In't donker de bocht om?

Dat probleem kwam ik dus vanavond ook tegen. Niet op een bergweggetje, maar midden in Amsterdam. In de regen, alle lichten uit stuurt toch lastig. Ook twee keer een plas ingedoken die ik niet zag, maar wel in m'n kruis voelde.... :)

Niels, laat Max lekker lullen, hij weet niet beter :)
 
Wel als je de rij-tempo van een naked aanhoudt }) Als ik een beetje hard een bocht door jaag draait mn stuur geen mm, en gaat fiets gewoon plat *D

Goed voor deze discussie, zijn mijn signature voor mijn mening over ss..... ;)

De fiets van Max is toch al zo goed te zien in het donker.....
nooo.gif


(oja, de discussie was over het zelf kunnen zien in het donker... |( )
 
Maar lampies links en/of recht helpen toch niet zo veel bij plat leggen?
Die schijnen dan toch maar de grond in.
Zou je dus eigenlijk een lamp moeten hebben die schuin omhoog schijnt.
 
Ik weet niet wat jij voor een motor rijd maar die van mij geeft een flinke bundel licht.
Maar ja kan altijd nog extra lampen monteren. Je kan voor enduros van die speciale halogeen stralers krijgen. Misschien is dat een optie.
Zoals in m'n sig staat ,rij ik op een CBR uit 2000, met koplamp die toch een redelijk brede lichtstraal geeft.
Alleen bij scherpere bochten heb ik er last van.
Extra lampen monteren, tsja, denk dat dat niet echt goed gaat staan op een sportfiets.
Ik heb in m'n vorige CBR al Philips Bluelight gehad waardoor je iets meer en helderder licht kreeg, maar ook niet genoeg om verder de bocht in te kunnen kijken.
Zonder licht rijden geeft idd beter zicht als het niet bewolkt is en je dus maanlicht hebt, maar verder natuurlijk ook geen optie.
Ik zal eens vragen of ze er lantarenpalen willen neerzetten, de beredenering dat ik anders niet met 90-100 km/u een max. 40 km/u bocht midden in de bergen doorkan moet wel doorslag geven. ;)
Verder nog zinnige :9 oplossingen iemand?
 
Op je Scoopy naar je werk :P

Je groot licht aan is ook altijd tricky, zeker in blinde bochten, vanwege het tegemoedkomende verkeer.

Er is denk gewoon weinig aan te doen. Ipv de lantaarnpalen (die ook niet echt prettig zijn als je valt) kun je misschien wel vragen of ze reflectors op de berg plakken. Volgens mij wordt dit ook al wel gedaan, maar misschien niet op de pas waar jij doorkomt. Ok, het geeft geen licht maar je ziet wel de berg en dus ongeveer hoe je moet rijden.

En ach, als ze dat niet voor je willen doen, zou je het nog haast zelf kunnen doen. Anders vraag je aan een fabrikant een stuk reflecterende stof, kun je je hele route uitzetten.

(Zinnig genoeg? Het helpt weinig voor de kat, maar ja, misschien had je die ook niet zo snel kunnen zien als het licht was.)
 
Op je Scoopy naar je werk :P

Je groot licht aan is ook altijd tricky, zeker in blinde bochten, vanwege het tegemoedkomende verkeer.

Er is denk gewoon weinig aan te doen. Ipv de lantaarnpalen (die ook niet echt prettig zijn als je valt) kun je misschien wel vragen of ze reflectors op de berg plakken.
(Zinnig genoeg? Het helpt weinig voor de kat, maar ja, misschien had je die ook niet zo snel kunnen zien als het licht was.)
Op de Scoopy 8-) draait idd de koplamp mee, maar daar rijdt m'n al vriendin op.

Groot licht doe ik ook altijd aan, maar idd ik verblind er wel de (weinige)tegenliggers mee.

En tis duidelijk dat jij nog niet vaak met de spaanse en/of baskische autoriteiten te maken hebt gehad. :Z
Je kunt hier vragen wat je wilt, je wordt toch alleen maar appelig aangekeken.

Vb:toen ik m'n verblijfsvergunning moest halen, werd me bij de vreemdelingen politie gezegd dat ik eerst ingeschreven moest staan bij de gemeente en met het certificaat daarvan terug moest komen.
Bij de gemeente kreeg ik te horen dat ik, om me in te schrijven bij de gemeente, m'n verblijfsvergunning moest kunnen tonen. |( enz. enz.enz.
Als je in nederland gek wordt van ambtenaren, moet je hier eens langs komen. :X

Om weer on-topic te gaan; hoe krijg ik m'n lichtstraal van de koplamp breder?
 
Wel als je de rij-tempo van een naked aanhoudt }) Als ik een beetje hard een bocht door jaag draait mn stuur geen mm, en gaat fiets gewoon plat *D

Sterker nog, als je counter-steering gebruikt schijnt je lamp de bocht uit in plaats van de bocht in. })
 
(Zinnig genoeg? Het helpt weinig voor de kat, maar ja, misschien had je die ook niet zo snel kunnen zien als het licht was.)
Voor de kat maakt het niet zoveel uit, die was al dood. Wel lullig als je door een dooie kat op je bek gaat '(
Sorry RAYF4, ik heb geen idee hoe je koplamp breder kunt krijgen.
 
Op donderdag 07 november 2002 10:00 schreef Nick Name het volgende:Sterker nog, als je counter-steering gebruikt schijnt je lamp de bocht uit in plaats van de bocht in. })

als?! boven de 30 km/h doe je niet anders.... :z


die reflectorpaaltjes plaatsen lijkt me idd ut beste. gewoon bij een andere weg ze uit de grond trekku :X en ff in de meest trickkie bochten plaatsen :9
 
Laatst bewerkt:
Max heeft toch gelijk? Je stuuruitslag is nihil (micchien enkele graden) bij het nemen van snelle bochten. Alleen bij straatjekeren ed. draai je echt aan het stuur, meeste andere bochten werk je meer met je gewicht.
Ik bedoelde het eerste deel van z'n opmerking, niet het tweede....
Maar goed, het wordt al weer veel te serieus. :)

Verzonken katteogen zijn zeker ook teveel gevraagd voor de Baskische ambtenaren?
 
ik had op mijn GS500E twee verstralers die je onder auto's vaak ziet gemaakt deze kun je eventueel uit een van de gaten uit je kuip laten steken met een losse schakelaar inschakelen en naar de buitenkant laten schijnen. geintje heeft mij alles bij elkaar 60 euro ( toen nog guldens ) en 2 uurtjes werk gekost.
 
Ik bedoelde het eerste deel van z'n opmerking, niet het tweede....
Maar goed, het wordt al weer veel te serieus. :)

Verzonken katteogen zijn zeker ook teveel gevraagd voor de Baskische ambtenaren?

Ik weet 't niet hoor, maar waar praten we over.......

Liggen er een paar katte-ogen in de bocht rijdt tie er bijna overheen.... 8-)

Oplossing: alle aangereden katten laten liggen en eens in de week verversen,
i.v.m. het dof worden van de ogen.......

Geen dank voor de oplossing.....
Los ballos :]
 
Op donderdag 07 november 2002 09:51 schreef RAYF4 het volgende:Om weer on-topic te gaan; hoe krijg ik m'n lichtstraal van de koplamp breder?

Gewoon goed inklemmen in een bankschroef. 8-)

Maar je zou het echt eens moeten proberen met licht uit. Probeer dan op een recht stuk las je het niet vertrouwt, maar ik lul niet, heb het zelf geprobeerd. Ik moest met en Monster (jawel, naked= draait mee) over de dijk van Gouda naar Capelle; ieder die hem kent wet dat daar geen licht is en naast de weg ook geen dijk meer, zat heel toevallig (wegens filmopnamen) een plm. 100 watt lamp in, ik zag dus met die lamp aan geen ene ruk meer dan de kleine stip recht voor me. En om nou te gaan scheuren met de gedachte "als de stip verdwijnt, slaat de dijk af", leek me ook geen goed idee. Dus iki groot licht uitgedaan, wel nog stadslicht ivm tegenliggers, en ik reed ineens een stuk harder.


....eh....ik ben niet aansprakelijk....


O, voordat iemand anders bijdehand doet: wit met rode stok kopen heb ik bij deze dus ook al verzonnen.
 
Ik weet 't niet hoor, maar waar praten we over.......
Liggen er een paar katte-ogen in de bocht rijdt tie er bijna overheen.... 8-)
Oplossing: alle aangereden katten laten liggen en eens in de week verversen,
i.v.m. het dof worden van de ogen.......
Geen dank voor de oplossing.....
Los ballos :]
Gelukkig zitten er nog praktisch denken mensen op dit forum.... :Z
Verzonken katte-ogen heb ik hier alleen gezien nadat die kat (of was het een poes?) al x maal was overreden, verder ben ik al blij dat er asfalt ligt.... '(
Nu de herfst is begonnen moet ik toch al opletten, behalve bladeren nog meer eikels op de weg....
 
Misschien een optie om een en ander aan de kabelboom en zekeringen aan te passen zodat je een krachtigere lamp kunt gebruiken...??
Die bluelight lampen geven idd meer licht maar dat is blijkbaar niet genoeg voor je.
Of anders zoals al eerder gepost, extra lampen plaatsen (lager, net als mistlampen) zodat je meer zicht hebt op de weg.
 
Maar je zou het echt eens moeten proberen met licht uit. Probeer dan op een recht stuk las je het niet vertrouwt, maar ik lul niet, heb het zelf geprobeerd. Ik moest met en Monster (jawel, naked= draait mee) over de dijk van Gouda naar Capelle; ieder die hem kent wet dat daar geen licht is en naast de weg ook geen dijk meer, zat heel toevallig (wegens filmopnamen) een plm. 100 watt lamp in, ik zag dus met die lamp aan geen ene ruk meer dan de kleine stip recht voor me. En om nou te gaan scheuren met de gedachte "als de stip verdwijnt, slaat de dijk af", leek me ook geen goed idee. Dus iki groot licht uitgedaan, wel nog stadslicht ivm tegenliggers, en ik reed ineens een stuk harder.
Heb ik (noodgedwongen) al eens bevonden, ja.
Alleen m'n stadslicht van m'n Scoopy deed het nog, nadat ik er een nieuw bolletje ingezet had zag ik gelijk een stuk minder 's avonds. :z

Leg's uit; hoe zat dat met die filmopnamen? :?
 
Gelukkig zitten er nog praktisch denken mensen op dit forum.... :Z
Verzonken katte-ogen heb ik hier alleen gezien nadat die kat (of was het een poes?) al x maal was overreden, verder ben ik al blij dat er asfalt ligt.... '(
Nu de herfst is begonnen moet ik toch al opletten, behalve bladeren nog meer eikels op de weg....

Poesjes op de weg......blond of donker lang haar....strak kontje.....
ben je wel een eikel als je die laat liggen...... :+

Los groetos,
 
Misschien een optie om een en ander aan de kabelboom en zekeringen aan te passen zodat je een krachtigere lamp kunt gebruiken...??
Die bluelight lampen geven idd meer licht maar dat is blijkbaar niet genoeg voor je.
Of anders zoals al eerder gepost, extra lampen plaatsen (lager, net als mistlampen) zodat je meer zicht hebt op de weg.
Kga 's vragen wat m'n motorzaak er voor oplossingen voor kan vinden.
Extra lampen heb ik al 's gezien bij een portugees op z'n R6,denk dat-ie z'n vossestaart, lintjes aan z'n stuur etc thuis was vergeten. 8-)
Zag er niet uit dus. :r

Probleem heb ik vooral bij scherpere bochten die doorlopen; je ziet het eerste stukje van de bocht wel maar als je wat harder gaat en dieper de bocht in wilt kijken zie je alleen maar een zwart gat.
Met groot licht (schijnt verder én breder) is het probleem opgelost, maar dat is weer zo k*t ivm evt.tegenliggers. :z
 
Heb ik (noodgedwongen) al eens bevonden, ja.
Alleen m'n stadslicht van m'n Scoopy deed het nog, nadat ik er een nieuw bolletje ingezet had zag ik gelijk een stuk minder 's avonds. :z

Leg's uit; hoe zat dat met die filmopnamen? :?
Ik sta in mijn vrije tijd ingeschreven bij een castingbureau, daar geef je dan ook je hobby's en andere relevante zaken bij op. En toen hadden ze ineens iemand met een rijbewijs nodig die een beetje op de hoofdrolspeler leek. Die heeft dus zelf geen rbw, maar moet in de film wel motorrijden. Wegrijden en stoppen kon hij nog wel, maar ergens in de film zouden de figuren "een beetje stunten", en daar hadden ze dus professionals voor nodig... ik heb niet lang hoeven nadenken toen ze me belden...


Maar misschien wil je details over die verlichting weten; ik snap het nog steeds niet helemaal, maar ze hebben dus voor de nachtopnamen een heel-veel-watt lampje erin gedaan. schijnt overtuigender te zijn, ik ben nog steeds niet overtuigd.


En als je het resultaat wilt zien zal je hard moeten zoeken, het is een Nederlandse film, en die verdwijnen dus zoals altijd als een raket in het undergroundcircuit. Hij heet "Drift" trouwens. Of je kan me als je hééél goed kijkt ook bewonderen in de Décafé-reclame, "die met die flitspaal". Op mijn eigen motor.

Genoeg zelfverheerlijking nu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan