inrijden nieuwe zuiger?

800km rustig aan rijden, laag in de toeren blijven, en elke 100km iets meer gas geven. wel wat vetter smeren. liefst 1:20.
 
800km rustig aan rijden, laag in de toeren blijven, :N en elke 100km iets meer gas geven. wel wat vetter smeren. liefst 1:20. _O-
Als je een viertakt stuk wil hebben moet je 1 op 20 gaan smeren ;) Een tweetakt dito overigens!

Gewoon in zijn koppel gebied rijden. Toeren kan helemaal niet zo veel kwaad, onder in toeren is nog slechter. Nu zeg i niet dat je hem maar tot de grens moet open trekken. Gewoon rustig optrekken en gewoon de zelfde toerentallen hanteren als anders (onder normale omstandigheden)
En vooral in het begin heel kort rijden en weer helemaal laten afkoelen, daar krijg je een harde zuiger van. Als je dit zón 300km hebt gedaan, dan kun je wel iets meer gaan vragen van je fiets, maar dat gaat ook wel vanzelf.
 
Laatst bewerkt:
Een 2-takt 800km inrijden :?
Dan ben je alweer aan een nieuwe zuiger toe :P
 
niet iedereen rijd een 2 takt haha das uit mn brommer tijd :X

maar bedankt voor de tip!!! nog meer mensen goede tips? alles is welkom
:} :} :} :] :] :]
 
goed warmrijden is het belangrijkst... en tussentijds oliewissel..
vind 800km veel... heb de mijne net 200 ingereden ofzo.. zal binnenkort eens opentrekken om te zien hoe het eruitziet.

Aangezien je geen nicasil hebt hoef je al niet zo lang in te rijden... er zwerft veel bullshit over inrijden rond... en nergens kun je concreet vinden wat nu echt goed is, dus als je gewoon goed warmrijdt en in het begin wat rustiger aan doet dan normaal kun je het eigenlijk niet verneuken.
 
hehe was ook niet serieus bedoelt.

het hele gebeuren van een nieuwe zsuiger draait om het goed wamrdraaien van de motor.

niet alleen de cil moet op temp zijn (Dit is zo in 5min). maar ook het blok moet goed op bedrijftemperatuur zijn voordat je aan het gas gaat hangen.
eenmaal je blok goed op temperatuur kan er met een zuiger niet veel meer mee mis gaan.

ook verschil thet natuurlijk of het een 2 of 4takt is
 
hehe was ook niet serieus bedoelt.

het hele gebeuren van een nieuwe zsuiger draait om het goed wamrdraaien van de motor.

niet alleen de cil moet op temp zijn (Dit is zo in 5min). maar ook het blok moet goed op bedrijftemperatuur zijn voordat je aan het gas gaat hangen.
eenmaal je blok goed op temperatuur kan er met een zuiger niet veel meer mee mis gaan.

ook verschil thet natuurlijk of het een 2 of 4takt is


leuke grapjes , was ie dalijk ook nog echt gaan doen :N .
en op temperatuur rijden moet je zowiezo altijd, haal uit jouw verhaal geen verschil met gewoon rijden/vlammen.

@martijn, nicasil hoeft juist korter ingereden te worden.

inrijden is iets wat je zelf beetje moet inschatten , rij gewoon rustig met je motor, wisselende toerentallen (stoot rand)trek em na een 150 km eens door, niet te laag in de toeren zitten, ook niet te hoog (zoals ik zei af en toe een heel ff opentreken ivm stootrand.

gewoon rustig aan dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan