Instellingen Gopro (8)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Desmohyper

🇮🇹Ducati addicted🇮🇹 Profiteur
3 feb 2019
6.236
6.567
Aan de goede kant van de IJssel
Welke instelling is de meest perfecte voor het gebruik van je Gopro op de motor ?

Zou graag de standaard instellingen aanpassen voor de motor. Heb zelf de Gopro hero 8
Ben benieuwd….
 
Perfecte instelling is kwestie van smaak en van specifieke gebruik

Instelling hangt ook af van
- of je zelf de video’s nabehandelt (b.v. met Da Vinci Resolve videobewerking),
- of je de GoPro vast op de motor bevestigt, of aan je helm,
- of je ook je stem wilt toevoegen, en hoe belangrijk je "mooi motorgeluid" vindt,
zie hieronder

Instelling van mijn GoPro Hero 5 (mijn persoonlijke keuzes):
color: Flat ("GoPro" vind ik te contrastrijk en gesatureerd, maar is een kwestie van smaak), en je kunt met nabehandeling eventueel iets meer saturatie toevoegen). Als je niet nabehandelt: beide instellingen uitproberen en een keuze maken...
WB: white balance: auto, of (mijn instelling): bij helder weer: 5500 k, bewolkt weer 6500 k
iso: 400 of 800 (hoe hoger, deste meer ruis)
ev comp: exposure value compensation (“stops”): 0
sharp: low (eventueel met nabehandeling iets scherpte toevoegen)
video stabilisation: on als ik de GoPro vast op de motor bevestig, maar off als ik hem aan de helm bevestig
Audio control: wind only (voor het mooiste geluid: extern microfoontje met windcap op kleding of in rubber aan motor bevestigd); voor opname met stem: externe microfoon met windcap in helm
resolutie: hoogste, voor de Hero 5 met videostabilisatie is dit 2.7 k
FPS (frames per second): 30 vind ik genoeg, tenzij je slomo's wilt maken, of veel stills, dan meer, bv 60
FOV (field of vision): linear (gebruik ik bij vaste bevestiging voor op de motor) of breder: wide (zou ik uitproberen en vergelijken)

Belangrijkste advies: rit maken met GoPro aan, enkele instellingen achtereenvolgens uitproberen en noteren, dan video bekijken en keuzes maken...
 
Super bedankt voor je uitgebreide comment :}
veel uitproberen dus !
- hoe ik de opnames eventueel bewerk ? Geen idee nog..
- heb verschillende mounts inmiddels (aan valbeugel, laag : kin Helm en achteruit)
- geluid vind ik momenteel niet belangrijk, wil er muziek onder monteren.

Ik had deze nog ff opgetrommeld van het net:
Action Preset
2908E009-A09F-4203-9672-FF4FCBEEF38A.jpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan