Installeren Power commander V - Honda CBR1000RR

31 mrt 2020
7
1
Hoi,

Ik zit er aan te denken om meer vermogen uit mijn motor te halen.

Dit wil ik doen met de volgende producten:
- Power Commander V (dynojet)
- BMC Race lucht filter
- Quickshifter (dynojet)

Wat is jullie ervaring met het meer vermogen uit jullie motor halen met dit soort producten?
Momenteel zit er alleen een Akrapovic uitlaat onder mijn motor, ga ik buiten dit echt meer vermogen uit de motor halen?
Ik zit er aan te denken om dit te laten doen bij Dynojet Jeroen van der Meer, heeft er iemand ervaring met hem?
  • Merk: Honda
  • Type: CBR 1000 RR - Fireblade
  • Bouwjaar: 2005
Alvast super bedankt voor jullie reacties.
 
Je kan die vraag beter hier stellen ,daar zitten de kenners,verder kan je beter nog niks aanschaffen voordat je met JvdM gesproken heb.
 
Je kan die vraag beter hier stellen ,daar zitten de kenners,verder kan je beter nog niks aanschaffen voordat je met JvdM gesproken heb.
Top bedankt ga het daar vragen.
 
Powercommander is meer om diverse dipjes en emissie geneuzel uit de motor te halen zodat deze soepeler door de toeren loopt. Volgens mij heb je al meer dan zat vermogen met een 1000. Ga eerst maar eens rijden.
 
Wat ik nu vooral ervaar is een behoorlijk dip tussen de 3000 en 5000 toeren. Topsnelheid hoeft van mij niet meer dit is al behoorlijk hard. Het gaat mij vooral om de acceleratie en het verwijderen van de dip.
als je op circuit in het toerenbereik van 3000 - 5000 toeren komt, doe je iets niet goed. los dat op ipv die dip te willen wegwerken.
 
Powercommander is meer om diverse dipjes en emissie geneuzel uit de motor te halen zodat deze soepeler door de toeren loopt. Volgens mij heb je al meer dan zat vermogen met een 1000. Ga eerst maar eens rijden.
Rijden gaan we zeker dat komt goed :t

Ik wil vooral de dipjes eruit hebben. dus als ik het zo begrijp is een power commander wel aan te raden hiervoor.
 
Even los van de vermogenswinst, een dynojet quickshifter + pc5 gaat niet werken op een cbr met dubbele injectierail. Dan heb je of de secundairy fuel module erbij nodig, of de ignition module.
 
Hi,
Ik ben zelf eigenaar van een CBR1000RR uit 2004 (forTrack use only)en ik herken het probleem bij "pick-up".
Als je bij volledig gas dicht weer gas gaat geven dan lijkt het of de motor een beetje "smoort" voordat ie enigszins abrupt weer in toeren begint te klimmen. Dit zal zo ongeveer in het toerengebied zijn wat de poster beschrijft.

Ik heb verbetering gemerkt wanneer ik de exup klep in de uitlaat heb "uitgeschakeld" (verwijderen van de bedieiningskabels). DIt was al een hele verbetering.
Nog beter werd het bij een open uitlaat systeem, helaas zijn de dagen dat je nog met een open systeem op het circuit mag rijden zeer beperkt, om begrijpelijke redenen overigens.
Ik heb nooit e moete genomen om er een PC op te zetten, maar ik kan me voorstellen dat het iets zou moeten kunnen helpen. Ik heb mezelf geleerd er "omheen" te rijden, of om te accepteren dat je (vaak op een cruciaal moment in de bocht) mogelijk een kleine jerk moet opvangen. de bochten in een lagere versnelling (hoger toerental) nemen is ook iets wat lijkt te werken. Helemaal ideaal is het niet.

succes met de PC en laat ons weten of het voor je werkt.
gr
Bart
 
In het luchtinlaat traject zit een klep die rond de 5500 toeren opengaat. Als die klep dichtzit kan de blade alleen ademen door die 2 kleine gaatjes.
Die klep kun je open zetten door het vacuumslangetje af te koppelen ( aansluiting zit links in de topkuip ) en de aansluiting af te doppen.

Op mijn 2006 blade dit ook gedaan en de uitlaatklep ook opengezet; bij lage toeren is ie aardig levendiger geworden.
 
Even los van de vermogenswinst, een dynojet quickshifter + pc5 gaat niet werken op een cbr met dubbele injectierail. Dan heb je of de secundairy fuel module erbij nodig, of de ignition module.
Heeft een CBR 2005 een dubbele injectierail.Mijn zx10r uit 2005 heeft dat niet en daar werkt een pc goed op.Latere modellen,dacht vanaf 2008 hebben wel een dubbele en hebben wel een ignition module nodig.
 
ik kan mij een test herinneren in de Performance Bikes waar de eigenaar/tuner 2 powercommanders op dit type blade had gemonteerd, misschien dus vanwege bovenstaande 2 rails. Maar dat zei het verhaal niet :)
Het zal qua rijdbaarheid van de motor zeker de moeite waard zijn, maar veel (top)vermogen zal het niet opleveren.
 
Je hebt helemaal gelijk. Weet niet meer hoe ik erbij kom ........8)7
PC3 en PC5 sluit je alleen aan op de onderste injectoren. Met een QS heb je inderdaad een extra kastje nodig die de bovenste injectoren ook onderbreekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan