integraal en jethelm

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
353
71
Heerlen
Ik heb sinds jaar en dag een probleem met de integraal helmen maakt niet uit welk merk , of misschien een verkeerd hoofd het probleem met mij is dat als ik mijn integraal helm opzet deze eigenlijk te groot is en kan hem redelijk links en rechts draaien neem ik een maat kleiner dan knelt deze , dus als het mooi weer is pak ik mijn jethelm en gaat het onderweg regenen dan heb ik pech gehad maar ik vind een integraal helm veiliger als er wat gebeurd , ik heb een paar jaar geleden toen ik mijn jethelm op had een vogel op mijn gezicht gehad terwijl ik 120 km reed , ik droom er nog wel eens van als ik te veel bier gedronken hebt , ik heb aan mijn dokter advies gevraagd over dat dromen en die zei STOPPEN MET DRINKEN dat is al genormaliseerd nu vraag ik aan jullie is het veilig om mijn integraal hem op te vullen met een soort foam of schuim zodat mijn integraal helm vaster om mijn hoofd zit
 
De betere merken hebben de mogelijkheid om de wangstukken te vervangen voor dikkere. Je hebt blijkbaar (net als ik) een smal gezicht waardoor de maat van je hoofd (dus ook helm) niet overeen stemt met de bijpassende maat van de wangstukken. Ik rij heel veel met mijn Davida jet en heb een Marushin integraal met dikker gemaakte wangkussens, waardoor het nu wel echt goed past.

Dat, en pas eens een echte rij integraal helmen zonder op smaak of merk te letten. Het zijn vaak wel de duurdere merken die een specifieke pasvorm hebben en een goede verkoper weet ook nog welke helm smal valt bijv.
 
Zoals hierboven al wordt gezegd, ga naar een grote zaak met veel keuze tussen merken en gewoon passen. Ik heb zo'n 15 verschillende merken en type intergraalhelmen opgehad voordat ik pas echt een helm had die goed paste. Ik heb een "lang" hoofd en ik zat bij veel helmen met mijn kin tegen de helm aan. Uiteindelijk zat een HJC als gegoten. En ook al is het nog zo'n "stom" ontwerp wat er tijdens het passen op die helm zit, vaak kun je de helm ook in het zwart/wit bestellen.
 
Opvullen van een bestaande helm lijkt me geen goed idee; je weet niet hoe het gebruikte materiaal reageert op impact. Wie weet kan het geen kwaad, maar aan de andere kant kan het bij inslag de druk op een andere manier dan bedoeld verdelen, wat misschien wel resulteert in (verergerde) letselschade. Ik zou dat risico niet zo snel nemen.

Ik sluit me aan bij de rest, ik zou écht gewoon naar een grote kledingzaak stappen en gericht advies vragen voor een helm. Veel verkopers weten wel een beetje welk (hoofd)deksel goed op welk koppie past.

Mocht je er met een integraal niet uitkomen, dan kun je wellicht kijken naar een systeemhelm? Da's ook een stukje veiliger dan een jethelm , en wellicht dat je er daarvan ééntje vind die wel goed zit.
 
Of je koopt gewoon een integraalhelm die past. Ga eens naar een zaak waar ze je fatsoenlijk helpen de juiste helm te vinden. Je hebt wel een heel bizar hoofd als het nergens goed in past.
Ja dat was ik vergeten erbij te zetten :: ben bij verschillende motorzaken geweest , echt geen karel knutselmaarraak en schijnbaar toch een bizar hoofd heb hetzelfde met mijn voeten links is maat 43 en rechts maat 42 , maar even terzijde bij geen 1 mens staan de oren op gelijke hoogte , ieder mens is anders dat maakt het juist zo leuk aan de mens ja toch !!!
 
De betere merken hebben de mogelijkheid om de wangstukken te vervangen voor dikkere. Je hebt blijkbaar (net als ik) een smal gezicht waardoor de maat van je hoofd (dus ook helm) niet overeen stemt met de bijpassende maat van de wangstukken. Ik rij heel veel met mijn Davida jet en heb een Marushin integraal met dikker gemaakte wangkussens, waardoor het nu wel echt goed past.

Dat, en pas eens een echte rij integraal helmen zonder op smaak of merk te letten. Het zijn vaak wel de duurdere merken die een specifieke pasvorm hebben en een goede verkoper weet ook nog welke helm smal valt bijv.
Ja ik heb inderdaad een smal hoofd ,maar het vreemde is dat mijn jethelm perfect past merk onbekend gekocht op een oldtimerbeurs
 
Opvullen van een bestaande helm lijkt me geen goed idee; je weet niet hoe het gebruikte materiaal reageert op impact. Wie weet kan het geen kwaad, maar aan de andere kant kan het bij inslag de druk op een andere manier dan bedoeld verdelen, wat misschien wel resulteert in (verergerde) letselschade. Ik zou dat risico niet zo snel nemen.

Ik sluit me aan bij de rest, ik zou écht gewoon naar een grote kledingzaak stappen en gericht advies vragen voor een helm. Veel verkopers weten wel een beetje welk (hoofd)deksel goed op welk koppie past.

Mocht je er met een integraal niet uitkomen, dan kun je wellicht kijken naar een systeemhelm? Da's ook een stukje veiliger dan een jethelm , en wellicht dat je er daarvan ééntje vind die wel goed zit.
Ja aan een systeem helm heb ik ook gedacht maar ik heb gelezen dat als je een ongeluk daarmee krijgt dat de systeemhelm als een Chinese legpuzzel uit elkaar spat en dat wil ik ook niet
 
Ik heb geen aandelen, maar ik zou zeggen kijk eens naar een Shoei en maak gebruik van hun personal fitment systeem waarbij iemand de opvulling voor jou op maat maakt
Het Shoei Personal Fitting System draait zoals je al had begrepen om het op maat maken van jouw helm. Jouw hoofd wordt onderworpen aan een uitgebreide opmeet sessie. Het opmeten is een klusje voor een specialist van Shoei, of winkelpersoneel wat is opgeleid door Shoei. Nadat jouw hoofd volledig is opgemeten gaat de specialist aan de slag om de bekleding van jouw helm op maat te maken
 
Ja dat was ik vergeten erbij te zetten :: ben bij verschillende motorzaken geweest , echt geen karel knutselmaarraak en schijnbaar toch een bizar hoofd heb hetzelfde met mijn voeten links is maat 43 en rechts maat 42 , maar even terzijde bij geen 1 mens staan de oren op gelijke hoogte , ieder mens is anders dat maakt het juist zo leuk aan de mens ja toch !!!
Bij welke zaken ben je geweest en heb je daar zelf wat lopen proberen of heeft een verkoper echt tijd aan jou besteed? Welke merken heb je op je hoofd gehad?

Ik vind het een beetje een vreemd verhaal. Je zegt dat een maat kleinere helm knelt: vind jij dat, of wordt dat ook bevestigd door de verkoper van de motorzaak? Een nieuwe integraalhelm moet namelijk goed strak zitten (vooral bij je wang en jukbeenderen waar je jethelm mogelijk geen kussens heeft) en zal zich na een aantal draaiuren iets vormen naar je hoofd. Verschillende merken hebben behoorlijk verschillende pasvorm, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet een tussen zit die jou niet past.
 
Ja ik heb inderdaad een smal hoofd ,maar het vreemde is dat mijn jethelm perfect past merk onbekend gekocht op een oldtimerbeurs

Precies, omdat een jet niet hoeft aan te sluiten op je kaak / wangen. Wellicht kan je prima een integraal vinden die om je hoofd het zelfde past als de jet, maar dan dus niet klemt op de wangkussens (dus als je hem vast pakt kan je hem te gemakkelijk heen en weer kantelen over je hoofd). Maar zoals gezegd kan je bij de betere merken gewoon andere wangkussens krijgen, of laten aanpassen zoals de mijne.
 
Sorry, maar dat vind ik een vreemde uitspraak van iemand die een merkloze jet helm koopt op een beurs...
waarom vind je dat een vreemde uitspraak , verklaar je nader , kijk maar eens goed rond op een oldtimerbeurs en het was geen goedkope vespa helm eentje van € 245,00 keurig verpakt niet eentje los onder de tafel . W.O A.
 
Bij welke zaken ben je geweest en heb je daar zelf wat lopen proberen of heeft een verkoper echt tijd aan jou besteed? Welke merken heb je op je hoofd gehad?

Ik vind het een beetje een vreemd verhaal. Je zegt dat een maat kleinere helm knelt: vind jij dat, of wordt dat ook bevestigd door de verkoper van de motorzaak? Een nieuwe integraalhelm moet namelijk goed strak zitten (vooral bij je wang en jukbeenderen waar je jethelm mogelijk geen kussens heeft) en zal zich na een aantal draaiuren iets vormen naar je hoofd. Verschillende merken hebben behoorlijk verschillende pasvorm, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet een tussen zit die jou niet past.
ja ik weet dat een integraal helm strak moet zitten ben geen broekie van 19 die pas z,n rijbewijs heeft gehaald ,hij moet strak zitten maar ik denk dat je mijn verhaal niet goed hebt gelezen ik schrijf namelijk dat hij KNELT en dat mag niet , ik heb er mee proef gereden 3/4 uur en toen ik deze kleinere maat afzette had ik echt zoiets van pfffooeeiii blij dat hij af is W.O.A
 
Ja aan een systeem helm heb ik ook gedacht maar ik heb gelezen dat als je een ongeluk daarmee krijgt dat de systeemhelm als een Chinese legpuzzel uit elkaar spat en dat wil ik ook niet

Dat kan, maar niet bij alle systeemhelmen, hoor. Kijk maar eens op SHARP - THE HELMET SAFETY SCHEME

Leuke website waar je de veiligheids-beoordelingen (volgens Britse maatstaven) van verschillende helmen kan zien. De mijne kwam goed voor de dag; wat ook mee heeft gewogen in m'n beslissing om hem te kopen. Volgens deze beoordeling bleef de gezichtsbescherming tijdens alle testen goed zitten.

HJC IS MAX 2 - SHARP

Dus... om dat nou als reden te geven dat je een systeemhelm niet ziet zitten vind ik een beetje onzinnig. However, dit staat volledig los van het issue met hoe helmen jou passen. :P
 
Nou vanmorgen op de motor naar louis in aachen dat is toch wel een stukje dichterbij met dat koude weer van vandaag , daar aangekomen eerst aan de koffie en verteld wat ik heb en wat ik wil , daarna passen en passen ben wel een 1/2 uur met de verkoper bezig geweest en uiteindelijk met een NOLAN N86 met dikkere binnenstukken proef gereden zo,n 50 minuten en wat een verademing eindelijk grandioos zittend de verkoper heeft nog eens gecontroleerd en aan de helm gedraaid en getrokken , alsof hij speciaal was gemaakt voor mij strak zittend niet knellend ,de verkoper vertelde als hij toch knelde kon ik terug komen , mijn oude integraal helm kon ik daar laten die werd kapot gemaakt. ben zingend in de regen naar huis gegaan kwam drijfnat thuis kon mij niks schelen , bedankt iedereen voor de reacties nu wachten op het mooie weer .*O**O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan