Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niels, laat Max lekker lullen, hij weet niet beter
Wel als je de rij-tempo van een naked aanhoudt Als ik een beetje hard een bocht door jaag draait mn stuur geen mm, en gaat fiets gewoon plat
Zoals in m'n sig staat ,rij ik op een CBR uit 2000, met koplamp die toch een redelijk brede lichtstraal geeft.Ik weet niet wat jij voor een motor rijd maar die van mij geeft een flinke bundel licht.
Maar ja kan altijd nog extra lampen monteren. Je kan voor enduros van die speciale halogeen stralers krijgen. Misschien is dat een optie.
Op de Scoopy draait idd de koplamp mee, maar daar rijdt m'n al vriendin op.Op je Scoopy naar je werk
Je groot licht aan is ook altijd tricky, zeker in blinde bochten, vanwege het tegemoedkomende verkeer.
Er is denk gewoon weinig aan te doen. Ipv de lantaarnpalen (die ook niet echt prettig zijn als je valt) kun je misschien wel vragen of ze reflectors op de berg plakken.
(Zinnig genoeg? Het helpt weinig voor de kat, maar ja, misschien had je die ook niet zo snel kunnen zien als het licht was.)
Wel als je de rij-tempo van een naked aanhoudt Als ik een beetje hard een bocht door jaag draait mn stuur geen mm, en gaat fiets gewoon plat
Voor de kat maakt het niet zoveel uit, die was al dood. Wel lullig als je door een dooie kat op je bek gaat(Zinnig genoeg? Het helpt weinig voor de kat, maar ja, misschien had je die ook niet zo snel kunnen zien als het licht was.)
Op donderdag 07 november 2002 10:00 schreef Nick Name het volgende:Sterker nog, als je counter-steering gebruikt schijnt je lamp de bocht uit in plaats van de bocht in.
Ik bedoelde het eerste deel van z'n opmerking, niet het tweede....Max heeft toch gelijk? Je stuuruitslag is nihil (micchien enkele graden) bij het nemen van snelle bochten. Alleen bij straatjekeren ed. draai je echt aan het stuur, meeste andere bochten werk je meer met je gewicht.
Ik bedoelde het eerste deel van z'n opmerking, niet het tweede....
Maar goed, het wordt al weer veel te serieus.
Verzonken katteogen zijn zeker ook teveel gevraagd voor de Baskische ambtenaren?
Op donderdag 07 november 2002 09:51 schreef RAYF4 het volgende:Om weer on-topic te gaan; hoe krijg ik m'n lichtstraal van de koplamp breder?
Gelukkig zitten er nog praktisch denken mensen op dit forum....Ik weet 't niet hoor, maar waar praten we over.......
Liggen er een paar katte-ogen in de bocht rijdt tie er bijna overheen....
Oplossing: alle aangereden katten laten liggen en eens in de week verversen,
i.v.m. het dof worden van de ogen.......
Geen dank voor de oplossing.....
Los ballos
Heb ik (noodgedwongen) al eens bevonden, ja.Maar je zou het echt eens moeten proberen met licht uit. Probeer dan op een recht stuk las je het niet vertrouwt, maar ik lul niet, heb het zelf geprobeerd. Ik moest met en Monster (jawel, naked= draait mee) over de dijk van Gouda naar Capelle; ieder die hem kent wet dat daar geen licht is en naast de weg ook geen dijk meer, zat heel toevallig (wegens filmopnamen) een plm. 100 watt lamp in, ik zag dus met die lamp aan geen ene ruk meer dan de kleine stip recht voor me. En om nou te gaan scheuren met de gedachte "als de stip verdwijnt, slaat de dijk af", leek me ook geen goed idee. Dus iki groot licht uitgedaan, wel nog stadslicht ivm tegenliggers, en ik reed ineens een stuk harder.
Gelukkig zitten er nog praktisch denken mensen op dit forum....
Verzonken katte-ogen heb ik hier alleen gezien nadat die kat (of was het een poes?) al x maal was overreden, verder ben ik al blij dat er asfalt ligt....
Nu de herfst is begonnen moet ik toch al opletten, behalve bladeren nog meer eikels op de weg....
Kga 's vragen wat m'n motorzaak er voor oplossingen voor kan vinden.Misschien een optie om een en ander aan de kabelboom en zekeringen aan te passen zodat je een krachtigere lamp kunt gebruiken...??
Die bluelight lampen geven idd meer licht maar dat is blijkbaar niet genoeg voor je.
Of anders zoals al eerder gepost, extra lampen plaatsen (lager, net als mistlampen) zodat je meer zicht hebt op de weg.
Ik sta in mijn vrije tijd ingeschreven bij een castingbureau, daar geef je dan ook je hobby's en andere relevante zaken bij op. En toen hadden ze ineens iemand met een rijbewijs nodig die een beetje op de hoofdrolspeler leek. Die heeft dus zelf geen rbw, maar moet in de film wel motorrijden. Wegrijden en stoppen kon hij nog wel, maar ergens in de film zouden de figuren "een beetje stunten", en daar hadden ze dus professionals voor nodig... ik heb niet lang hoeven nadenken toen ze me belden...Heb ik (noodgedwongen) al eens bevonden, ja.
Alleen m'n stadslicht van m'n Scoopy deed het nog, nadat ik er een nieuw bolletje ingezet had zag ik gelijk een stuk minder 's avonds.
Leg's uit; hoe zat dat met die filmopnamen?
Ik heb het over bergweggetjes waar ong. net zoveel linker- als rechterbochten zitten.
Als ik m'n licht naar rechts afstel kan ik dan mooi bij een linkerbocht 't ravijn in sjeesen!