inrijden van nieuwe banden

ik stel voor dat alle nieuwe banden bij petsch afgeleverd worden, rij ik ze schoon, kan je ze daarna op komen halen, zijn we ook meteen van dit soort zeik topics af.

nuff said.

Ik zal mijn volgende vriendin ook wel via jou bestellen. :Y
 
Laatste achterband had ik met 15 km schoon.. even 5 km een beetje op temperatuur brengen, vervolgens een mooie serie bochten pakken en iedere bocht weer iets harder - klaar..

'k snap die paranoia met schuurpapier en ontvetter niet helemaal.. :?
 
:N :N

Ofwel is het laagje er dan nog lang niet af langs de zijkanten, ofwel heb je risico genomen, of je woont op de stelvio.


mijn vorige band was op 10km ingereden, schaamranden inclus. ben geen racer oid, maar ge er gewoon mee na een industrieterrein met wat bochten en ronde punten en het is direct klaar.
goedkoper dan circuit ook trouwens.


welke korrel schuurpapier gebruiken jullie trouwens _O-
 
Laatst bewerkt:
Valt mee hoor! mijn bandenboer doet dat al jaren. Nog nooit problemen mee gehad. Maar hij gaat er dan ook direct met een schone doek achteraan. :Y
Maar ik rij relatief veel, dus rij sowieso al het eerste laagje rubber waar die weekmakers in ingetrokken zouden kunnen zijn vrij snel weg. :)
Als je zoveel rijdt, waarom dan moeilijk doen met troep op je banden smeren die ook nog eens slecht is?
 
ja dat kan je wel zeggen. rijdt echt perfect.


op de middenbok zetten gaat niet, want die heb ik niet, was suzuki te gierig voor. denk ik. hahaha.


ben nu inderdaad een beetje aan het optrekken en remmen. steeds iets schuiner maar blijf wel voorzichtig. liever iets te lang voorzichting dan een hele lange knee-down zal ik maar zeggen. :W
En lekker zo door blijven gaan. Da's het beste voor je rubber, en voor je eigen gevoel.
 
heb nu een kleine 300 km gereden en heb aan beide kanten nog een schaamrand over van ongeveer een centimeter. vind ik erg netjes en geloof ook niet dat ik die er nog af rij. groeten
 
gewoon gassen _O-

nee km of 100

kennis van mij zegt dat ie er ff een schuurpapiertje over haalt, maar denk niet dat dat echt goed is voor je bandjes, maar hij zweert erbij.
 
volgend topic wie heeft er de mooiste figuren in zijn siliconen laag gereden? ik heb weleens een dubbele golf ingekregen. iets te sportief met een nieuwe band over de rotonde geknald :]


maar normaal iedere bocht halfje schoon halfje met siliconen rubber. ben je binnen de kortste keer weer aan het rellen.
 
En door die remmenreiniger alle weekmakers in je band om zeep helpen. Handig hoor :')

Ga gewoon rijden. Dat gaat prima en is beter dan al die 'trucjes'.

Degene die dat postte had het over een race team; die weekmakers in die buitenste tiende millimeter rubber gaan anders zéker 10 minuten langer mee ;)
 
Je kunt de motor ook gewoon even op de middenbok zetten, de motor in de 1e versnelling zetten, en een schuurpapietje tegen het achterwiel zetten.

Deed ik ook met mijn vader motor toen er nog even voor een circuitdag nieuwe banden werden gemonteerd, werkt echt *O*

Wat een onzin vertel je nu, strak maakt iemand brokken door jouw advies. De band moet gewoon een paar keer op bedrijfstemperatuur zijn geweest zodat het silicone eruit zweet, als je gaat schuren bij een koude band heeft dat geen nut :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan