inspraak bij keuze motor

koga

Die hard MF'er
16 sep 2001
676
0
Breda
Ik vraag me af in hoeverre mede forum leden bij de keuze van een motor rekening houden met de levenspartner, vriendin, of (v)echtgenote.

hebben die inspraak ?? of hoe kijken jullie daar tegen aan ?? :?
 
Ik dacht eigenlijk van niet, maar toen ik een vriendin had, hield ik er toch rekening mee. De eerste motor was een Diversion. Nou hoor ik jullie denken, nou nou, zo\'n ding rijdt toch niet hard... Hij haalde 200km/u en dat reed ik dus ook rustig (ook op 80km-wegen). Dus... diversion eruit en Virago gekocht = stuk relaxter, haalt niet meer dan 145/150. Vriendin is intussen eruit en ik ben toch weer aan het sparen voor iets snellers :} Blijkbaar houdt ik er dus wel rekening mee... maar inspraak vind ik wel iets anders, ik rij dus ik bepaal wat ik rij :]
 
Laatst bewerkt:
Bij mij thuis vonden ze het niet leuk dat ik perse zo\'n snel geval moest hebben (Voor mij is een R6 snel :} )
Helemaal toen het ook nog een schademotor was, maar ja, pech voor hun --> hij staat toch in de schuur :9
 
k heb zelfs nog een duo plaats vrij op m\'n VFR...
was bij aankoop wel de bedoeling dat daar zo nu en dan zo\'n leuk ding op de duoseat zou zitten...haha...
 
Ex reed zelf ook motor, dus ikzelf een solo fiets gebouwd. Nu ineens na lange tijd weer vriendinnetje, maar mooi niet dat er ineens een zadel achterop komt. Verknalt de hele lijn van de motor.

Wel heb ik nog een oude Silverwing / Silverslut staan voor de pekeldagen die nu waarschijnlijk wel wat vaker gebruikt zal gaan worden. Helaas eerst nieuwe voor en achterband + balhoofdlagers, en geen knaken voorlopig...

Als er een andere fiest ( bij ) komt in de toekomst houd ik er rekening mee dat ze mee kan, dat ze goed en comfortabel kan zitten ( want met de auto op vakantie, no way, dat was eens maar nooit meer ) en dat de fiets zich goed houd met bagage en duo. Zal dus wel een california worden, of misschien wel een V11 sport of een bandit 1200, tenminste als mijn toekomstige salaris dat toe zal staan. Ik bepaal de motor, maar houdt rekening dat er iemand comfortabel mee moet kunnen dus.
 
Ik koop waar ik geld voor heb. Mijn vriendin rijdt graag mee, maar als je telt hoeveel keer diemeegaat ivm hoeveel ik rij, dan vind ik dat ik het recht heb om zelf te kiezen. Voor de moment
ben ik aan het uitkijken voor nen supermotard. Jammergenoeg is dat een éénzitter, maar ja, leven gaat door zeg ik...
 
Met m\'n GS500e (met volle kuip!) keek ik wel naar de mening van m\'n vriendin, maar mijn XR vond ze dus echt 100x niks. Toch heb ik \'m gekocht, alleen al omdat er niemand achterop kan :]

Je moet gewoon kopen wat je zelf wilt en niet luisteren naar een ander, tenzij de ander met redelijke tegenargumenten komt ;)
 
Nee, ik kocht mijn motor voordat ik een vriendin had. Zij vind het alleen maar mooi als ik zo\'n dingetje heb. Tenzij we in financiele probleempjes komen natuurlijk..Hihihi.

Als mijn vriendin ZELF een motor heeft, zet ik een
hoe heet zo\'n ding...over de duoseat..???

Ik haat het als iemand bij mij achterop zit.
Ik vind het niet fijn rijden..altijd rekening
houden met diegene, vooral als die bang is.
voeten steuntjes haal ik ook weg dan.

Maar als ik samen woon met mijn vriendin, vind ik dat zij ook zeggensschap heeft over de aanschaf.
 
Laatst bewerkt:
Heb wel altijd rekening gehouden met mijn vriendin vandaar dat ik altijd Kawa\'s heb gereden vanwege de handgrepen achter, dus toch \"sportief\" kunnen rijden (Heb gehad GPX 600, ZZR 600, ZX-6R, en ZX-9R-en)
Maar nu krijg ik in 2002 de nieuwe R1 :9~ , de keuze hierop is gevallen omdat wij een zoontje hebben en niet veel meer mee zou gaan.Uiteraard kan zij daar ook achterop maar niet zo erg comfortabel. Dus voorlopig geen motorvakantie meer met z\'n tweeen dus motor geheel voor mij alleen.
Ondanks Kawa een schitterend motorkarakter heb heb ik gekozen voor de R1 en niet alleen maar om de specs maar Kawasaki nou niet echte schokkende vernieuwde modellen uitkomt en zal komen.

gR1d
 
mijn vriendin wees bij het kopen van mijn Cat naar het midden van de showroom en riep:

\"Die groene is mooi!\" :)

zx12r.jpg
 
Die van mij kijkt niet verder dan de kleur, dus daar is nog wel mee te leven. Maar heb zelf wel het laatste woord uiteraard. Moet dat ding ook zelf betalen. Dus vind ze de kleur niets en ik vind hem geweldig heeft ze wel zwaar pech gehad. :j
 
me vriendin die vind wel dezelfde motoren als mij mooi aleen ze weet nog niet wat wel en niet veilig is voor me
zo wees ze bv een haybusa en een zx12 die vond ze wel mooi (en ik had een uur me rijbewijs)
vraag me af of ze dat liefde was of ze wou gewoon van me af
 
Ik heb geen moeite gehad met het kopen van mijn blade, ze wees deze aan want ze vond hem mooier dan al die andere ,gna gna gna, er stonden alleen maar blade\'s maar wel in andere kleuren...... })
 
Bij me eertse nieuwe motor die ik kocht toen ik me vriendin had wel rekening gehouden met zit achterop, wilde tenslotte met motor op vakantie.
Heb toen een CBR600 gekocht. We hebben wel ongeveer dezelfde smaak.

Toen is ze zelf gaan rijden, ik wilde een R1, die is er ook gekomen, vondt zelf de blauwe het mooist, zij ook, dus dat was makkelijk.
Toen kocht zij een CBR900, en die moest absoluut zwart zijn, en ik heb geprobeerd om en andere kleur aan te smeren, maar daar trapte ze niet in.
Vindt wel dat het uiteindelijk de mooiste kleur is.

Of niet, Bym????
 
Toen kocht zij een CBR900, en die moest absoluut zwart zijn, en ik heb geprobeerd om en andere kleur aan te smeren, maar daar trapte ze niet in.
Vindt wel dat het uiteindelijk de mooiste kleur is.

Of niet, Bym????

Ik heb zelf een zwart/bordeaux rode en persoonlijk vind ik dat een heel erg \"luxe\" kleur, maar enkel zwart is denk ik ook niet lelijk...

( http://members.ams.chello.nl/m.franken/nieuwefiets.jpg (Hier) heb je mijn motor )
 
Laatst bewerkt:
bij het kopen van mijn motor bij een particulier had mijn vriendin alleen maar oog voor het lieve kleine poesje die daar rond liep. Dus inspraak of tegenspraak hoefde ik niet echt te verwachten.

Het viel me nog mee dat ze op de terug weg wist welke kleur de fiets had (kawa groen :9~ )
 
mijn vriendin vind snelle motoren gaaf. Samen dus maar een R6 gekocht. Ik rijd er het meest op, zij durft nog niet echt. Ga haar er komende zomer even optrappen en zorgen dat zij er veel mee gaat rijden. Dan kan ik er niet zo vaak meer op, maar dan moet er voor mij maar een nieuwe komen. Tja en wat zal dat dan gaan worden?? R1/fireblade oid
 
Ook ik ben vrijgezel, dus ik bepaal helemaal zelf wat voor motor ik koop.
Btw, mn ex durfde nog niet eens achterop een brommer....zal dat komen door het feit dat het een 2 wieler is, of door mijn rijstijl 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan