Integraalhelm-vraag

Alles heeft zijn grenzen, ook pinlock. Als het koud genoeg is beslaat ook pinlock. Maar is nog steeds veel beter dan zonder

Als het beslaat... dan moet er toch een opening zijn, want wanneer volledig luchtdicht gemonteerd lijkt het mij onmogelijk om aan te slaan...
 
Hier ook 10jr, verdeeld over 3 helmen, altijd pinlock gehad. Mits goed gemonteerd werkt het fantastisch.

1x gehad dat hij op een of andere manier wat los was gekomen, toen besloeg het tussen pinlock en het visier, dat was wel zwaar klote.

Overigens zijn er ook imitaties (pinlock is een merknaam), die naar mijn weten allemaal minder presteren. Vooral Schuberth heeft zich daar bij de eerste versie van de C4 lelijk op verkeken.
 
Vanochtend een motor opgehaald, 90% met open vizier gereden want je zag helemaal niets. De mist vroor ook aan?
Ik snap niet dat zoveel mensen met een integraalhelm kunnen rijden, ik heb 'm weggeflikkerd..
 
Niet tussen de lagen, maar de kant waar je tegenaan ademt

Zelf nog niet meegemaakt.... maar idd... als het al zou gaan beslaan dan zal het daar zijn.. als die pinlock er op de juiste manier in zou zitten.
Ik heb in extreem weer ook wel eens een beetje aanslag, maar da's bij de helm bij welke ik weet dat de pinlock niet 100% aansluit.
 
Vanochtend een motor opgehaald, 90% met open vizier gereden want je zag helemaal niets. De mist vroor ook aan?
Ik snap niet dat zoveel mensen met een integraalhelm kunnen rijden, ik heb 'm weggeflikkerd..
Aanvriezende mist hou je niet tegen. Dat zit aan de buitenkant en treedt ook op bij een helm van duizend euro.
 
Laatst bewerkt:
De montage van pinlock is een precies klusje.
Is de montage niet goed gedaan, dan werkt het niet.
 
Koop je de helm bij een beetje zaak, dan wordt de pinlock gewoon keurig voor je gemonteerd.
Misschien duurder dan via i-net, maar dan krijg je er wel service bij ;)
 
Een kier kun je afdwingen door een tiewrap om het kindeel te monteren.

Dan kan je vizier net niet helemaal meer dicht. Voor het mooie kun je dan nog links en rechts hetzelfde doen, maar echt noodzakelijk is dat niet.
 
Mijn pinlock werkt ook prima. Mijn ervaring is dat het ding er niet makkelijk in zou moeten floepen. Vizier demonteren, goed schoonmaken, drogen, open buigen, en pinlock erin. Het ding heeft een siliconen rand die onder druk (door de pinnetjes) afdicht. Het dicht niet af zonder druk/spanning, en als het lekt krijg je ook condensatie tussen vizier en pinlock.
 
Even mijn ervaringen delen :
Aandampen binnenzijde vizier : Een goed gemonteerde pinlock dampt niet aan langs binnen. De pinnetjes zijn assymetrisch en kan je draaien, ingeval de rand niet goed aansluit over de volledige perimeter.
Mist/aanvriezende mist : Dat slaat aan op het vizier langs buiten en daar gaat een pinlock niets aan veranderen. Een handschoen met "rubber wiper" op de wijsvinger kan handig zijn, maar het blijft vervelend.
Aandampen bril : Als brildrager heb ik daar veel last van sinds ik overgestapt ben ben van een naked street triple op een tiger sport 1050
met verhoogd scherm. De ventilatie van mijn neotec 2 doet plots zijn werk niet efficient meer, met als resultaat dat mijn brilglazen in sommige omstandigheden ( koud / vochtig) direct beslaan, terwijl mijn vizier met pinlock gewoon helder blijft. Maar het resultaat is hetzelfde, je ziet niets meer. Dus in dat geval, is mijn vizier op een kier zetten de enige oplossing. Mijn brilglazen ontwasemen onmiddelijk.
Met de naked bike had ik nooit beslagen brilglazen als ik de ventilatie van de neotec 2 opende
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend een motor opgehaald, 90% met open vizier gereden want je zag helemaal niets. De mist vroor ook aan?
Ik snap niet dat zoveel mensen met een integraalhelm kunnen rijden, ik heb 'm weggeflikkerd..
je weet toch wel dat dat gat naar de voorkant moet wijzen???
 
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Shoei Neotec 2(?) gekocht. En ben echt verbaasd hoe mijn viezier daar helder blijft. Mijn oude Shoei helm deed ik altijd bij het stoplicht het vizier een stukje open, maar hier lukt het me niet om mijn viezier te laten beslaan. Zelfs met extra zwaar, diep uitademen door mijn mond, neuws, whatever, altijd helder. Regen, wind, vrieskou, maakt allemaal geen verschil meer.

Mijn oude integraal vond ik het al niet storend, bij rijwind (zelf 20km/u) was ie altijd helder, maar nu helemaal tevreden.

Oftewel, het kan dus zeker wel. Daarom gebruiken zoveel mensen blijkbaar toch een integraal helm.
 
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Shoei Neotec 2(?) gekocht. En ben echt verbaasd hoe mijn viezier daar helder blijft. Mijn oude Shoei helm deed ik altijd bij het stoplicht het vizier een stukje open, maar hier lukt het me niet om mijn viezier te laten beslaan. Zelfs met extra zwaar, diep uitademen door mijn mond, neuws, whatever, altijd helder. Regen, wind, vrieskou, maakt allemaal geen verschil meer.

Mijn oude integraal vond ik het al niet storend, bij rijwind (zelf 20km/u) was ie altijd helder, maar nu helemaal tevreden.

Oftewel, het kan dus zeker wel. Daarom gebruiken zoveel mensen blijkbaar toch een integraal helm.
Nieuw vizier op oude helm helpt ook.
 
Dat was dat plastic schermpje wat je er op/in zou moeten kleven? Neej, daar werd het niet bepaald beter van. Ik zou ook niet weten hoe een extra laag beslaan zou moeten voorkomen?
Ik heb ook een recente HJC, Rpha 70. Mij valt op dat vizier bijna dicht of helemaal dicht met lage temperaturen simpelweg gewoon beslaat. Is echt niets tegen te doen. Heb er al een nieuwe pinlock in zitten, maar de pinlock beslaat niet daar waar hij voor bedoeld is (tussen vizier en pinlock) maar tussen pinlock en gezicht.

Met die koude en de isolatie van de moderne helmen beslaat hij gewoon met temperaturen van <5 graden.
 
Als het beslaat... dan moet er toch een opening zijn, want wanneer volledig luchtdicht gemonteerd lijkt het mij onmogelijk om aan te slaan...
M'n shoei nxr2 beslaat ook, die pinlock is al tot 2x toe correct gemonteerd. (Eerste keer garantie gekregen)
Toch beslaat hij nog steeds bij lage temperaturen en hoge luchtvochtigheid.
Bij m'n vorige Scorpion had ik dat niet bij dezelfde omstandigheden.
Zelfs met het vizier op een kiertje beslaat het soms.
 
Dat is juist een goed teken bij dit vriesweer, je moet tenslotte goed beslagen ten ijs komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan