Instellen maximum snelheid duitse Autobahn ..

das niet echt het antwoord op de vraag he...

waarom idd inhalen als de tijdswinst minimaal en de hinder voor het overige verkeer maximaal?

Omdat vrachtwagencauffeurs tegen de begrenzer rijden, met andere woorden, je kunt het gaspedaal gewoon tegen de bodem aanhouden. Dit is op lange stukken gewoon relaxter rijden. Dat is de reden waarom ze liever doorrijden met voet op de vloer.
 
Omdat vrachtwagencauffeurs tegen de begrenzer rijden, met andere woorden, je kunt het gaspedaal gewoon tegen de bodem aanhouden. Dit is op lange stukken gewoon relaxter rijden. Dat is de reden waarom ze liever doorrijden met voet op de vloer.

Heeft een vrachtwagen geen cruise-control?
 
wat zouden jullie dan een goede maximum snelheid vinden waarbij veiligheid en snelheid een beetje in balans zijn?

ik zou zeggen 170 en dat bestuurders onder de 23 ee beperkt vermogen auto krijgen, maximaal 80 of zo. 8-)

volgens mij hebben ze gewoon een cijfertje omgedraaid :Y

full
 
ik vond de limiet loze stukken juist goed
omdat dan veel beter te verteren is dat je elders maar mag 100 of zo
juist daarom, ik denk als ze het afschaffen er veel meer problemen ontstaan
nu hebben de volume automerken een limiet van 250 km
en ik rij zelden meer dan 200 ,, er is niet de ruimte voor.....
en ongelukken ,, als het gebeurt is het ook goed raak ook....

ik denk dat de autofabriekanten heel goed weten dat ze dan de money makers veel moeilijk kunnen slijten ,, en die hebben een hoop macht....
het is om de 5 a 10 jaar weer het zelfde discusie.....
 
Omdat vrachtwagencauffeurs tegen de begrenzer rijden, met andere woorden, je kunt het gaspedaal gewoon tegen de bodem aanhouden. Dit is op lange stukken gewoon relaxter rijden. Dat is de reden waarom ze liever doorrijden met voet op de vloer.


dus omdat hun vrachtwagen niet is uitgerust met CC moet de rest het daarom ontgelden?
laatst weer mee gemaakt.
een vrachtwagen die achteraan een colonne van stuk of 6 wagens rijdt.
gaat inhalen en eenmaal uit de slipstream was het snelheidsverschil zo minimaal dat het inhalen 10 minuten duurde
op het laatst gingen de vrachtwagens die rechts reden maar ff iets remmen anders was het nog langer gaan duren.

de file van snel verkeer en de ergernis waren tot ongekende hoogte gestegen.
ik fantasseerde al hoe geweldig het moest zijn om die eikel met een apache van de weg af te schieten.

en dan ook nog tv kijken onder het rijden en een poot op het dashboard |(
 
Zeg nou eens eerlijk, waarom zouden die elkaar in moeten halen als ze amper sneller gaan dan elkaar :?
Amper sneller? Er zit een verschil van soms 10-15 km/u in de begrenzers. Inhalen duurt dus maar een paar tellen vaak (en niet zoals veel mensen ongefundeerd lopen te blaten, 5 minuten). Met een tank van 1000 liter (voor de internationale rijders) en een rijtijden wet van zoveel uur kun je op een dag een aardig stuk verder weg zijn dan een langzamere wagen. En waarom moet alles wijken voor de rest? Ik rijd niet op de wagen, heb niet eens een vrachtwagen rijbewijs maar heb wel vele uren meegereden. Verder verdien ik m'n brood aan/met vrachtwagens. Misschien ga je er dan ook anders naar kijken. Zonder die jongens hebben wij geen supermarkten, geen brandstof bij de pomp, geen motoren in de motorzaken, geen fabrieken die motoren kunnen maken.... ga maar door. En aangezien mensen steeds meer dingen willen hebben en kunnen kopen heb je ook meer transport nodig.
 
Amper sneller? Er zit een verschil van soms 10-15 km/u in de begrenzers. Inhalen duurt dus maar een paar tellen vaak (en niet zoals veel mensen ongefundeerd lopen te blaten, 5 minuten). Met een tank van 1000 liter (voor de internationale rijders) en een rijtijden wet van zoveel uur kun je op een dag een aardig stuk verder weg zijn dan een langzamere wagen. En waarom moet alles wijken voor de rest? Ik rijd niet op de wagen, heb niet eens een vrachtwagen rijbewijs maar heb wel vele uren meegereden. Verder verdien ik m'n brood aan/met vrachtwagens. Misschien ga je er dan ook anders naar kijken. Zonder die jongens hebben wij geen supermarkten, geen brandstof bij de pomp, geen motoren in de motorzaken, geen fabrieken die motoren kunnen maken.... ga maar door. En aangezien mensen steeds meer dingen willen hebben en kunnen kopen heb je ook meer transport nodig.

kan wel zijn , maar het geeft ze nog niet het recht om zich zo te gedragen

zonder overig verkeer , worden er geen zaken gedaan , niks verkocht , geen noodzaak om het ergens te brengen, maar dit word een zinlose discusie

maar een regeling om CC op alle vracht wagens te maken lijkt me beter



mis
 
Amper sneller? Er zit een verschil van soms 10-15 km/u in de begrenzers. Inhalen duurt dus maar een paar tellen vaak (en niet zoals veel mensen ongefundeerd lopen te blaten, 5 minuten).

Hm..... dan kom ik zeker altijd de verkeerde vrachtwagens tegen....... :X

Sorry Fazero, ik ben het met je eens dat het vrachtverkeer heel wat spullen voor ons vervoert.
Maar dat betekent niet dat je alles met een roze bril moet gaan bekijken.
Veel oponthoud en irritatie wordt nu eenmaal door veel te traag inhalende vrachtwagens veroorzaakt. Da's een gegeven en geen ongefundeerd blaten. Waarom denk je dat op sommige wegen een inhaalverbod voor vrachtwagens is ingevoerd????
 
Laatst bewerkt:
Waarom spreekt iedereen hier over snelheidsverschillen? Er kan toch nooit een probleem zijn? Als je je voorligger wil inhalen dien je voorrang te verlenen aan diegenen die zich reeds op het snellere baanvak bevinden. of anders gezegd bijzondere handelingen dienen uitgevoerd te worden zonder anderen te hinderen.

Minimum snelheid dient 300km/uur te zijn op de Duitse autobaan, gooi die vrachtwagens maar op de trein als ze volledige landen moeten doorkruisen (doen ze nog snelheidswinst mee ook, trein = 140 km/u)
 
Amper sneller? Er zit een verschil van soms 10-15 km/u in de begrenzers. Inhalen duurt dus maar een paar tellen vaak (en niet zoals veel mensen ongefundeerd lopen te blaten, 5 minuten). Met een tank van 1000 liter (voor de internationale rijders) en een rijtijden wet van zoveel uur kun je op een dag een aardig stuk verder weg zijn dan een langzamere wagen. En waarom moet alles wijken voor de rest? Ik rijd niet op de wagen, heb niet eens een vrachtwagen rijbewijs maar heb wel vele uren meegereden. Verder verdien ik m'n brood aan/met vrachtwagens. Misschien ga je er dan ook anders naar kijken. Zonder die jongens hebben wij geen supermarkten, geen brandstof bij de pomp, geen motoren in de motorzaken, geen fabrieken die motoren kunnen maken.... ga maar door. En aangezien mensen steeds meer dingen willen hebben en kunnen kopen heb je ook meer transport nodig.

Dat gaat misschien op als ze een enkele vrachtwagen inhalen op een lege weg.
Maar ik zie 's ochtends op de A-2 regelmatig dat ze dan ook nog even een tweede en een derde mee willen pakken. En dan hebben ze daar soms de halve tot driekwart afstand nodig tussen afslag Vinkeveen en afslag Breukelen.
En gevolg daarvan is weer dat iedereen lekker links blijft plakken.
 
Zijn niet alleen de vrachtwagens...zijn zat koekblikkers en soms ook een enkele motorfiets die ook met minimale snelheidsverschillen inhalen. Heb het vaak zat gezien dat ik kom aanrijden, auto achter de vrachtwagen die er al de hele tijd een meter achter hangt gaat opeens naar links als ik er bijna ben om in te halen...en dan ook met 1 km snelheidsverschil |( |(

Er is al een snelheidslimiet in Duitsland...en die is zo hard als je voertuig kan, dus moeten ze niks meer aan veranderen.

Was laatst ook al een discussie over en toen bleek uit onderzoek dat de CO2 reductie door een limiet van 120 nihil is. Alleen maar last en geen voordelen dus.

:] :]
 
Hm..... dan kom ik zeker altijd de verkeerde vrachtwagens tegen....... :X

Sorry Fazero, ik ben het met je eens dat het vrachtverkeer heel wat spullen voor ons vervoert.
Maar dat betekent niet dat je alles met een roze bril moet gaan bekijken.
Veel oponthoud en irritatie wordt nu eenmaal door veel te traag inhalende vrachtwagens veroorzaakt. Da's een gegeven en geen ongefundeerd blaten. Waarom denk je dat op sommige wegen een inhaalverbod voor vrachtwagens is ingevoerd????

Dat gaat misschien op als ze een enkele vrachtwagen inhalen op een lege weg.
Maar ik zie 's ochtends op de A-2 regelmatig dat ze dan ook nog even een tweede en een derde mee willen pakken. En dan hebben ze daar soms de halve tot driekwart afstand nodig tussen afslag Vinkeveen en afslag Breukelen.
En gevolg daarvan is weer dat iedereen lekker links blijft plakken.

De discussie ging over Duitsland, niet over Nederland.

Verder, het gedrag van veel automobilisten en motorrijders is ook niet echt geweldig en veel oponthoud kom juist van hun: snijden van vrachtverkeer bij afritten, kleven, dom gedrag, verkeerd invoegen, beleefd doen wat totaal onzinnig is: ruimte maken voor invoegers en daarmee sneller verkeer hinderen terwijl er in dit land hele lange opritten zijn die amper benut worden en weggebruikers amper snelheid maken. In duitsland moet dit, ze hebben daar immers hele korte opritten. Zou wat zijn als de vrachtwagenchauffeurs zich net als automobilisten gaan gedragen, ruimte maken voor elke auto die ze tegenkomen op een oprit. Die rijden immers meestal niet eens 80 en snappen niet dat ze snelheid moeten maken.

Meestal hebben de vrachtwagen chauffeurs de slechte naam maar in veel gevallen is dit niet het geval, de prutsers zitten meestal in auto's. Maar goed, er moet in dit land altijd een pispaal zijn, politie, NS, vrachtwagenchauffeurs....


Maar goed, het begon over dat vrachtwagens ook in Duitsland niet zouden mogen inhalen omdat dat nadelig is voor het overige verkeer wat graag een snelheidsverschil aan wil houden van 100+ km/u. En dat was weer een vervolg op de snelheidslimiet voor al het verkeer wat voorgesteld is.

En gevolg daarvan is weer dat iedereen lekker links blijft plakken.
en dat is de schuld van de vrachtwagens of ligt het misschien aan de tekortkomingen van overige weggebruikers?
 
Een maximunsnelheid van 130km/h in duitsland :z Zal nooit lukken want de autolobby t in duitsland is enorm sterk natuurlijk, bovendien wil Angela M daar niet aan meewrken. Beetje politieke zelfmoord.
 
Uiteindelijk komt er wel een limiet in Duitsland. Als ze het zichzelf niet opleggen, komt het wel vanuit "Europa". Overal max. 130 zal het dan wel op neerkomen.
 
Ik denk dat de meeste CO2 uitstoot van de uitgeademde lucht van de mensen komt.
Minder ademhalen gaat niet, er moeten dus minder mensen komen.
Misschien een ideetje voor de (Duitse) neonazies? -O-
 
waarom idd inhalen als de tijdswinst minimaal en de hinder voor het overige verkeer maximaal?


Waarom zou in Nederland dan uberhaupt nog ergens iemand een ander inhalen?

De gereden afstanden in dit land zijn zo kort dat er hooguit een paar minuten tijdwinst uit die paar extra kmh te halen vallen. :W :W

Algeheel inhaalverbod dus! O-) O-)


Edit: spelvautje.
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk komt er wel een limiet in Duitsland. Als ze het zichzelf niet opleggen, komt het wel vanuit "Europa". Overal max. 130 zal het dan wel op neerkomen.


mmm ,, zolang ze in brussel geen einde maken ons doe_maar_waar _je_zin_in_ drugsbeleid ,, en ons BMP en andere belastingen waar ze elder nooit van gehoord hebben
zal het in duitsland mee vallen , vergeet niet dat duitsland met frankrijk de grootste EU landen zijn met de meeste invloed ......
en reken maar dat veel van die gasten zelf ook graag trappen ,, zeker ze uit berlijn naar straatsburg crossen.....
 
tja , het is ook maar een verschil van een tonnetje of 20.... :W
Volgens mij zijn er een paar zinnen weggevallen.... of was dat jouw bijdrage?
Zo ja, ik snap totaal niet wat je bedoelt :?

Verder: het verschil zal eerder 38+ ton zijn bij de grote jongens.
 
Binnenkort wordt de max. snelheid 80 en zijn motorfietsen verboden, want daar kan je geen GPS-en radargeregeld remsysteem aan hangen.
 
Binnenkort wordt de max. snelheid 80 en zijn motorfietsen verboden, want daar kan je geen GPS-en radargeregeld remsysteem aan hangen.
Precies. Zulke enge verwachtingen voor de toekomst heb ik ook. Leuk he, dat halsbandje (electronisch) van de overheid... 't begin is er al met trajectcontrole en cameratoezicht overal. Wordt vanzelf uitgebreid met kilometerheffing en later GPS met eventueel automatische incasso bij overschreiding van de max snelheid (je kunt natuurlijk geen automatische snelheidsbeperkers doen want dan komen er geen ladingen geld binnen van snelheidsbekeuringen).
 
Ben toevallig van het weekend met het blik nog diep in duitsland geweest. Cruise control op 180 voorbij Venlo en gaan met die banaan. Zijn idd veel stukken 120 (cruise op 140) ,maar toch ook nog veel km die vrij zijn. Je let idd veel beter op, legt snel grote afstanden af, en de ruimte is er vaak ook nog. 600km in 4 uurtjes afgelegd. Niet slecht toch.

Maar niet getreurd, dit voorstel komt er nooit doorheen. De duitse auto industrie (directie MB en VW) is oppermachtig en een algemene limiet zullen ze nooit accepteren.
 
Ben toevallig van het weekend met het blik nog diep in duitsland geweest. Cruise control op 180 voorbij Venlo en gaan met die banaan. Zijn idd veel stukken 120 (cruise op 140) ,maar toch ook nog veel km die vrij zijn. Je let idd veel beter op, legt snel grote afstanden af, en de ruimte is er vaak ook nog. 600km in 4 uurtjes afgelegd. Niet slecht toch.

Maar niet getreurd, dit voorstel komt er nooit doorheen. De duitse auto industrie (directie MB en VW) is oppermachtig en een algemene limiet zullen ze nooit accepteren.
Vergeet niet dat men druk bezig is er 1 Europa van te maken (waarom willen ze nu ineens geen referendum meer voor die europese grondwet met een ander naampje?) en dan kunnen ze zelfs Duitsland op de knieën krijgen.... Kwestie van tijd.
 
Een maximunsnelheid van 130km/h in duitsland :z Zal nooit lukken want de autolobby t in duitsland is enorm sterk natuurlijk, bovendien wil Angela M daar niet aan meewrken. Beetje politieke zelfmoord.

Precies, de autolobby is daar extreem sterk en de CDU/CSU is daar de politieke arm van. Maar misschien komen ze nu wel erg sterk onder druk te staan omdat ze het milieu-vraagstuk als kern van hun coalitie hebben. De trend van steeds vettere auto's (SUV's) en hoge snelheden past natuurlijk niet bij het tegengaan van "Feinstaub", CO2 en energie-verbruik. En er schijnt ook al wat oneenigheid binnen de CDU te zijn en die nieuwe EU-regels. Dus misschien....

En over vrachtverkeer op de trein gesproken: dat gaat zeker gebeuren als de Transalpine tunnel ooit nog eens klaar zal zijn. De Zwitsers verbieden dan al het vrachtverkeer op de weg dat op doorreis is. Is te hopen dat de Duitsers hetzelfde doen. Dan wordt het lekker rustig op de Autobahn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan