inrijden van nieuwe banden

wat een verschil he van BT014 naar MPR2 :+


ja dat kan je wel zeggen. rijdt echt perfect.


op de middenbok zetten gaat niet, want die heb ik niet, was suzuki te gierig voor. denk ik. hahaha.


ben nu inderdaad een beetje aan het optrekken en remmen. steeds iets schuiner maar blijf wel voorzichtig. liever iets te lang voorzichting dan een hele lange knee-down zal ik maar zeggen. :W
 
Je band ontvetten > :}
Nooit doen, je lost inderdaad de weekmakers en en tevens zitten de siliconen ook in de band. Dus daarna is ie nog echt niet minder glad ..... gewoon lekker gaan rijden. Volgens mijn bandenboer zijn je banden na een km of 40 klaar. Zeker als ze boven de 40c zijn geweest.
 
Valt mee hoor! mijn bandenboer doet dat al jaren. Nog nooit problemen mee gehad. Maar hij gaat er dan ook direct met een schone doek achteraan. :Y
Maar ik rij relatief veel, dus rij sowieso al het eerste laagje rubber waar die weekmakers in ingetrokken zouden kunnen zijn vrij snel weg. :)

Lekkere bandenboer heb jij!
Hij zou absoluut beter moeten weten......

Ik wordt een beetje moe van elke keer weer dezelfde vraag en antwoorden (ook weer vaak dezelfde foute antwoorden).
De enige juiste manier is gewoon de banden rustig aan goed warmrijden, en dan steeds platter de bocht door. Al het andere is geklungel (en nog gevaarlijk ook).

Schuurpapier haalt alleen de waslaag van de band, maar niet de ingetrokken siliconen. De eerste keer dat de band dan warm wordt krijg je dan een onaangename verassing...

Nooit oplosmidelen gebruiken op rubber. Hoe weinig je ook gebruikt, je zal altijd de weekmakers beschadigen. Daarnaast zal dit ook weinig effect hebben op de ingetrokken siliconen, dus dat kan toch weer problemen geven zodra de band warm is.
 
Lekkere bandenboer heb jij!
Hij zou absoluut beter moeten weten......

Ik wordt een beetje moe van elke keer weer dezelfde vraag en antwoorden (ook weer vaak dezelfde foute antwoorden).
De enige juiste manier is gewoon de banden rustig aan goed warmrijden, en dan steeds platter de bocht door. Al het andere is geklungel (en nog gevaarlijk ook).

Schuurpapier haalt alleen de waslaag van de band, maar niet de ingetrokken siliconen. De eerste keer dat de band dan warm wordt krijg je dan een onaangename verassing...

Nooit oplosmidelen gebruiken op rubber. Hoe weinig je ook gebruikt, je zal altijd de weekmakers beschadigen. Daarnaast zal dit ook weinig effect hebben op de ingetrokken siliconen, dus dat kan toch weer problemen geven zodra de band warm is.

:} Superblackbird for president! :}
 
Nieuwe banden ruw ik altijd op met een schuurspons en warm afwas sop. Daarna nog even afspoelen met water en rijden. Dan nog wel rustig aan doen maar geleidelijk kun je meer van je banden vragen.
 
Als ik naar de eifel ga met nieuwe banden kan je wat harder gaan als de bochten in zicht zijn. :P Dus op de snelweg ben je ook gewoon de siliconen kwijt. of het middeltje wat de banden hun tijdelijke bescherming geeft.

ow en het plaksel van de sickert geeft toch ook xtra grip :Y _O-
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de motor ook gewoon even op de middenbok zetten, de motor in de 1e versnelling zetten, en een schuurpapietje tegen het achterwiel zetten.

Deed ik ook met mijn vader motor toen er nog even voor een circuitdag nieuwe banden werden gemonteerd, werkt echt *O*

Wil je nooit meer dit soort onzin neerzetten :o

Voor de rest verwijs ik je naar de post van SBB :)
 
Inrijden... hmmmm gewoon een burnout en dan knallen :?

Ik heb dinsdag een nieuwe achterband gekregen. Toen ik thusi zat er al niet veel schaamrand en zooi meer op, dit was 45km verder.

Je merkt vanzelf als ie wat glijerig wordt, dan ging je te ver en als je niet gooit en smijt heb je nog zat tijd om te corrigeren.
 
Nieuwe banden ruw ik altijd op met een schuurspons en warm afwas sop. Daarna nog even afspoelen met water en rijden. Dan nog wel rustig aan doen maar geleidelijk kun je meer van je banden vragen.

kan je dat eerste stuk niet gewoon achter wegen laten :z

je rekt je vriendin toch ook niet eerst rustig op om daarna nog es langzaam aan te beginnen ook :+

of het 1 of het ander beide is zinloos :9
 
Ik heb al 3000 km nieuwe banden zo goed als ingereden alleen moet ik nog 0,7 cm van de rand inrijden, ik kom er maar niet aan toe.
 
pfff... al dat gezeur, ga lekker rijden en als het lekker voelt steeds iets platter gooien ofzo..

mn vorige set banden (BT-16) had ik binnen 30km de rullen aan het uiteinde hangen, kwestie van ff flink trappen ermee, in het begin goed hard acceleren en een paar keer flink hard in de ankers, dat brengt hitte in de band en zweet je siliconen eruit...
 
pfff... al dat gezeur, ga lekker rijden en als het lekker voelt steeds iets platter gooien ofzo..

mn vorige set banden (BT-16) had ik binnen 30km de rullen aan het uiteinde hangen, kwestie van ff flink trappen ermee, in het begin goed hard acceleren en een paar keer flink hard in de ankers, dat brengt hitte in de band en zweet je siliconen eruit...

:^ ik heb sinds kort ook nieuwe bt-016's en idd na zo'n 30km al voldoende vertrouwen om de schaamrandjes achter er af te rijden. Alleen eerste paar bochten is het wat glibberen en dus goed opletten.
 
De gouden tip dan maar?

Ff flink warm stoken met de gasbrander. Klaar....... :+
 
Lekkere bandenboer heb jij!
Hij zou absoluut beter moeten weten......

Ik wordt een beetje moe van elke keer weer dezelfde vraag en antwoorden (ook weer vaak dezelfde foute antwoorden).
De enige juiste manier is gewoon de banden rustig aan goed warmrijden, en dan steeds platter de bocht door. Al het andere is geklungel (en nog gevaarlijk ook).


Schuurpapier haalt alleen de waslaag van de band, maar niet de ingetrokken siliconen. De eerste keer dat de band dan warm wordt krijg je dan een onaangename verassing...

Nooit oplosmidelen gebruiken op rubber. Hoe weinig je ook gebruikt, je zal altijd de weekmakers beschadigen. Daarnaast zal dit ook weinig effect hebben op de ingetrokken siliconen, dus dat kan toch weer problemen geven zodra de band warm is.

:^

Elke keer hetzelfde. Als je 100km rechtuit rijd en dan kan je nog in de eerste bocht op je plaat liggen. Kalm warm rijden en dan gewoon steeds iets platter. Op het circuit rij je een bandje in een paar ronden in, waarom dan niet op de weg.
 
Laatst bewerkt:
ik stel voor dat alle nieuwe banden bij petsch afgeleverd worden, rij ik ze schoon, kan je ze daarna op komen halen, zijn we ook meteen van dit soort zeik topics af.

nuff said.
 
Terug
Bovenaan Onderaan