Inrijklem of Paddock???

tinus66

xvs 650 bobberstyle
9 okt 2018
84
122
Rotterdam eo
Hallo,

Voor het stallen van mn motor zit ik te twijfelen tussen een inrijklem of een paddock.

Wat zijn jullie ervaringen met het praktische verschil tussen een paddock of een inrijklem.

Ik zal hem alleen gebruiken voor het stallen en het schoonmaken van mn motor, dus geen technisch onderhoud o.i.d.

alvast bedankt voor jullie reactie
 
Ik heb nu beide, voordeel van een inrijklem is dat je met weinig moeite je motor "vast" hebt staan in rechtopstaande positie. Handig voor olie peilen en andere lichte werkzaamheden. Voordeel van de paddock is dat het achterwiel los van de grond komt, zeker bij de motor van mijn vriendin is dat handig om de ketting van onderhoud te voorzien.

In jou geval zou dus een inrijklem voldoende zijn als je het mij zou vragen :t
 
Ik zou voor wat je nu beschrijft ook een inrijklem halen. Nadeel van een paddockstand is dat je het opbokken onder de knie moet krijgen en er een hele kleine kans is dat de motor uit balans raakt en de grond gaat kussen. Voordeel van een paddockstand is dat je de ketting makkelijk kunt smeren
 
Honderd Heliumballonnen met een touwtje van een meter er aan vastknopen volstaat ook , dan hangt ie net mooi vrij van de grond in je schuur .
Krijg je ook geen platte banden ..
B|
 
Ik heb nu beide, voordeel van een inrijklem is dat je met weinig moeite je motor "vast" hebt staan in rechtopstaande positie. Handig voor olie peilen en andere lichte werkzaamheden. Voordeel van de paddock is dat het achterwiel los van de grond komt, zeker bij de motor van mijn vriendin is dat handig om de ketting van onderhoud te voorzien.

In jou geval zou dus een inrijklem voldoende zijn als je het mij zou vragen :t

Top:t
Bedankt voor je reactie!
 
Ik zou voor wat je nu beschrijft ook een inrijklem halen. Nadeel van een paddockstand is dat je het opbokken onder de knie moet krijgen en er een hele kleine kans is dat de motor uit balans raakt en de grond gaat kussen. Voordeel van een paddockstand is dat je de ketting makkelijk kunt smeren

Bedankt voor je reactie:t
Ik heb een cardan aandrijving dus ik hoef(gelukkig) geen ketting te smeren
 
Bedankt voor jullie reacties :}:}
HBM inrijklem.png

Ik heb de HBM inrijklem gekocht:t:t
 
Met cardan wordt een paddock stand sowieso lastig.

Pak een goede inrijwielklem. Ga je veel plezier van hebben.
 
Abba stand:t ik heb een paddock en een inrijklem,Maar de Abba stand is veruit t fijnst
 
Ik heb ze idd ook puur voor het vastzetten in de bus/caravan/ahw.

Daarbij vind ik het geen fijn idee dat hij echt lang in zo’n inrijklem staat, het drukt er toch altijd behoorlijk op.
 
Paddock achterwiel... scheelt wat ruimte inderdaad... De zijstandaard is ook niet laminaat vriendelijk, zonder onderleg.
Niet dat ik laminaat in de schuur of carport heb... Motor staat hier in de woonkamer langs de muur.*O*
Was het idee van Mvr. Psygho zelf, toen ik een groot dilemma had, of de carport naar schuur te transformeren, of het budget te gebruiken voor inruil oude motor,en aankoop nieuwe motor.. Emotie boven verstand natuurlijk..:]
 
Paddock achterwiel... scheelt wat ruimte inderdaad... De zijstandaard is ook niet laminaat vriendelijk, zonder onderleg.
Niet dat ik laminaat in de schuur of carport heb... Motor staat hier in de woonkamer langs de muur.*O*
Was het idee van Mvr. Psygho zelf, toen ik een groot dilemma had, of de carport naar schuur te transformeren, of het budget te gebruiken voor inruil oude motor,en aankoop nieuwe motor.. Emotie boven verstand natuurlijk..:]

Makkelijk op te lossen. Nu had ik mijn RS125 meestal gewoon op bokken staan. Maar had wel een stukje laminaat van 10x10cm apart gehouden om onder de zijstandaard te kunnen leggen.
 
Had eerst een plaatje staal van 4mm dik, met zelf ingefreest yamaha logo, met anti kras viltjes eronder...
Vind de paddock stand mooier, omdat hij dan strakker tegen de muur staat...
 
ik zoek een soort van paddock voor cardan aangedreven motoren, dit voor het demonteren en monterern van het achterwiel, als er een middenbok onder zit, dan heb ik nog te weinig ruimte om het achterwiel eruit te halen of erin te zetten, ook de optie om de achterkant op te hijsen is geen optie omdat die mogelijkheid er niet is.
iemand een oplossing of ideeen
 
Terug
Bovenaan Onderaan