Instellen maximum snelheid duitse Autobahn ..

Precies, de autolobby is daar extreem sterk en de CDU/CSU is daar de politieke arm van. Maar misschien komen ze nu wel erg sterk onder druk te staan omdat ze het milieu-vraagstuk als kern van hun coalitie hebben. De trend van steeds vettere auto's (SUV's) en hoge snelheden past natuurlijk niet bij het tegengaan van "Feinstaub", CO2 en energie-verbruik. En er schijnt ook al wat oneenigheid binnen de CDU te zijn en die nieuwe EU-regels. Dus misschien....

En over vrachtverkeer op de trein gesproken: dat gaat zeker gebeuren als de Transalpine tunnel ooit nog eens klaar zal zijn. De Zwitsers verbieden dan al het vrachtverkeer op de weg dat op doorreis is. Is te hopen dat de Duitsers hetzelfde doen. Dan wordt het lekker rustig op de Autobahn.


gelijk die nu nauwelijk gebruikte betuwelijn erop aansluiten dan kunnen de goederen zo van de haven totterdam naar duitsland en door ....
reken maar dat het zou schelen voor het milieu ,, één dieselloc trek met 2 a 3 x het vermogen van een vrachtwagen flink wat meer wagens met cotainers ,,
en voor de files ,,, alleen jammer voor de banen van de vrachtwagenchauffeurs

het maffe is dat vroeger veel meer per trein ging dan nu ....
omdat de gemiddelde snelheid lager is dan een bakfiets ,, omdat het zo druk is op het spoor en personen vervoer boven dat van vracht gaat .....
er moet gewoon meer spoor komen voor dat soort dingen ,,

één Europa ,, ik geloof er niet in ,, de culturen/belangen zijn te verschillend ,, al denk ik wel dat de EU door gaat ,, en echt wel serieuze macht gaat krijgen maar ondertussen zijn ze zo verdeelt en broos er komt niks terecht behalve dat er altijd groepen mensen zijn die voor getrokken gaan worden en achter gesteld en ook vertrapt worden ben ik bang.....\\
ze hebben een bureacratisch monster gecreareert dat wil je niet weten .........

hoe ze met die grondwet en nu heet het verdrag omgaan , is tekenend hoe ze met ons denken om te kunnen gaan ...... dit word alleen maar meer en vaker , en is op normale middelen niet te stoppen ,, hellaas ,, of iedereen moet eens goed gaan nadenken in het stemhokje , maar uiteinderlijk kiest iedereen alleen voor z'n eigen .... en zolang dat gebeurt veranderd er geen moer B| :( en dat weten ze heel goed.... :r |(
 
Hmmz, dat zou zuigen, gaan ook heeeeeel veel Duitsers klote vinden, Duitsers houden auto's en van hard rijden
 
Het komt in Duitsland vaker voor dat je je 200 km. verderop werkt. In Nederland is dat niet te doen als je dat per dag moet rijden (2 keer). Maar als je in Duitsland goed kunt doorrijden, dan zijn die afstanden beter te overbruggen.

Als ze dit afschaffen, heeft dat natuurlijk ook zn consequenties die jezelf wel kunt bedenken.
 
Laatst bewerkt:
kan wel zijn , maar het geeft ze nog niet het recht om zich zo te gedragen

zonder overig verkeer , worden er geen zaken gedaan , niks verkocht , geen noodzaak om het ergens te brengen, maar dit word een zinlose discusie

maar een regeling om CC op alle vracht wagens te maken lijkt me beter



mis

Associalen vind je in elk soort voertuig. Niet alleen in vrachtwagens, ook in koekblikken, op scooters, op trapfietsen en ook op motoren.





Precies. Zulke enge verwachtingen voor de toekomst heb ik ook. Leuk he, dat halsbandje (electronisch) van de overheid... 't begin is er al met trajectcontrole en cameratoezicht overal. Wordt vanzelf uitgebreid met kilometerheffing en later GPS met eventueel automatische incasso bij overschreiding van de max snelheid (je kunt natuurlijk geen automatische snelheidsbeperkers doen want dan komen er geen ladingen geld binnen van snelheidsbekeuringen).


Kan wel, maar dan gaat de wegenbelasting enorm omhoog of het rekeningrijden wordt fors duurder. Moet je maar opletten. Overijverige ambtenaren verzinnen altijd wel weer een manier om naar geld van de burger te kunnen graaien.



Hier op het forum wordt nogal eens geklaagd over vrachtwagens en hoe die zich op de weg begeven. In deze discussie is al gezegd dat die wagens gewoon nodig zijn in de tegenwoordige samenleving. Het verkeer is - net als de algehele samenleving - de laatste jaren harder, brutaler en agressiever geworden lijkt het. Op sommige momenten ik ook wel natuurlijk, ik ben nie heilig. Maar toch, heb eens geduld en niet meteen op je strepen staan kan soms behoorlijk helpen.


Ondertussen hoop ik dat als er een maximum in Duitsland komt dat het nog even duurt. Ik wil wel graag komend jaar eens m'n fiets op de Duitse banen eens de ruimte geven.
 
ik vond de limiet loze stukken juist goed
omdat dan veel beter te verteren is dat je elders maar mag 100 of zo juist daarom, ik denk als ze het afschaffen er veel meer problemen ontstaan
nu hebben de volume automerken een limiet van 250 km
en ik rij zelden meer dan 200 ,, er is niet de ruimte voor.....
en ongelukken ,, als het gebeurt is het ook goed raak ook....

ik denk dat de autofabriekanten heel goed weten dat ze dan de money makers veel moeilijk kunnen slijten ,, en die hebben een hoop macht....
het is om de 5 a 10 jaar weer het zelfde discusie.....
:^

(daarom ook mijn voorstel om "speelstraten" in te richten: een stukje autosnelweg wat 's avonds wordt vrijgegeven voor die mensen die eens met hun voertuig willen knallen)
 
hmmm.. SPD .... de partij die in Nederland het dichste bij zou komen is de SP. (dit ter overweging als er weer eens verkiezingen zijn ;) )

Maarja de overheden zijn natuurlijk erg hypocriet in deze.|
Brandstof accijnzen gaan óók naar de staat.
Flikker in Nederland maar eens lijnzaadolie in je diesel.
Kan je bekeurt worden omdat je op een brandstof rijdt waarover géén accijnzen betaald zijn.
Terwijl we allemaal op onze klompen aanvoelen dat lijnzaadolie beter is dan diesel.

Ook om die reden dan: Fuck het milieu!

Tja, als het in Duitsland ook maar maximaal 130km/u wordt, heb ik geen excuus meer om een snelheids-kanon te gaan kopen.

Dan neem ik wel een motortje die een top heeft van rondt de 160 km/u en lekker zuinig is ;)
If you can't beat them, join them!
 
Laatst bewerkt:
Toch mooi dat wij Nederlanders ons druk kunnen maken over de snelheidslimiet in Duitsland terwijl ons eigen land naar de kloten wordt geholpen met allerlei regels :+
 
Toch mooi dat wij Nederlanders ons druk kunnen maken over de snelheidslimiet in Duitsland terwijl ons eigen land naar de kloten wordt geholpen met allerlei regels :+


Ik maak me niet druk, ik verwonder me alleen om de commotie. Het kan mij eerlijk gezegd niets schelen of ze in Duitsland straks niet meer snel mogen rijden.

De keren dat ik er ben geweest kon je werkelijk nergens sneller dan 140 a 150 rijden. En in de meeste deelstaten is 70% met tempolimiet 100 of 120.

Doe mij dan maar de autoroute in Frankrijk,.rijdt veel gelijkmatiger en gemiddeld sneller dan Duitsland. Ik vind Duitsland onaangenaam om te rijden,..slechte wegen, korte rare afslagen, in feite nog steeds de oorlogsbanen uit de jaren 30. Of van die betonplaten,..... |(
 
Waarom zou in Nederland dan uberhaupt nog ergens iemand een ander inhalen?

De gereden afstanden in dit land zijn zo kort dat er hooguit een paar minuten tijdwinst uit die paar extra kmh te halen vallen. :W :W

Algeheel inhaalverbod dus! O-) O-)


Edit: spelvautje.


die paar minuten waar jij het over hebt kunnen behoorlijk oplopen,ik rij elke nacht van rotterdan naar arnhem en terug en mijn tijdswinst met 5km/h harder is dan gauw 3 kwartier. dus omdat ik dan mogelijk iemand erger,zou ik mijn biertje langer moeten laten wachten? ik dacht het niet.
 
dat moet bijna te bestrijden zijn.
Afstand is 266 km, als je 80 rijdt rij je er 3,3 uur over. Rij je 85 dan rij je er 3,1 uur over. Scheelt je dus een minuut of 12.
 
ik vond de limiet loze stukken juist goed
omdat dan veel beter te verteren is dat je elders maar mag 100 of zo
juist daarom, ik denk als ze het afschaffen er veel meer problemen ontstaan
nu hebben de volume automerken een limiet van 250 km
en ik rij zelden meer dan 200 ,, er is niet de ruimte voor.....
en ongelukken ,, als het gebeurt is het ook goed raak ook....

ik denk dat de autofabriekanten heel goed weten dat ze dan de money makers veel moeilijk kunnen slijten ,, en die hebben een hoop macht....
het is om de 5 a 10 jaar weer het zelfde discusie.....

Kijk, dat vindt ik nu ook.
Is er dan ergens een snelheidsbeperking in Duitsland, dan houdt ik me daar ook aan.
Als ik naar mijn familie ga in Duitsland op de FJR (max 250km/u op de teller) vindt ik het knap als ik 140 gemiddeld kan rijden gerekend over de hele trip (zo'n 560 kms).
Dan vlieg je dus letterlijk van 'Baustelle' naar 'Baustelle' ;)
(alleen 60km/u in een Baustelle is wel iets té veel van het goede)
 
Laatst bewerkt:
terwijl er in dit land hele lange opritten zijn die amper benut worden en weggebruikers amper snelheid maken. In duitsland moet dit, ze hebben daar immers hele korte opritten. Zou wat zijn als de vrachtwagenchauffeurs zich net als automobilisten gaan gedragen, ruimte maken voor elke auto die ze tegenkomen op een oprit. Die rijden immers meestal niet eens 80 en snappen niet dat ze snelheid moeten maken


...ah, dus ik ben niet de enige die zich daar mateloos aan irriteerd
 
Het verkeer is - net als de algehele samenleving - de laatste jaren harder, brutaler en agressiever geworden lijkt het. Op sommige momenten ik ook wel natuurlijk, ik ben nie heilig. Maar toch, heb eens geduld en niet meteen op je strepen staan kan soms behoorlijk helpen.
:^ Ik fokte me vroeger (lees: 2 jaar geleden) veel meer op over dom gedrag, vorig jaar ook nog. Maar de enige die ik er mee heb ben ik zelf, iets meer ontspanning en relaxeder rijden merk je wel aan jezelf achteraf. En het heeft weinig zin met zoveel idioten op de weg, soort van Don Quichot idee...
Althans, met de auto. Op de motor ben je kwetsbaarder en moet je meer je eigen plek afdwingen (zolang het veilig kan en blijft).
 
...ah, dus ik ben niet de enige die zich daar mateloos aan irriteerd
Nope, komt voor uit het beleefdheidsgedoe in het verkeer. Maar in het verkeer moet je niet volgens beleefdheidsnormen denken maar volgens de verkeersregels. Dan heb je tenminste niet meer dat verkeersdeelnemers zomaar voor voetgangers/fietsers gaan stoppen op de meest vreemde plekken waar die 'zwakkere verkeersdeelnemers' helemaal geen voorrang hebben (ook met een vrachtwagen achter zich...). En waar die automobilist een gevaarlijke situatie creëert.
En ook niet dat het aanstormende verkeer (120+) vol in de remmen moet voor een figuur met 100 die apatisch naar links komt omdat er in de verte 1 auto op de oprit verschijnt en er meer dan genoeg ruimte is zowel voor als achter die auto om in te voegen. En dit zie je zoooooooooooooooooooooooooo vaak. Net als invoegers die 'm er gewoon voorprakken 'omdat zij richting aangeven'... (met 80 aan het begin van de oprit).
Ik ga ook niet opzij voor ze (tenzij het niet anders kan en dan laat ik eerder m'n gas los dan dat ik naar links hoek), en als er iemand voor mij ruimte maakt ga ik alsnog gewoon volgas de hele oprit af en voeg dan pas in.
 
Laatst bewerkt:
....en dat terwijl Italië niet zolang geleden de limiet op bepaalde snelwegen heeft verhoogd tot 150km/uur en Oostenrijk tot 140 op bepaalde wegen.

Aan de andere kant wel een goed argument om het Europees gezinde Nederland meer in de pas te laten lopen met een limiet van 130 op onze snelwegen. Denemarken en Luxemburg gingen ons wat dat betreft al voor.
 
....en dat terwijl Italië niet zolang geleden de limiet op bepaalde snelwegen heeft verhoogd tot 150km/uur en Oostenrijk tot 140 op bepaalde wegen.

Aan de andere kant wel een goed argument om het Europees gezinde Nederland meer in de pas te laten lopen met een limiet van 130 op onze snelwegen. Denemarken en Luxemburg gingen ons wat dat betreft al voor.
Hoho, Nederland loopt alleen voorop met rare dingen en als het veel geld kan kosten.
Logische dingen niet. Trouwens, met al die kort op elkaar liggende op/afritten in dit landje (omdat elk gehucht zowat een eigen oprit moet hebben) is het moeilijk realiseerbaar. Te veel optrekkend/remmend verkeer.

Mensen die een gecombineerde op/afrit pakken (en niet de hoofdrijbaan op gaan) rijden ook massaal hooguit 80-90 in dit landje.... leuk voor het verkeer wat met 100-120 aan komt... moet in de remmen als ze de afrit op willen (en kunnen dus niet uitrollen tot onderaan en daar remmen). Gevolg....file op de hoofdrijbaan.
Ook omdat iedereen zo vroeg mogelijk wil ritsen en niet die 1000-1500 meter aan gecombineerde op/afrit gebruikt om een plekje te zoeken en snelheden af te stemmen op elkaar. Zie je overal waar deze verkeerssituatie voorkomt. Afrit Bleiswijk bij Zoetermeer, Rijswijk/Delft op de A4, afrit Rhoon op de A15... ga maar door. En dan het liefst tegelijkertijd met 120 uitvoegen en met 80 invoegen.
 
....en dat terwijl Italië niet zolang geleden de limiet op bepaalde snelwegen heeft verhoogd tot 150km/uur en Oostenrijk tot 140 op bepaalde wegen.

Aan de andere kant wel een goed argument om het Europees gezinde Nederland meer in de pas te laten lopen met een limiet van 130 op onze snelwegen. Denemarken en Luxemburg gingen ons wat dat betreft al voor.

dat gaat bij ons niet gebeuren ,, bijna nergens in de randstad mag je 120 ......
ze hebben het op 70 en 80 gezet waar je eerder 100 mocht en nog eerder gewoon 120
terwijl het bewezen is dat de lager snelheid meer files geeft , ze doen er niks op uit.....

snelheid = niet meer ongelukken hooguit als het gebeurt ernstiger gevolgen
als mensen het idee hebben om te sukkelen dan zijn ze meer onachtzaam en dan gaat het pas fout ,,,, bij de meeste ongelukken speeld onachtzaamheid een rol...
maar daar hebben de (verkeers)politie beter zicht op denk ik....
 
Mensen die een gecombineerde op/afrit pakken (en niet de hoofdrijbaan op gaan) rijden ook massaal hooguit 80-90 in dit landje.... leuk voor het verkeer wat met 100-120 aan komt... moet in de remmen als ze de afrit op willen (en kunnen dus niet uitrollen tot onderaan en daar remmen). Gevolg....file op de hoofdrijbaan.
Ook omdat iedereen zo vroeg mogelijk wil ritsen en niet die 1000-1500 meter aan gecombineerde op/afrit gebruikt om een plekje te zoeken en snelheden af te stemmen op elkaar. Zie je overal waar deze verkeerssituatie voorkomt. Afrit Bleiswijk bij Zoetermeer, Rijswijk/Delft op de A4, afrit Rhoon op de A15... ga maar door. En dan het liefst tegelijkertijd met 120 uitvoegen en met 80 invoegen.

Op doorgaande wegen buiten de randstad, waar je nu 120 km/u mag, kan ook probleemloos 130 worden gereden. Op het traject Eindhoven - Maastricht bijvoorbeeld, wordt buiten de spits bijvoorbeeld altijd wat sneller gereden dan op andere trajecten en dat is ook JMO verantwoord.
 
Goede zaak, maar 130kmh is wat langzaam. Het is leuk voor degene die eens een keer de max snelheid van z'n motor wil uitproberen, maar als je daar veel lange afstanden moet rijden, zoals ik, dan ga je er wel anders over denken. De snelheidsverschillen zijn veel te groot: vrachtwagens die 90 rijden en snelheidsmaniakken die met 300+ langskomen, dat gaat gewoon niet samen. Ik zou voor een limiet van 160kmh zijn.

Overigens is het niet nieuw, want het is me opgevallen dat langs elk traject wat onlangs verbouwd is, ook 130kmh borden staan, terwijl het daar voorheen onbegrenst was.

Dat gaat wel met elkaar samen, in verhouding gebeuren in Duitsland minder ongelukken op de snelwegen dan in Nederland ;) . Heb zelf 3 jaar in Duitsland gewerkt nog niet 1 ongeluk gezien, rij je dan eens in Nederland op de snelweg ongeluk hier, ongeluk daar.



Maar het limiet is al van de kaart geveegd ;) , het argument om de Feinstaub tegen te gaan was niet voldoende.

* Inofficieel ben je op Duitse snelwegen verzekert tot 130 km/h alles daarboven is eigen risico en dat weten maar de weinigste mensen.
 
* Inofficieel ben je op Duitse snelwegen verzekert tot 130 km/h alles daarboven is eigen risico en dat weten maar de weinigste mensen.

Het is zo dat het hier alleen gaat om de schuldvraag: als je harder rijdt dan 130km/uur en bij een ongeval raakt betrokken, dan zal de politie nagaan of het ongeluk OOK gebeurd was als je max 130km/u had gereden. Zo NIET, dan ben je -op zijn minst- mede aansprakelijk voor het ongeval en moet je je desnoods voor de rechter verantwoorden.

Verzekerd ben je altijd: ook als je 300km/uur rijdt in welk land dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) hat das Tempolimit kategorisch ausgeschlossen: «Mit mir wird es das nicht geben», sagte Merkel. Die Geschwindigkeit sei vor allem eine Frage der Verkehrssicherheit. «Der Stau ist mindestens so klimaunfreundlich wie das schnelle Fahren», sagte Merkel.

Dus waar maken we ons druk om !!
 
Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) hat das Tempolimit kategorisch ausgeschlossen: «Mit mir wird es das nicht geben», sagte Merkel. Die Geschwindigkeit sei vor allem eine Frage der Verkehrssicherheit. «Der Stau ist mindestens so klimaunfreundlich wie das schnelle Fahren», sagte Merkel.

Dus waar maken we ons druk om !!


een limiet ligt daar net zo gevoelig als hier , praten over de hypotheek aftrek ..... _O-
maar het aantal vrij wegen neemt wel af , hellaas......
 
Laatst bewerkt:
vrachtwagens die 90 rijden en snelheidsmaniakken die met 300+ langskomen, dat gaat gewoon niet samen. Ik zou voor een limiet van 160kmh zijn.

Gebeuren er zoveel (dodelijke) ongelukken op de AutoBahn? Volgens mij zijn het de veiligste lapjes asfalt ter wereld. Iedereen rijdt te hard. Een risico nemen is veel te duur omdat je niet verzekerd bent als je iets veroorzaakt. Je hebt er niet dat nederlandse "proppen"

En last but not least; het gaat de SPD om het milieu dus waarom je "veiligheid" erbij haalt?



Overigens is het niet nieuw, want het is me opgevallen dat langs elk traject wat onlangs verbouwd is, ook 130kmh borden staan, terwijl het daar voorheen onbegrenst was.

Dat was/is voor de regel dat er overal een adviessnelheid geld.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan