Inruilprijs en Verkoopprijs

Slip

MF veteraan
23 mrt 2005
4.838
37
Tiel
Ik krijg voor mijn motor (Yamaha YZF-R6 uit 1999 met 48.000 op de klok) 4250 euro terug als ik hem inruil op een R1 uit 2002 met 22.000 op de klok.
Wat is nu een redelijke verkoopprijs voor mijn "oude" motor (dus de prijs waar de dealer hem weer te koop voor zet)?
 
FF zoeken op verschillende verkoopsites naar vergelijkbare motoren.
 
Waarom is een verkoopprijs nu belangrijk om te weten? Het gaat er toch om dat je een transactie kan maken waarbij beide partijen een goed gevoel hebben?
 
Als je niks zinnigs te zeggen hebt ga dan lekker een ander topic vervuilen. Ik ben gewoon benieuwd wat de gangbare verkoopprijs is.
 
Een gangbare verkoopprijs is een hoop meer dan dat jij voor je inruil krijgt, de dealer moet de huur van 't pand, salaris van de verkoper EN niet te vergeten het overige (niet zichtbare) personeel, overige kosten, plus een winst opslag verdisconteren. (en toch nog een beetje markt conform blijven).

Hoeveel precies? wel ga 's terug kijken nadat je hebt ingeruild.

Gr. Hans.
 
Een gangbare verkoopprijs is een hoop meer dan dat jij voor je inruil krijgt, de dealer moet de huur van 't pand, salaris van de verkoper EN niet te vergeten het overige (niet zichtbare) personeel, overige kosten, plus een winst opslag verdisconteren. (en toch nog een beetje markt conform blijven).

Hoeveel precies? wel ga 's terug kijken nadat je hebt ingeruild.

Gr. Hans.


in de inruilprijs zit ook de korting die je zonder inruil ook wel gekregen had. de verkoopprijs hoeft dus helemaal niet perse zoveel boven de inruilprijs te liggen.

(met de auto heb ik meegemaakt dat ik ruim 3000 euro inruil kreeg voor een 12 jaar oude niet mooie nissan sunny met 240 000 km op de teller. dat ding is waarschijnlijk voor 100 euro naar een handelaar gegaan)
 
Ik krijg voor mijn motor (Yamaha YZF-R6 uit 1999 met 48.000 op de klok) 4250 euro terug als ik hem inruil op een R1 uit 2002 met 22.000 op de klok.
Wat is nu een redelijke verkoopprijs voor mijn "oude" motor (dus de prijs waar de dealer hem weer te koop voor zet)?
Wat ik altijd doe, ik kijk of ik bij de verkoper een vergelijkbare auto/motor zie staan. Vervolgens vraag ik waarop hij die verkoopprijs baseert. Waarschijnlijk hemelt hij die motor/auto helemaal op

En vervolgens heb ik nieuws voor hem: Ik wil er zo een inruilen.

Heb 1x meegemaakt dat mijn auto exact gelijk was, zelfde maand, zelfde kleur en uitvoering. Mijne had alleen veel minder km's. Was een leuke onderhandelingsbasis moet ik zeggen.
 
Inruilen is niet altijd de beste optie... Vaak krijg je een redelijke prijs voor je motor maar ook niet meer dan dat. Daarnaast geven veel dealers korting als je niets inruild. Ik zou dus even vragen of je korting krijgt als je niets inruild, en als het de moeite waard is je motor zelf verkopen en de korting pakken.. R6-jes zijn niet heel moeilijk om een nieuw baasje voor te vinden denk ik... ;)
 
Waarom is een verkoopprijs nu belangrijk om te weten? Het gaat er toch om dat je een transactie kan maken waarbij beide partijen een goed gevoel hebben?

Omdat TS misschien zijn oude motor particulier te koop wil zetten :?
Dat kan je namelijk ook doen, zelf verkopen voor een prijs boven de aangeboden inruilprijs en dan een andere motor kopen met wat korting omdat je niets in te ruilen hebt ;)
 
Inderdaad kijken naar vergelijkbare R6jes via Internet bij bijv. Motoroccasion.nl . Particulier even via Marktplaats vergelijken, wie weet kan je er wel 4500-4750 voor krijgen en kan je zelfs nog wat afdingen op die R1.

Ik kreeg 3 jaar geleden voor mijn (destijds 10 jaar oude) GSX600F zo'n 2250 terug van de dealer om mijn huidige motor te kopen, heb 'm toen particulier verkocht voor 2500 euro (vond de dealer helemaal niet erg, heeft ie zelfs liever!) en hoefde toen dus een kleiner verschil bij te lappen.

Ik weet even niet de prijzen van de R6jes, maar ik denk dat ie 'm voor zo'n 5000 euro dan zal aanbieden. Maar dan heeft ie het ding ook moeten nakijken, moet ie garantie bieden en zoals ook al gemeld salaris en de kosten van het pand etc. betalen.


Maar kijk dus even op marktplaats om te zien wat ie particulier waard is en kijk op motoroccasion om te zien wat ie ong. via de dealer waard is.
Ik zou je dealer eens vragen wat je voor die R1 moet betalen zonder inruil en dan kijken of particulier verkopen niet makkelijker is. Helaas zitten er particulier wel weer haken en ogen aan.
Er komen mensne met interesse, maar willen 'm niet kopen. Er kan een proefrit fout gaan dat iemand op z'n bek gaat of erger, 'm steelt. etc. etc. Wil je snel van je motor af, dan is de dealer de makkelijkste optie, maar hij loont het minste.
 
Wat ik altijd doe, ik kijk of ik bij de verkoper een vergelijkbare auto/motor zie staan. Vervolgens vraag ik waarop hij die verkoopprijs baseert. Waarschijnlijk hemelt hij die motor/auto helemaal op

En vervolgens heb ik nieuws voor hem: Ik wil er zo een inruilen.

Heb 1x meegemaakt dat mijn auto exact gelijk was, zelfde maand, zelfde kleur en uitvoering. Mijne had alleen veel minder km's. Was een leuke onderhandelingsbasis moet ik zeggen.

Dat is wel een goede truuk, die moet ik onthouden.
Het probleem is dat ik mijn R6 al een half-jaar probeer te verkopen op 2 tot 3 verschillende sites. Alleen ik krijg 'm gewoon niet verkocht. Ook al kost 'ie maar 4500 euro.
Dus ik ga 'm gewoon inruilen (en dan krijg ik er 4250 euro voor terug)
 
Dat is wel een goede truuk, die moet ik onthouden.
Het probleem is dat ik mijn R6 al een half-jaar probeer te verkopen op 2 tot 3 verschillende sites. Alleen ik krijg 'm gewoon niet verkocht. Ook al kost 'ie maar 4500 euro.
Dus ik ga 'm gewoon inruilen (en dan krijg ik er 4250 euro voor terug)

Een half jaar is erg lang voor een redelijk populaire fiets. Iedereen wil immers een R6 of R1 :P
Dan maakt die 250 euro ook niet uit en ben je 'm meteen kwijt zonder gezeik, of dat een particulier iets binnen een maand of wat stuk rijd en jou er voor verantwoordelijk houd. (ja, dat soort mensen zitten er ook tussen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan