Inrijden van een motor

Mag er volgens jou iemand achterop? De eerste 1000 km

  • Ja

    Stemmen: 27 52,9%
  • Nee

    Stemmen: 24 47,1%

  • Totaal aantal stemmers
    51

Oh!

kloon
14 jan 2009
2.648
1
Ik weet dat je rustig moet rijden etc, dit doe ik dan ook.

Het leek mij echter leuk om wat vriendinnen en vrienden mee achterop te nemen, maar nu heb ik al 2 mensen horen zeggen dat dit niet goed voor je motor is, omdat je hem dan te zwaar belast.

Wat is jullie visie hierop? Laat ook aub een reactie achter met je ervaringen.

Ik ga het nu iig niet doen, rather safe than sorry!
 
Ik weet dat je rustig moet rijden etc, dit doe ik dan ook.

Het leek mij echter leuk om wat vriendinnen en vrienden mee achterop te nemen, maar nu heb ik al 2 mensen horen zeggen dat dit niet goed voor je motor is, omdat je hem dan te zwaar belast.

Wat is jullie visie hierop? Laat ook aub een reactie achter met je ervaringen.

Ik ga het nu iig niet doen, rather safe than sorry!

Het mag wel, het is wel dat je rustig aan moet doen met het toerental. :Y
 
Ik heb het destijds aan de dealert waar ik m gehaald had gevraagt en die gaf mij het advies het niet te doen , iets met een zwaardere belasting voor een langere tijd achtereen. Berg op of af zou een andere belasting geven/zijn als iemand achterop. Ik heb het niet gedaan en gewoon even geduld gehad tot de boel ingereden was :)
 
Ik heb het destijds aan de dealert waar ik m gehaald had gevraagt en die gaf mij het advies het niet te doen , iets met een zwaardere belasting voor een langere tijd achtereen. Berg op of af zou een andere belasting geven/zijn als iemand achterop. Ik heb het niet gedaan en gewoon even geduld gehad tot de boel ingereden was :)
Ok, dit hoor ik inderdaad meer...
Probleem is dat ik een maat beloofd heb mee achterop te nemen naar de MFMM :/
Zal wel voorstellen dattie in mn auto gaat? -O-
 
Ik zeg; Moto73 van 2-15april pagina 102; een 4 paginaś tellend artikel over de do's and don'ts van het inrijden van een nieuwe motorfiets.

Lekker laten werken in het krachtgebied in de 3e, 4e en 5e versnelling. Maar liever geen passagier.
 
Ok, dit hoor ik inderdaad meer...
Probleem is dat ik een maat beloofd heb mee achterop te nemen naar de MFMM :/
Zal wel voorstellen dattie in mn auto gaat? -O-


de mega meeting is toch pas zondag
dan is dat ding toch al lang in gereden ;)
 
de mega meeting is toch pas zondag
dan is dat ding toch al lang in gereden ;)
Haha, ja ik doe mn best :Y Maarja, wil volgende week vrijdag middag ff de 1000 km beurt laten doen, moet niet TE snel gaan he }) :z
 
En wat nou als er tegelijkertijd een motor verkocht wordt aan een persoon van zeg... 65 kg (vrouwtje) en aan een wat corpulente heer van 140 kg....?

Kan je met 2 lichtgewichtjes erop of mag een zwaarder persoon niet op een motor rijden.

Dus inrijden met iemand achterop is geen probleem in mijn optiek.
Zie wel eens figuren van zeker + 150 kg op een motor rijden....
 
Ok, dit hoor ik inderdaad meer...
Probleem is dat ik een maat beloofd heb mee achterop te nemen naar de MFMM :/
Zal wel voorstellen dattie in mn auto gaat? -O-

Persoonlijk zou ik dat doen of proberen dat ie even bij iemand anders achterop kan. ;)

Better safe then sorry , zeg maar :Y
 
Persoonlijk zou ik dat doen of proberen dat ie even bij iemand anders achterop kan. ;)

Better safe then sorry , zeg maar :Y
Aye, ik heb al in het gooi topic gevraagd of iemand hem mee achterop wil nemen, vind het zo jammer...

hoeveel heb je al gereden?
110 km _O- Was gisteren te moe, ging om 5 uur opstaan om 2 uur eerder weg te kunnen van mijn werk om de motor op te halen *O*

Uitzetten die computer en op je motor stappen en gaan kilometers maken :] :]
Jaja, das waar, ik ben weg!!! (Wilde het toch even vragen, had vandaag een date met een erg mooie dame die achterop wilde... maarja, niet dus :( )
 
Uitzetten die computer en op je motor stappen en gaan kilometers maken :] :]

Dat is natuurlijk nog beter
full
 
Ik zeg :Rijden met die hap :]
Als je maar niet met te hoge en/of te lage touren rijd dan kan het geen kwaad en is het na mijn mening zelfs goed :Y
 
Laatst bewerkt:
Jaja, das waar, ik ben weg!!! (Wilde het toch even vragen, had vandaag een date met een erg mooie dame die achterop wilde... maarja, niet dus :( )

Wat is jullie gecombineerde gewicht. Als dat onder het maximaal toelaatbare is gewoon doen.
Ze geven altijd aan hoeveel er beladen mag worden.
Zie het probleem eerlijk gezegd niet.
Ik ben samen met mijn vrouw 140 kg en reeds 3 motoren ingereden met duo.
Nooit problemen gehad of wat dan ook.
Eerste 2 motoren tot 40.000 km gereden en huidige nu 10.000 (alleen sinds de winter omgebouwd tot 1 zitter want was teveel race model voor vrouw)

*edit* 1ste motor was zelfs 160 kilo.... was wat zwaarder toen :X
 
Laatst bewerkt:
Ik gooi ook nog niemand achterop en ik moet inrijden tot 1600km. Ben de 1000km al gepasseerd, maar nog steeds niemand achterop. M'n vriendin is al chagerijnig dat ze niet achterop mag. :) Nog even wachten... :P
 
wat een onzin zeg, dus als ik een nieuwe auto koop dan mag ik er ook alleen in?????? ik weeg zelf 120kg, dus dat mag wel en 2 van 60 kg niet??? gewoon doen en normaal rijden. heb het altijd zo gedaan en zal het ook altijd zo doen. me vriendin ziet me aankomen met het verhaal dat ze niet mee mag.
 
Een auto hoef je tegenwoordig niet meer in te rijden... en als jij iemand achterop wilt nemen bij het inrijden houd niemandje tegen hoor. Ik doe het niet omdat ik denk dat het beter is het niet te doen. In de handleiding bij het inrijden staat er niets over niemand achterop mogen nemen. Behalve 1/2 gas de eerste 800km, daarna niet meer dan 3/4e gas tot 1600km... en voor de rest niet te lage toerentallen ivm verglazen van de onderdelen en niet te lang constante toerentallen.
En voor de rest een beetje schakelen, maarja ik rijd nu automaat dus ik wissel wel wat in snelheid.
 
Wat een LUL verhaal. Zie het al voor je met een auto. "Nee, ik moet hem nog inrijden dus ja mag niet meer en ik mag geen bagage meenemen..."

Motor moet gewoon warm zijn en dan mag je er alles mee doen (hiervoor ook wel, maar dat schijnt ie niet zo leuk te vinden)

Of met koffers, ik bedoel ik kan ook wel 80kg aan bagage meenemen met mijn koffers, mag zeker ook niet... Werkelijk waar, zoteen verteld ie dat je je motor elke dag moet aaien ...
 
Laatst bewerkt:
Wat een LUL verhaal. Zie het al voor je met een auto. "Nee, ik moet hem nog inrijden dus ja mag niet meer en ik mag geen bagage meenemen..."

Motor moet gewoon warm zijn en dan mag je er alles mee doen (hiervoor ook wel, maar dat schijnt ie niet zo leuk te vinden)

Of met koffers, ik bedoel ik kan ook wel 80kg aan bagage meenemen met mijn koffers, mag zeker ook niet... Werkelijk waar, zoteen verteld ie dat je je motor elke dag moet aaien ...

jah en ik weeg 70 kg neem ik me vriendin achter op van 60 kg dat kan dan niet? dit zou betekenen dat iemand van 130kg geen motor mag in rijden _O-
 
iemand tijdens het inrijden niet achterop nemen is grote kul.

je als je gewoon met veel tempo wisselingen rijdt, komt de olie overal en loopt hij mooi in.
zowiezo is inrijden veel minder belangrijk geworden.

geniet gewoon van je nieuwe motor.
 
iemand tijdens het inrijden niet achterop nemen is grote kul.

je als je gewoon met veel tempo wisselingen rijdt, komt de olie overal en loopt hij mooi in.
zowiezo is inrijden veel minder belangrijk geworden.

geniet gewoon van je nieuwe motor.

Daar zeg je wat, hoe belangrijk is inrijden? Ik heb in 2008 een nieuwe auto gekocht, dacht dat ik die moest inrijden, maar de dealer zei dat dat achterhaald was. Vroeger wel belangrijk om alles in te laten slijten (of zoiets, ik ben niet technisch genoeg) maar tegenwoordig zouden alle onderdelen door computers en lasergestuurde apparatuur bij elkaar gezocht worden, waardoor alles perfect past.

Je zou zeggen dat dezelfde situatie ook voor een motor zou gelden..... Of toch niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan