Inrijden van Honda 2006 CBR 1000 RR

SP2-Raider

Rookie
31 jan 2006
2
0
Otegem België
Goeiedag allemaal...

Ik ben nieuw op dit forum maar het ziet er een toffe bende uit!

Er wordt meestal massaal gereageerd op topics dus hoop ik dat er een goede ziel me wel zal helpen?

Ik rij nu met een 2003 VTR 1000 SP-2.

Maar ik zou binnenkort een nieuwe CBR 1000 RR kopen.

Graag had ik een beetje informatie gehad over het inrijden van zo'n beestje...

Kwestie van niet direct beetje motorschade te hebben.


:} :} :} :} :} :}
 
Als je je gewoon houdt aan de max. toerental volgens schema is er niets aan de hand. Lekker veel schakelen en niet te langdurig met dezelfde snelheid/toerental rijden.Enne welkom!!
 
Eens kijken hoe mooi blauw de cilinderwanden kunnen worden als je 'm vanaf nieuw lekker de toeren ingooit. Eigenlijk is dit geen discussie waard in mijn ogen, de fabrikanten geven niet voor niets een inrijperiode aan :Y

Cor.
ze hebben het wel over eerst goed warm draaien he,
zou dan volgens jou de cilinderwand blauw worden lijkt mij stug
maargoed
 
ze hebben het wel over eerst goed warm draaien he,
zou dan volgens jou de cilinderwand blauw worden lijkt mij stug
maargoed

Een jaartje of wat geleden haalde de duitse versie van Autoweek een BMW uit elkaar die ietwat te hard was ingereden, de blauwe gloed kwam je tegemoet. Ze hebben het trouwens niet alleen over warmdraaien, maar ook over inrijden en dat hebben ze echt niet uit hun duim verzonnen.

Cor.
 
Een jaartje of wat geleden haalde de duitse versie van Autoweek een BMW uit elkaar die ietwat te hard was ingereden, de blauwe gloed kwam je tegemoet. Ze hebben het trouwens niet alleen over warmdraaien, maar ook over inrijden en dat hebben ze echt niet uit hun duim verzonnen.

Cor.
kijk daar heb ik wat aan feiten
dan kan ik alle feten op een rijtje zetten
 
Zou hem op de dyno inrijden, duurt ong 45 min en dan is ie ook echt ingereden. Dat doen ze ook met cirquit motoren, kost een beetje maar je krijgt er zeker meer pk s voor terug dan als je hem zelf zou inrijden. Heb prijzen gehoord van 350 euri.
 
Zou hem op de dyno inrijden, duurt ong 45 min en dan is ie ook echt ingereden. Dat doen ze ook met cirquit motoren, kost een beetje maar je krijgt er zeker meer pk s voor terug dan als je hem zelf zou inrijden. Heb prijzen gehoord van 350 euri.

Met circuitmotoren heb je weinig keuze.

Je kunt op een bank nooit het patroon van gasgeven, door de versnellingen heen gaan, remmen, heter worden van het blok (door dorpjes), dan weer iets afkoelen (buitenwegen) simuleren, en dan ook nog eens in 45 minuten (dus ong. 100 km. gesimuleerde kilometers). Je krijgt vooral oververhitting op bepaalde plekken. Draai na 20.000 km. maar eens zo'n blok uit elkaar, moet je eens zien wat voor rampen je tegenkomt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan