Integraalhelm-vraag

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.076
8.226
Assen
Dag mensen, ik heb een paar jaar geleden mijn eerste integraalhelm gekocht ( HJC i70) en heb 'm intussen maar 3 keer gedragen.
Het vizier kan open, driekwart gesloten(wind in ogen) of helemaal dicht. In deze positie beslaat het vizier en zie je nix meer.
Er is dus GEEN positie dat hij net-open blijft staan. Dit heb ik proberen te imiteren door een stukje rubber aan de onderkant van het vizier te monteren zodat deze net een paar mm open blijft staan, maar dan nog..
Anti-fog spray doet niets.
Is er basisinfo wat ik mis over deze helmen?
 
Dag mensen, ik heb een paar jaar geleden mijn eerste integraalhelm gekocht ( HJC i70) en heb 'm intussen maar 3 keer gedragen.
Het vizier kan open, driekwart gesloten(wind in ogen) of helemaal dicht. In deze positie beslaat het vizier en zie je nix meer.
Er is dus GEEN positie dat hij net-open blijft staan. Dit heb ik proberen te imiteren door een stukje rubber aan de onderkant van het vizier te monteren zodat deze net een paar mm open blijft staan, maar dan nog..
Anti-fog spray doet niets.
Is er basisinfo wat ik mis over deze helmen?
Volgens de specificaties zou er een pinlock in moeten kunnen, dan is je probleem toch opgelost..
 
Dat was dat plastic schermpje wat je er op/in zou moeten kleven? Neej, daar werd het niet bepaald beter van. Ik zou ook niet weten hoe een extra laag beslaan zou moeten voorkomen?
 
Nou... 😅

Ik ben persoonlijk ook niet zo te spreken over de pinlock van de HJC i70. Tijdens het rijden geen problemen, maar bij elk stoplicht moet het vizier ff open. Hij beslaat direct.

Het komt hoogstwaarschijnlijk omdat mijn helm tijdens de koude dagen van onderen volledig wordt afgesloten door een colletje. De ventilatie openen bij het kinstuk maakt daarin geen verschil.
 
Dat Pinlock werkt wel, maar ik blijf het zelf ook maar een lapmiddel vinden. Heb het zelf ook niet meer in mijn Neotec helm zitten. Vizier op een kier werkt beter, vind ik. Maar de beste helm die echt nooit besloeg was een Uvex helm, heb ik zo lang mogelijk gehad. Deze had fabriek af een dubbel geseald vizier. Waarschijnlijk gevuld met droge lucht of stikstof, net als bij gewoon dubbelglas ramen. Denk wel dat als je zo'n Pinlock monteert, je dit het beste in een droge (liefst koude) omgeving moet doen. Anders sluit je vochtige lucht in en werkt het niet goed. Ik ben die Uvex helmen met dubbel vizier nooit meer tegengekomen.
 
Ik heb dezelfde, werkt prima voor mij.
Als ik vizier naar beneden doe blijft ie op een klein kiertje, als ik goed doorduw, dan valt ie echt "in het slot" en is hij helemaal dicht.
Dat kleine kiertje werkt voor mij prima.
Alleen p snelweg gaat ie echt helemaal dicht
Staat trouwens je kinventilatie wel open?
Als ik die dicht doe beslaat het bij mij wel.
 
Kinventilatie staat open, met pinlock werd het beeld nog slechter? Hmm misschien verwacht ik te veel van een dergelijke helm. Ik probeer 'm vandaag - met lapmiddel- nog 1 keer en indien nog steeds probleem flikker ik 'm weg..
 
Dus voor het plastic flieberding wat erbij zat, zou, voor deze helm misschien een andere zijn wat wel zou werken? Vind 't nog steeds een erg vaag verhaal..
 
Laatst bewerkt:
Had je wel het folietje van de Pinlock afgehaald? Je zal niet de eerste zijn die dat vergeet, dan zie je echt bijna niets.....

Ik rij al jaren met Pinlock's in mijn Arai helmen en het werkt echt perfect! Je moet ze alleen heel secuur monteren en af en toe vervangen.
 
Zelf met een pinlock nog NOOIT last gehad van een aandampend vizier..
Wat normaal ook goed werkt is de anti fog van rainx rain-x-rain-x-anti-damp-200ml.jpg
 
Dat was dat plastic schermpje wat je er op/in zou moeten kleven? Neej, daar werd het niet bepaald beter van. Ik zou ook niet weten hoe een extra laag beslaan zou moeten voorkomen?


Als je met een pinlock nog steeds last hebt van een vizier dat beslaat.. dan heb je je pinlock niet goed bevestigd..

Met een pinlock dat volledig aansluit en geen lucht meer doorlaat kan dat deel gewoon niet beslaan... 🤷‍♂️
 
Sinds eerste Pinlock in helm, hebben ze altijd naar volle tevredenheid gefunctioneerd. Nooit meer beslagen, en als ie na paar jaar minder werd, nieuwe erin gemonteerd. Prima product. Juiste montage - lees: luchtdicht- is allesbepalend overigens.
 
De pinlock monteren is niet zo simpel als "erin doen en klaar".
De pinnetjes waar die in zitten moet je dicht draaien zodat de HELE aanlegrand aanligt, binnenkanten van vizier en pinlock moeten schoon zijn en idd folietje van pinlock afhalen.
Als dat allemaal goed is gegaan werken ze perfect. Dan kun je met een dicht vizier gewoon voor het stoplicht staan wachten zonder dat het beslaat. En dat zeg ik uit ervaring met meerdere merken/typen (integraal) helm.

Collega had ook een pinlock in z'n helm, maar werkte niet zegt ie.
Zat dat ding gewoon los tussen de pinnetjes te zweven.. Heel maf dat die niet werkte _O-
Had ik toen beetje provosorisch gefixt en warempel, hij deed het een stuk beter :P
 
Rain-x is volgens mij bedoeld voor glazen ruiten, een kunststof vizier kun je beter behandelen met poetsspul of wax wat daarvoor bedoeld is.
Op de binnenkant heb ik het jaren geleden met alle tevredenheid gebruikt.
Op de buitenkant (anti regen) gebruik ik het trouwens nog steeds, werkt prima..
 
Terug
Bovenaan Onderaan