Instellen maximum snelheid duitse Autobahn ..

Dus waar maken we ons druk om !!

Om iets belangrijks....

Ik hoop dat de gemiddelde duitser altijd woest reageert zodat ze het vanzelf niet meer durven voorstellen.

ledigheid is het duivels oorkussen (or something) Zodra men ff niet oplet wordt het nog ingevoerd ook.
 
Laatst bewerkt:
Het is zo dat het hier alleen gaat om de schuldvraag: als je harder rijdt dan 130km/uur en bij een ongeval raakt betrokken, dan zal de politie nagaan of het ongeluk OOK gebeurd was als je max 130km/u had gereden. Zo NIET, dan ben je -op zijn minst- mede aansprakelijk voor het ongeval en moet je je desnoods voor de rechter verantwoorden.

Verzekerd ben je altijd: ook als je 300km/uur rijdt in welk land dan ook.

Het punt was dan dat men in geval van "Schuld" alles mag betalen want je had je aan het advies meoten houden?
 
ik verwacht dat het nog heel lang duurt voordat duitsland overal een limiet krijgt op de snelwegen. vooral de mensen met een S op de plaat klampen zich nogal vast aan hun recht om hard te mogen rijden, net als de fabriekjes die daar staan. en die hebben nogal wat in de pap te brokkelen omdat zo'n groot deel van de bevolking daar werkt en het zou toch wat zijn als die fabrieken hun boeltje pakken en gaan verhuizen, waar ze geloof ik 2 jaar terug mee hebben gedreigd?

In oostenrijk mag je soms 140 inderdaad, maar dat is alleen maar overdag en als het geen slecht weer is, dan moet de snelheid terug naar 100, maar er zijn tegenwoordig veel files, zeker op de a12, omdat het van west naar oost open ligt, heel innsbruck is een grote baustelle.
Wat betreft de wegwerkzaamheden:in duitsland is het ook prijs. heel stuttgart ligt open onderhand en ook op de 6 en de 61 is het prijs. dus naar oostenrijk rijden is niet als vorig jaar bij venlo gas op de plank en in een keer ben je er (niet als je overdag rijd iig)

En wat betreft de vrachtwagens: groot respect voor de internationale rijders. laatst hoorde ik hier op Osterreich 3 dat er een LKW controle was op de brenner bij de eerste mautstelle en dat er 40 (!!!) km LKW stau stond italie in, kijk dan zal je maar op de terugweg zijn naar huis.
 
Opzouten met die max snelheid. Het is al erg genoeg dat we in NL niet meer mogen rijden en degeneren tot chauffeurs die de kluts kwijt raken als we 130 rijden. De voordelen van een max. snelheid wegen niet op tegen de nadelen.
 
Nope, komt voor uit het beleefdheidsgedoe in het verkeer.
:^

Maar in het verkeer moet je niet volgens beleefdheidsnormen denken maar volgens de verkeersregels. Dan heb je tenminste niet meer dat verkeersdeelnemers zomaar voor voetgangers/fietsers gaan stoppen op de meest vreemde plekken waar die 'zwakkere verkeersdeelnemers' helemaal geen voorrang hebben (ook met een vrachtwagen achter zich...). En waar die automobilist een gevaarlijke situatie creëert.
:^

En ook niet dat het aanstormende verkeer (120+) vol in de remmen moet voor een figuur met 100 die apatisch naar links komt omdat er in de verte 1 auto op de oprit verschijnt en er meer dan genoeg ruimte is zowel voor als achter die auto om in te voegen. En dit zie je zoooooooooooooooooooooooooo vaak. Net als invoegers die 'm er gewoon voorprakken 'omdat zij richting aangeven'... (met 80 aan het begin van de oprit).
:^

Ik ga ook niet opzij voor ze (tenzij het niet anders kan en dan laat ik eerder m'n gas los dan dat ik naar links hoek), en als er iemand voor mij ruimte maakt ga ik alsnog gewoon volgas de hele oprit af en voeg dan pas in.
:^
Kijk eens aan, NOG iemand die het begrijpt.
 
~
Maar dat betekent niet dat je alles met een roze bril moet gaan bekijken.
Veel oponthoud en irritatie wordt nu eenmaal door veel te traag inhalende vrachtwagens veroorzaakt. Da's een gegeven en geen ongefundeerd blaten. ~
Maar ik snap niet dat jullie 'motorrijders' je alleen over inhalende vrachtwagens druk maken. Want als ik met een kruissnelheid van 130-140 over de nederlandse autosnelweg rijd moet ik dikwijls inhouden voor 'luxe'wagentjes die met een snelheidsverschil van minder dan 5 km/uur aan het inhalen zijn. Want 'ik mag toch niet harder dan 120 en die op de rechtse baan rijd maar 117'.

En zo is er over elke andere groep weggebruikers wel wat te zeuren.....
 
dat moet bijna te bestrijden zijn.
Afstand is 266 km, als je 80 rijdt rij je er 3,3 uur over. Rij je 85 dan rij je er 3,1 uur over. Scheelt je dus een minuut of 12.

Je hoef het niet te bestrijden. Maar van andere getallen uitgaan.

266 km met een snelheid van 40 km/uur is een reistijd van 6u 39 min en
bij 45 km/uur is de reistijd 5u 54 min en 40 sec.
Het verschil is dan 44 min 22 sec.

Dus waaarschijnlijk rijdt hij met een brommobiel op en neer
 
Laatst bewerkt:
zoals ze zeggen....gelukkig hebben we de foto's nog.... :Y :+



full
 
Dat is nog zo erg niet, hij reed echter niet op het meest rechtse baanvak!!

Volgens mij kun je net zien dat in de verte een auto op de rechterstrook rijdt. Met zulke snelheden: Keep your Lane

Ach en na 10 km heb je het gehad....299 op de teller en wat spannend..... |(
 
Volgens mij kun je net zien dat in de verte een auto op de rechterstrook rijdt. Met zulke snelheden: Keep your Lane
hmm, dat is nu net wat iedere linksrijder zegt, ondertussen kan die Veyron niet voorbijsteken...
Ach en na 10 km heb je het gehad....299 op de teller en wat spannend..... |(
Aan zo een snelheid kan ik BE op minder dan een uur doorkruisen. Waarom denk je dat hogesnelheidstreinen en vliegtuigen worden ingezet, het zal toch niet zijn omdat ze zich aan 25 km/u voortbewegen?
 
http://frontpage.fok.nl/nieuws/83485

Nou lekker dan, lijkt wel of de linksen alle gemakken en pleziertjes wil ontnemen van het volk |(

woon zelf 2 km van duitsland en de autobahn was altijd wel fijn.
met de motor nog niet hard gereden maar als we uitgaan of ergens heen moesten is het fijn als je die saaie km's met een behoorlijke snelheid kon afleggen.

zou het duitslad dan nu ook voor de bijl gaan en hun grootste voordeel verliezen :+


Nix meer dan terecht
 
Ja... trage hok van mij wil niet harder dan 250........

Ps. Heb je al een duc aangeschaft?


nee zenne, had ik toch gepost op het forum. die 749 leek jammer genoeg nergens op,
had ondanks zijn 16000km al zware gebruiksporen, uitlaat helemaal roest, motor draaide niet eens meer mooi rond, beweerde dat hij zjin groot onderhoud al gekregen had maar kon wel niets van papieren aantonen .... dusja was wel duidelijk i guess.

ach ja , mss later nog eens maar als ik eht zo hoor moet ik een 999 vanaf bj 2006 kopen, die zijn echt betrouwbaar .. lees ik ;)
 
nee zenne, had ik toch gepost op het forum. die 749 leek jammer genoeg nergens op,
had ondanks zijn 16000km al zware gebruiksporen, uitlaat helemaal roest, motor draaide niet eens meer mooi rond, beweerde dat hij zjin groot onderhoud al gekregen had maar kon wel niets van papieren aantonen .... dusja was wel duidelijk i guess.

Enige juiste beslissing: laten staan dat ding.... niet een hand vol maar een land vol..... :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan