inruil prijzen?

KoffieJunk

MF veteraan
4 nov 2003
3.420
0
Heeft iemand een idee waar ik een indicatie kan krijgen van inruil prijzen? Voor auto's hoef je niet lang te googlelen, maar heb je dergelijke lijsten ook voor motoren?
 
Dat is vooral particuliere verkoop. Ik ben nogal lui aangelegd en wil geen gezeur.
 
Kun je je eigen motor niet opzoeken bij een dealer en van zijn vraagprijs een aantal % afhalen?
 
Of je nu een lijstje op moet zoeken en doorworstelen of je kijkt idd op marktplaats maar zeg 10 vergelijkbare motoren van jouw type, jaartal en kilometerstand. Heb je ook een prijsindicatie. Of pak je pc type een aantal motorzaken in, kijk naar in hun voorraad, naar "jouw" motor. Dan heb je ook na 10 zaken een prijsindicatie. Al zal een zaak je altijd minder geven dan ze zelf vragen.
Kost je denk ik 20 minuutjes en je weet het.

Als ik mijn motor zou willen inruilen dan ga ik een aantal zaken af en weet dan van elk de inruilprijs. Maak ik daar een gemiddelde van dan zet ik dat als vraagprijs op o.a. marktplaats.
Zonder iets in te ruilen zal ik echt wel een goeie deal eruit halen. Kortom dan ben ik door particuliere verkoop en mijn aankoopvoordeel zonder inruil waarschijnlijk beter af. Ik zal wat langer moeten leuren maar dan heb ik ook wat. Of ik ruil dat ding in waar ik de hoogste inruilprijs krijg en leg er wat meer bij.
 
Of je nu een lijstje op moet zoeken en doorworstelen of je kijkt idd op marktplaats maar zeg 10 vergelijkbare motoren van jouw type, jaartal en kilometerstand. Heb je ook een prijsindicatie. Of pak je pc type een aantal motorzaken in, kijk naar in hun voorraad, naar "jouw" motor. Dan heb je ook na 10 zaken een prijsindicatie. Al zal een zaak je altijd minder geven dan ze zelf vragen.
Kost je denk ik 20 minuutjes en je weet het.

Als ik mijn motor zou willen inruilen dan ga ik een aantal zaken af en weet dan van elk de inruilprijs. Maak ik daar een gemiddelde van dan zet ik dat als vraagprijs op o.a. marktplaats.
Zonder iets in te ruilen zal ik echt wel een goeie deal eruit halen. Kortom dan ben ik door particuliere verkoop en mijn aankoopvoordeel zonder inruil waarschijnlijk beter af. Ik zal wat langer moeten leuren maar dan heb ik ook wat. Of ik ruil dat ding in waar ik de hoogste inruilprijs krijg en leg er wat meer bij.

:^
 
Als je zoekt naar de prijs bij motordealers kun je kijken op www.motoroccasion.nl
veel dealers gebruiken deze site ook om een richtprijs te geven :Y .

Daarnaast wil het erg helpen om te shoppen bij verschillende winkels om te zien wie de beste deal in huis heeft. Bij mij leverde dat bijna 4000 euro verschil op tussen het laagste bod en het hoogte bod en dat is geen bull-shit... :N

Succes! *O*
 
Ik meen dat als je bij de ANWB-site een motorverzekering berekend, met behulp van je kenteken, dat de site dan ook met de dagwaarde van je motor aangeeft. Ga daar gewoon wat boven zitten met je prijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedenk dat het niet alleen maar gaat om de prijs voor het minteken, maar ook de initiele vraagprijs, die vaak hoger wanneer iets ingerolen wordt. Mensen staren zich vaak blind op de inruilwaarde van de motor/auto. Als je verwacht de gemiddelde Marktplaats vraagprijs te krijgen als inruil.... :N
Er is wel een bovag inruilwaarde gids, maar die is niet openbaar toegankelijk. (tenzij je dokt)

Het gaat uiteindelijk om de prijs die erbij moet en of jij de 'upgrade' naar de nieuwe motor die prijs waard vindt. De dealer wordt er nooit slechter van, die heeft ook brood nodig, en jij zal dat brood betalen als klant, net al bij iedere andere winkel.

Je kan natuurlijk wel "shoppen" door verschillende offertes aan te vragen en kijken waar de bijleg het minst is, of het meest value for money.

Voorbeeld: In jacht voor een nieuwe motor van boekwaarde 10000 euro:
Bij dealer A kan je 5000 terugkrijgen en je moet 5000 bijbetalen (dealer start bij 10000)
bij dealer B 4500 en je moet 4500 bijbetalen (dealer start bij 9000).
per saldo ben je dan bij B goedkoper, maar je hebt minder inruil gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Bedenk dat het niet alleen maar gaat om de prijs voor het minteken, maar ook de initiele vraagprijs, die vaak hoger wanneer iets ingerolen wordt. Mensen staren zich vaak blind op de inruilwaarde van de motor/auto. Als je verwacht de gemiddelde Marktplaats vraagprijs te krijgen als inruil.... :N
Er is wel een bovag inruilwaarde gids, maar die is niet openbaar toegankelijk. (tenzij je dokt)

Het gaat uiteindelijk om de prijs die erbij moet en of jij de 'upgrade' naar de nieuwe motor die prijs waard vindt. De dealer wordt er nooit slechter van, die heeft ook brood nodig, en jij zal dat brood betalen als klant, net al bij iedere andere winkel.

Je kan natuurlijk wel "shoppen" door verschillende offertes aan te vragen en kijken waar de bijleg het minst is, of het meest value for money.

Voorbeeld: In jacht voor een nieuwe motor van boekwaarde 10000 euro:
Bij dealer A kan je 5000 terugkrijgen en je moet 5000 bijbetalen (dealer start bij 10000)
bij dealer B 4500 en je moet 4500 bijbetalen (dealer start bij 9000).
per saldo ben je dan bij B goedkoper, maar je hebt minder inruil gekregen.

Agree, maakt niet veel uit wat je koopt, auto of motor, uiteindelijk draait het om het bedrag wat je bij moet betalen bij inruil.
Niet wat je terugkrijgt, hoe de dealer tot dat bedrag komt maakt mij niet uit.
 
Veel motorzaken kijken natuurlijk in het bovag koerslijst boekje, maar ook gebruiken ze Motoroccasion en dan halen ze natuurlijk daar nog enkele honderden euro's van af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan