integraal VS. Potje

nOw__

Rookie
28 dec 2007
1
0
Hallo, ik ben een beginnend scooter rijder.
Wat denk jullie dat beter is integraal of een potje?

Groetjes
 
Integraal, als je op je bek gaat (letterlijk) hou je je kaak nog een beetje heel

Now doeeehg :W
 
Laatst bewerkt:
helmet2.jpg


Wat denk je zelf ;)
 
Hallo, ik ben een beginnend scooter rijder.
Wat denk jullie dat beter is integraal of een potje?

Groetjes
kijk eens naar de foto's op http://home1.gte.net/res0ak9f/bike.htm (www.ride2die.com) (als je een heel sterke maag hebt).
....
...
dit is er 1 van:
1accident156.jpg

...
...
wil je nu nog een jethelm?

'(
 
Laatst bewerkt:
rijdt je (dagelijks) op twee wielen omdat je ziek wordt van flies: Integraal
rijdt je (dagelijks/wekelijks) op twee wielen omdat dat veel sneller gaat dan al het andere: integraal
rijdt je (als je zin hebt) op twee wielen omdat je dat uber vind en niet ingeblikt wil zitten: zo min mogelijk helm
 
Ik zweer bij een potje, dan heb ik meer zicht (da's weer veiliger vind ik).

Alla, rij dan nu wel met een systeemhelm die ik dichtklap bij koude/nattigheid.
 
Om je een idee te geven:

helmet.jpg


Als je goed kijkt kan je zien dat het deel wat en potje niet heeft juist dat gedeelte is wat de meeste impacts te verduren krijgt...
 
Om je een idee te geven:

[http://home1.gte.net/res0ak9f/helmet.jpg (afbeelding)]

Als je goed kijkt kan je zien dat het deel wat en potje niet heeft juist dat gedeelte is wat de meeste impacts te verduren krijgt...


hmm, alleen met kinstuk rijden is dus ook een optie :P
 
gister door de regen met zo'n willempie helm.

je wordt ongeveer gewaterstraald als je boven de 80 km/h rijd. geef mij maar integraal :)
 
Voor mij een systeemhelm, dan kan ik die kauwgum kwijt aan de verkeerslichten. _O-

Nah, ik gebruik een gesloten helm omdat ik ook door weer en wind rij. En inderdaad, als het regent en je gaat even op het gas, dan word je gewaterstraald.

Wat de veiligheid betreft: beter voorkomen dan genezen, of je nu op je bek gaat of niet. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd altijd met pak, integraal, knalgeel vestje en sinds kort een back protector. Maar er kan altijd wat gebeuren.

Ik heb die site bekeken... had ik dat maar niet gedaan. Van sommige foto's draaien je maag om. Ik denk niet dat dit soort sites ook maar iets toevoegen. Ieder (verstandige) motorrijder weet nu eenmaal waar je aan begint. Dus doe jezelf een lol en kijk er maar niet naar.

ontopic: Integraal natuurlijk.... dat je dat zelfs maar moet vragen!
 
Tot afgelopen winter: in de zomer een potje en in de winter en tijdens regenbuien een integraal.
In december de 2 helmen vervangen door de Roof Boxer V. Een potje met een kinstuk, die goedgekeurd is met dicht kinstuk als integraal.
Met een potje ben ik me beter bewust van mijn omgeving en daardoor alerter dan met de integraal botsmuts. Dus is het voor mij veiliger. En daarnaast heb ík het gevoel meer motor te rijden dan met integraal vanwege de vrijheid, ruimere blik en alles te voelen en ruiken.

Ben je onderuit bent gegaan is een potje makkelijker af te zetten door ambulancehulpverleners dan een integraal, zonder al te veel manipulatie van de nek.

TS: koop wat JIJ wil!

Voor de geinteresseerden: http://www.rotten.com is ook zo'n site.
Jammer toch dat er nooit foto's zijn van ongevallen waar niemand uiteengerukt, bekrast of open ligt!
 
Ik rijd altijd met pak, integraal, knalgeel vestje en sinds kort een back protector. Maar er kan altijd wat gebeuren.

Ik heb die site bekeken... had ik dat maar niet gedaan. Van sommige foto's draaien je maag om. Ik denk niet dat dit soort sites ook maar iets toevoegen. Ieder (verstandige) motorrijder weet nu eenmaal waar je aan begint. Dus doe jezelf een lol en kijk er maar niet naar.

ontopic: Integraal natuurlijk.... dat je dat zelfs maar moet vragen!

En daar zit hem dus de crux: als je dit nog moet vragen, dan ben je in mijn ogen niet verstandig.....

misschien heeft die site voor zulke mensen nog een Wake-Up effect...
 
En daarnaast heb ík het gevoel meer motor te rijden dan met integraal vanwege de vrijheid, ruimere blik en alles te voelen en ruiken.
Daarom heb ik een klaphelm van een fatsoenlijk merk, met een heel groot vizier dat op City-stand kan, gekocht. Dat van die vrijheid is wel mooi, maar ook heel erg gevaarlijk. Al een door een zwerm muggen gereden met zo'n open geval?

Ben je onderuit bent gegaan is een potje makkelijker af te zetten door ambulancehulpverleners dan een integraal, zonder al te veel manipulatie van de nek.
Als ik zoveel hoofdtrauma heb, ondanks mijn helm, dan is het zeer waarschijnlijk dat onder de nekwervels toch al niet meer werkt. Maak me dan maar meteen van kant...voorzichtigheid is dan voor mij niet relevant meer.
 
Daarom heb ik een klaphelm van een fatsoenlijk merk, met een heel groot vizier dat op City-stand kan, gekocht. Dat van die vrijheid is wel mooi, maar ook heel erg gevaarlijk. Al een door een zwerm muggen gereden met zo'n open geval?

.


jazeker, hoe herken je de blije motorrijder :P
 
Noelle, gewoon een kopen die je zelf lekker vind zitten.


In principe telt: Wat meer je ingepakt bent, wat meer bescherming je hebt, maar...

.. in 89 % van de ongevallen vallen er doden of zwaar gewonden omdat je lichaam ergens tegenaan knalt. Dan kun je nog zo goed beschermd zijn, maar dat helpt weinig.

Een leuke optie is een Schuberth of BMW Systeemhelm. De BMW helm *(evo 3 of 4), heeft een heel groot/hoog kaakgedeelte, en is lekker stil. Je kunt hem voor de zomerdagen ombouwen als jethelm.

Ook leuk is een Schuberth "potje", die heeft een afneembare kinbeugel.
 
Laatst bewerkt:
lekker belangrijk allemaal hoor... Rij waar je je lekker bij voelt.

De crux (om maar even anderen hun woorden te gebruiken...) zit em in het voorkomen van ongevallen. Dus inderdaad vooruit denken, hesje aan, altijd je verlichting aan, oogcontact maken met automobilisten, niet bumperen en natuurlijk niet te hard.

Mocht je dan op een auto knallen, tja dan is een intergaal net ietsje veiliger dan een pot.
Zijn tegenwoordig trouwens ook hele dure potjes met een metalen stuk rondom je kin.

Daar ben ik nu voor aan het sparen...
En tot die tijd rij ik heerlijk met mn potje, ook na het zien van die site.

rij voorzichtig! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan