Inruilen wanneer voordelig

Mr Hornet

MF veteraan
11 dec 2001
1.429
0
Hebben jullie ervaring met inruil tijdstip km/jaartal enz??

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zit met bijv. een motor waar 30000 op de klok zit ipv 40000

Ikzelf rij op een 1999 Hornet die nu 33000km gelopen heeft
Laatst even aan de dealer gevraagt wat het inruil bedrag nog was, bleek tussen de 5000 a 5500 euro te liggen (lag er ook een beetje aan waar ik hem op in zou ruilen)
Zou het nu veel verschil maken dat ik er nog een jaar op blijf rijden en dus zo rond de 40000 uitkom ? of zou dat niet uitmaken ?
 
ja...het maakt altijd uit...
een jaar later...is weer een jaar ouder...

ik denk dat het zo'n 500 tot 1000pleuroos per jaar afschrijving is....

en als je een dure motor koopt krijg je meer terug...dan een goedkopere fiets...scheelt niet zo heel veel...maar elke pl€uro is er een... :)
 
hebben niet meer mensen hier tips/ervaring over??

lastig volgens trouwens zonder actieve onderwerpen.. laten we hopen dat het snel op gelost is met de komst van de nieuwe server 8-) 8-)
 
Is het niet zo dat je verkopen beter in het voorjaar kunt doen, en aankopen in het najaar....?

Dit in verband met seizoens-rijders :?
 
inruilen kost altijd gewoon grof geld,heb laatste keer flink kunnen praten omdat ik een wat duurdere motor kocht,scheelt zo'n 700 euro,maaja wat is nog 10k km je waard op je huidige motor,ff afwegen maar volgend jaar zal er weer zeker meer bij moeten. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan