"Inrijden" van handschoenen?

*GSX-R600*

Die hard MF'er
10 mrt 2002
713
0
Rotterdam
Ik heb leren zomerhandschoenen van MQP gekocht en rij er sinds vrijdag mijn eerste kilometertjes mee. Het zijn van de handschoenen type kevlar knokkelbeschermers. Nu is het maatje L. M is te klein en XL te groot. Alleen na van het weekend een kilometer of 500 gereden te hebben heb ik een schaafwondje op me knokkel en voelt het na lange tijd aan of ze te klein zijn. Rekken ze na een tijd op of is er een manier om ze net iets groter te maken ?
 
ik heb deze handschoenen gekocht
hebben ook 1/2 maten kun je beter pasvorm vinden

201220_340_FR.JPG


ik hoop voor je dat ze wat wijder worden, maar volgens mij blijf je last houden van de kevlar stukken
 
ze rekken echt wel...... '( ik heb er van de winter onderhandschoenen onderaan gehad...en JA: ZE REKKEN ECHT WEL! :(
 
als het kevlar op de knokkels verder wel goed zit dan zijn de problemen snel voorbij (ivm reken van het leer)

echter al het kevlar niet goed op je knokkels "past" dat heb je echt wel een probleem :(
 
Opzich past het kevlar wel goed op me knokkels. Het is het ergst bij mijn linker rigvinger, daar zit de schaafplek, bij mijn rechter hand is het al veel minder.
 
Van leer krijg je toch geen schaafwonden? Of last van afwashandjes :) Ik heb ooit een miskoop gedaan door naar de verkoopjuf te luisteren, die me adviseerde ruime handschoenen te kopen omdat je dan betere bewegingsvrijheid zou hebben. Niet doen dus, gewoon nauw-passende handschoenen nemen, dat leer rekt wel.
 
De schaafplek komt van het harde van de kevlarbescherming. En het eelt op me handen is inderdaad wel minder geworden sinds ik een kantoorpikkie ben geworden!
 
Ik spuit m,n handschoenen in met zo'n spuitbus voor leren/suede schoenen. Droogt erg snel, en glijdt niet.
 
Keer mee in bad gaan zitten, daarna afspoelen onder de douche en dan in de regen gaan rijden...
:+ :+ :+


Anders gewoon invetten met ledervet, dan kunnen ze ook (iets) beter tegen een regenbuitje.
En mochten ze nat worden, dan nooit op de verwarming drogen! Maar dat spreekt voor zich :)
 
Laatst bewerkt:
Had eerst ook altijd dat ik bij 1 vingertop onwijs last kreeg. Nu ik die dingen ongeveer een jaar heb, zitten ze gewoon perfect.
 
Bedankt voor de tips, zaterdag ff met me handschoenen aan onder de douche springen en dan gaan rijden (niet vergeten eerst aan te kleden natuurlijk) :+
 
Daar had ik nou ook last van, dit weekend. Had m'n hele pak aan incl. de nieuwe handschoenen van Dainese (met kevlar over de knokkels). Alleen bij m'n rechterhand ging het echt goed zeer doen, bij de knokkel op de middelvinger alleen dan. Daar eidigt ook het kevlar dan.

Ik vraag me af of iemand echt ervaring heeft met dit euvel. Leer rekt wel maar kevlar.. dat geeft geen krimp. Het zit overigens wel over de drie buitenste knokkels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan