maar ja, ik heb al een rood pak dus..

Ik denk dat ik hem maar net als mijn Fazer rustig inrijd. De eerste 1000 km niet teveel toeren draaien 4000-5000 toeren. Dat kan ik hopelijk wel volhouden, ga gewoon een paar keer toeren met die ouwe van mij, welke een kawa vn 1500 rijd.

Vervolgens bouw ik het toerental rustig op en dan rond de 1500 km, ga ik wel richting het rooie. Dat moet zeker goed zijn, denk ik.

Verder kijk ik langzaam uit naar een rood voorspatbord en een ander uitlaat. Echter de portemonnee is nu al een heel eind leeggerooft.

Bertus!!
 
Er is een tijd geweest dat je 's avonds nog gewoon over het circuit van assen kon lopen , incl de pitsstraat.
Randy Mamola reed toen voor cagiva, en kreeg voor de stekkenwal een vastloper met de daarbij behorende highsider..
's avonds in de pitsstraat stonden de monteurs de motor net af te vullen met koelvloeistof, lieten de motor een keer goed warm draaien , en weer afkoelen....
Op mijn vraag dat het hele spul zo toch nooit ingereden kan worden, en er zo dus mechanische schade kan ontstaan antwoordden zij:
" wat inrijden???? als het materiaal goed is blijft het toch wel heel, als het niet goed is dan moet dat maar meteen blijken, liefst bij de eerste bocht. "
Vond ik een sterk argument, heb me daar dan ook altijd naar gericht... nooit geen olieverbruik gehad , wel altijd lekker lopende fietsen
 
Oeps

Vandaag bij van Sleeuwen (mijn dealer) geweest. Heb ik me toch per ongeluk laten overhalen om er een }) Hotcammetje }) op te laten zetten... *D

Ps. ik heb nog een laser oval carbon demper in de aanbieding. Slechts 150 Euries.
Ik kan je eventueel een paar plaatjes mailen.

Gegroet maar weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan