Instellen maximum snelheid duitse Autobahn ..

Ray1981

geblokkeerd account
10 aug 2006
4.168
1
Enschede
SPD wil maximumsnelheid in Duitsland
Gepost door Stefan (SunChaser) - Bron: ANP
Gepubliceerd: zondag 28 oktober 2007 @ 10:00
Icoon BuitenlandsDe Duitse regeringspartij SPD streeft naar een maximumsnelheid van 130 kilometer per uur op alle autosnelwegen in de Bondsrepubliek. Op een partijcongres van de sociaaldemocraten gisteren in Hamburg stemde een krappe meerderheid van de gedelegeerden voor een snelheidheidsbeperking.

De SPD-leden verwachten voordelen voor het milieu in de strijd tegen het broeikaseffect. Een zogenoemde tempolimiet kan de uitstoot van kooldioxide terugdringen.
FOK.nl cookie-informatie

Nou lekker dan, lijkt wel of de linksen alle gemakken en pleziertjes wil ontnemen van het volk |(

woon zelf 2 km van duitsland en de autobahn was altijd wel fijn.
met de motor nog niet hard gereden maar als we uitgaan of ergens heen moesten is het fijn als je die saaie km's met een behoorlijke snelheid kon afleggen.

zou het duitslad dan nu ook voor de bijl gaan en hun grootste voordeel verliezen :+
 
Goede zaak, maar 130kmh is wat langzaam. Het is leuk voor degene die eens een keer de max snelheid van z'n motor wil uitproberen, maar als je daar veel lange afstanden moet rijden, zoals ik, dan ga je er wel anders over denken. De snelheidsverschillen zijn veel te groot: vrachtwagens die 90 rijden en snelheidsmaniakken die met 300+ langskomen, dat gaat gewoon niet samen. Ik zou voor een limiet van 160kmh zijn.

Overigens is het niet nieuw, want het is me opgevallen dat langs elk traject wat onlangs verbouwd is, ook 130kmh borden staan, terwijl het daar voorheen onbegrenst was.
 
Laatst bewerkt:
Goede zaak, maar 130kmh is wat langzaam. Het is leuk voor degene die eens een keer de max snelheid van z'n motor wil uitproberen, maar als je daar veel lange afstanden moet rijden, zoals ik, dan ga je er wel anders over denken. De snelheidsverschillen zijn veel te groot: vrachtwagens die 90 rijden en snelheidsmaniakken die met 300+ langskomen, dat gaat gewoon niet samen. Ik zou voor een limiet van 160kmh zijn.
en bij 3 baanswegen of meer 180 waar de linker rijstrook alleen voor snellere verkeersdeelenemers is.
 
zo geniet je meer van de mooie omgeving....... :P


Da's wel zo, maar ik rij erdoorheen meestal snachts....tja en dan zie je alleen asfalt en strepen :X

Maar moet toegeven is een mooi land.... :Y


Goede zaak, maar 130kmh is wat langzaam. Het is leuk voor degene die eens een keer de max snelheid van z'n motor wil uitproberen, maar als je daar veel lange afstanden moet rijden, zoals ik, dan ga je er wel anders over denken. De snelheidsverschillen zijn veel te groot: vrachtwagens die 90 rijden en snelheidsmaniakken die met 300+ langskomen, dat gaat gewoon niet samen. Ik zou voor een limiet van 160kmh zijn.Overigens is het niet nieuw, want het is me opgevallen dat langs elk traject wat onlangs verbouwd is, ook 130kmh borden staan, terwijl het daar voorheen onbegrenst was.


:^
 
en bij 3 baanswegen of meer 180 waar de linker rijstrook alleen voor snellere verkeersdeelenemers is.

Idd een minimale snelheid van 150 of zo. Want gaan er 2 vrachtwagens inhalen op sporen 1&2 dan heb je dat langzamere 120kmh verkeer ook op de 3e. Ik vraag me trouwens af waarom er nog steeds geen inhaalverbod voor vrachtwagens is...
 
Om een snelheidsbeperking wettelijk vast te leggen is de steun van coalitiegenoot CDU/CSU nodig. De christendemocraten lijken er weinig voor te voelen.


het zal wel meevallen
 
eerlijk gezegd vind ik de weg door de Ardennen heen zich beter lenen voor een snelheidstest. Ik bedoel de weg tussen Spa en de Eifel. Vaak helemaal leeg, 4 baans en door het dal heen een perfect zicht op de komende weg en eventuele weggebruikers. Daar heb ik smaen met 2 vrienden de top van de motoren bekeken. Overigens was een R1 sneller als de ZZR1200 (weliswaar met een koffer achterop). B|

Dus ik kan me wel vinden in een beperking maar dan wel graag rond de 160 zoals hierboven ook al beschreven werd.
Overigens geldt deze beperking van 130 's nachts al.
 
Laatst bewerkt:
Idd een minimale snelheid van 150 of zo. Want gaan er 2 vrachtwagens inhalen op sporen 1&2 dan heb je dat langzamere 120kmh verkeer ook op de 3e. Ik vraag me trouwens af waarom er nog steeds geen inhaalverbod voor vrachtwagens is...

Heb je weleens een paar uur aan een stuk achter 1 en dezelfde auto gereden? Probeer dat maar eens. Als je constant met dezelfde snelheid achter zo'n verhuisdoos hangt, ga je je blindstaren en 'lijkt alles stil te staan' . Bij eventuele remacties e.d. reageer je niet snel genoeg. Ik zeg niet dat dat DE reden is, maar er zijn er genoeg. De beste manier om erachter te komen, is om een keer mee te rijden. En trouwens. Inhaalverbod is er ook gedeeltelijk. In de spits (6-10 en 15-19) is het op veel trajecten verboden in te halen voor vrachtverkeer.

maar goed, ontopic: 130 op de autobahn, ik zeg NEE!
 
wat zouden jullie dan een goede maximum snelheid vinden waarbij veiligheid en snelheid een beetje in balans zijn?

ik zou zeggen 170 en dat bestuurders onder de 23 ee beperkt vermogen auto krijgen, maximaal 80 of zo. 8-)
 
Heb je weleens een paar uur aan een stuk achter 1 en dezelfde auto gereden? Probeer dat maar eens. Als je constant met dezelfde snelheid achter zo'n verhuisdoos hangt, ga je je blindstaren en 'lijkt alles stil te staan' . Bij eventuele remacties e.d. reageer je niet snel genoeg. Ik zeg niet dat dat DE reden is, maar er zijn er genoeg. De beste manier om erachter te komen, is om een keer mee te rijden. En trouwens. Inhaalverbod is er ook gedeeltelijk. In de spits (6-10 en 15-19) is het op veel trajecten verboden in te halen voor vrachtverkeer.

maar goed, ontopic: 130 op de autobahn, ik zeg NEE!

Ja ik heb regelmatig vliegtuigaanhangers gereden en ging dan lekker met het treintje vrachtwagens mee. Geen probleem hoor, mentaal de schakelaar om en wel zorgen dat je afstand houdt.
Daar waar bergen zijn kan ik me voorstellen dat je vrachtwagens de mogelijkheid moet geven elkaar in te halen. Een lege wagen kan zijn snelheid wel houden terwijl een volle stapvoets omhoog moet, maar de situaties die ik op de A3/5 tegenkom zijn vrijwel alleen maar de zgn. "Elephanten-races" waarbij het om 3kmh verschil gaat omdat de voorste wagen er misschien nog oude en de inhalende wagen er nieuwe banden op heeft liggen. |( Door dit soort inhaalakties zie dan ineens een grote opstopping ontstaan, en gevaarlijke situaties doordat langzaam verkeer op de snelle stroken komt.
 
Idd een minimale snelheid van 150 of zo. Want gaan er 2 vrachtwagens inhalen op sporen 1&2 dan heb je dat langzamere 120kmh verkeer ook op de 3e. Ik vraag me trouwens af waarom er nog steeds geen inhaalverbod voor vrachtwagens is...
Tuurlijk, de vrachtwagens weer beperken. Zolang de luxe auto's en de motoren maar minimaal beperkt hoeven te worden.
 
Vanwege de grote snelheidsverschillen lijkt me het instellen van een max. snelheid een goede zaak. De grens van 130 lijkt me wat laag, 150 of 160 is beter. Ik denk in dit opzicht dat SPD bewust 130 noemt om wat wisselgeld te hebben om CDU/CSU mee te krijgen. Nadeel is echter dat enkele landen reeds voor 130 km/h hebben gekozen.
En dat inhaalverbod voor vrachtauto's: liever vandaag dan morgen. Door het stomme inhaalspelletje stroopt al het verkeer op de linkerbaan op. Met een begrenzer, die gemakkelijk te manipuleren is, blijven de vrachtauto's inhalen met 2 km. verschil.
Pigion
 
Kein geloel fussballen Gas!

CDU/CSU heeft daar geen oren naar, zoniet hun dan wel de 'grote 3' die even dwars gaan liggen
 
vrachtwagens 100 laten rijden, heb ik mn onderdelen/banden sneller binnen :+

je bent in Duitsland verzekerd tot 130kmu ;).

150 is een leuke snelheid maar met een comfortabel voertuig niet te merken, 180 is het punt waarop men een dusdanige snelheid heeft (en snelheidsverschil), waarop men MOET opletten 180 max dus hier :+
 
Tuurlijk, de vrachtwagens weer beperken. Zolang de luxe auto's en de motoren maar minimaal beperkt hoeven te worden.
Zeg nou eens eerlijk, waarom zouden die elkaar in moeten halen als ze amper sneller gaan dan elkaar :?
 
Waarom niet gewoon 120, sluiten ze tenminste bij de rest van Europa aan. })
En dan rijden die moffen misschien ook niet meer zo hard in Nederland.
 
Laatst bewerkt:
Het feit dat er geen max. snelheidslimiet is in Duitsland heeft een aantal voordelen, en dan bedoel ik dit niet alleen vanuit recreatief oogpunt. Je kunt wel zeggen dat snelheidsmaniakken en vrachtwagens niet samen gaan, maar in Dld gebeuren relatief gezien niet meer ongelukken dan in Nederland. Dat grote snelheidsverschillen gevaar kunnen opleveren, is zeker. Maar de keerzijde daarvan is dat duitsers beter opletten in het verkeer en minder onnodig links rijden. Op het moment dat je netjes 120 sukkelt op een snelweg en mensen mogen officieel toch niet harder, kijk je al snel minder goed uit met bijv. inhalen. Hetzelfde met als je moe bent. Rond de 120 rijden geeft nog wel eens het effect dat je gewoon een deel van je reis kwijt bent. Puur gereden op auto piloot.
Dit gebeurt je echter nooit als je 200 + rijdt.

Tenslotte het milieu: idd. is een auto meer vervuilend op hogere snelheden, alleen is dit bij moderne auto's behoorlijk binnen de perken. Gezien het geringere aantal files (relatief) in duitland, compenseerd dit weer. Ik denk dus dat Nederland per auto meer vervuild dan Duitsland. Bovendien is de ideale snelheid voor een auto ook niet 120 maar 80.
Ik heb nog een probleem met het hele milieu-issue. Autoverkeer veroorzaakt zeker in Nederland maar een heel klein gedeelte van de totale CO2 uitstoot. Toch moet de vervuiler betalen. Dit is uiteraard goed, ware het niet dat de automobilist betaald door accijns op benzine, BPM, wegenbelasting etc, terwijl de industrie hooguit een klein belastingvoordeeltje krijgt bij milieubewust bouwen en lagere prijzen op bijv. stroom vanwege grootverbruik. |( Het is dus in elk geval niet zo dat de grootste vervuiler het meest betaald in Nederland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan