Integraalhelmbos

17 apr 2019
3
1
Hallo allemaal,

Ik ben beland in het bos van de helmen, ik rijd op de snelweg ong. 30 km enkel.
De motor word mijn primaire voertuig en dus ook op de ijskoude dagen gewoon op de weg.

Ik ben dus op zoek naar een “all-season” helm, met kwaliteit en voor uiteenlopende weersomstandigheden.

Ik hoop dat jullie ervaring mij een beetje wegwijs kan maken.

Alvast bedankt :)

Eisen:
- pinlock
- integraal
- €150-350
- zonnevizier
 
Hallo allemaal,

Ik ben beland in het bos van de helmen, ik rijd op de snelweg ong. 30 km enkel.
De motor word mijn primaire voertuig en dus ook op de ijskoude dagen gewoon op de weg.

Ik ben dus op zoek naar een “all-season” helm, met kwaliteit en voor uiteenlopende weersomstandigheden.

Ik hoop dat jullie ervaring mij een beetje wegwijs kan maken.

Alvast bedankt :)

Eisen:
- pinlock
- integraal
- €150-350
- zonnevizier
Als ik jou was zou ik deze eisen invoeren bij de filters van een motor webshop en kijken wat de opties zijn. Daarna om advies vragen en lekker gaan passen. :t
 
als je er elke dag mee gaat rijden zou ik je budget even flink verhogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Deze heeft alles wat je zoekt is veilig en is zeer schappelijk geprijsd.

Klik
 
HJC heeft budgetvriendelijke helmen aan goede kwaliteit.
Maar als ik jou was zou ik gewoon even naar de dichtsbijzijnde motorkledingwinkel gaan om alles te testen.
Zo heb ik helemaal geen Caberg of Schuberth hoofd.
 
Ik vind dit wel weer mooi,men koopt een motor van duizenden euro,s en als het om je veiligheid gaat mag het niks kosten
8)7
 
  • Leuk
Waarderingen: M14
Ik vind dit wel weer mooi,men koopt een motor van duizenden euro,s en als het om je veiligheid gaat mag het niks kosten
8)7
Hoe bedoel je dat precies? De helm die ik in de link postte is zeer veilig.
 
In bovenstaand budget, wat ik persoonlijk ook meer dan genoeg vind, is er keus uit diverse goedgekeurde helmen. Dus budget ophogen of veiligheid mag niks kosten zijn uitspraken die mij wat verwonderen.
 
Voor €150,- kun je op zich een prima helm scoren.
Echter gaat het comfort omhoog bij de wat duurdere exemplaren. Zeker ook bij systeemhelmen.
Denk hierbij aan uitwasbare binnenvoering, geluidreductie, sommige merken kunnen ze op jou koppie pas gemaakt worden, ventilatie mogelijkheden, pinlock, zonnevizier, audio voorbereiding, etc etc
Een helm van €1500 behoort tot de mogelijkheden maar dat hoeft natuurlijk ook weer niet.
Persoonlijk denk ik dat je een goede helm kunt kopen rond de €300 - €500.
Zeker als je van plan bent dagelijks te gaan rijden een belangrijke investering :Y
 
Ik vind bovenstaand budget ook niet gek, vooral niet voor een 1e helm.
Plus dat je beter een helm van 180 euro op je hoofd kan hebben die perfect zit dan 1 van 700 die eigenlijk niet voor jou hoofd geschikt is.

Er zijn meerdere merken die binnen dat budget passen zoals bijv: HJC, Scorpion, LS2 waarvan de meeste intergraal helmen van tegenwoordig wel aan de eisen voldoen zoals pinlock en een zonnenvizier.

Het beste advies wat ik kan geven en lees is gewoon naar een motorzaak gaan, kijken welke opties je hebt, je wensen vertellen en ze allemaal passen (met een medewerker) die kan controleren hoe die zit en die jou kan adviseren.

En wat je eventueel nog kan doen is als je een helm hebt gevonden de sharptest opzoeken op internet, dan zie je ook nog hoe die scoort in crashtesten.

Succes met je zoektocht
 
kijk ook eens op marktplaats
daar scoor je weleens een helm van iemands impulsieve aankoop
ze hebben een ander kapsel of kleurstelling motor
kijk ook eens bij Lidl , action of aldi
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kijk ook eens op marktplaats
daar scoor je weleens een helm van iemands impulsieve aankoop
ze hebben een ander kapsel of kleurstelling motor
kijk ook een bij Lidl , action of aldi

Hier ben ik het niet echt mee eens.
Een helm moet nieuw zijn (ivm eventueel laten vallen en breken vd binnenschaal).
Ik adviseer TS om met zijn wensen en budget naar een helmenzaak te gaan en flink te gaan passen.
Wellicht ook zijn favorieten te proberen op de motor (geluidsdicht, winddruk).
 
Hier ben ik het niet echt mee eens.
Een helm moet nieuw zijn (ivm eventueel laten vallen en breken vd binnenschaal).
Ik adviseer TS om met zijn wensen en budget naar een helmenzaak te gaan en flink te gaan passen.
Wellicht ook zijn favorieten te proberen op de motor (geluidsdicht, winddruk).

:?........._O-
 
Ik zou uit hygiënisch oogpunt altijd voor een nieuwe helm kiezen. Helemaal als je al voor 150 euro klaar kunt zijn. No brainer.
 
Hier ben ik het niet echt mee eens.
Een helm moet nieuw zijn (ivm eventueel laten vallen en breken vd binnenschaal).
Ik adviseer TS om met zijn wensen en budget naar een helmenzaak te gaan en flink te gaan passen.
Wellicht ook zijn favorieten te proberen op de motor (geluidsdicht, winddruk).

:N

Je kan in principe een helm zo vaak laten vallen als je wil, de binnenschaal kan er pas last van krijgen zodra je je hoofd er in hebt zitten :+
 

"
Opbouw helm
Een helm bestaat uit twee lagen en heeft dan ook niet alleen een buitenschaal, maar ook een binnenschaal. Bij een ongeval kan het zo zijn dat de buitenschaal als het ware veert en daarna de originele vorm weer krijgt. Het lijkt er dan op dat de helm nog intact is, maar de binnenschaal kan door de klap wel kapot zijn. Het materiaal van de binnenschaal zal bij een val op het hoofd naar binnen worden gedrukt. Laat je de helm uit je handen vallen, dan kan de binnenschaal al schade oplopen.
"
https://www.helmonline.nl/helm-na-ongeval-gebruiken
 
"
Opbouw helm
Een helm bestaat uit twee lagen en heeft dan ook niet alleen een buitenschaal, maar ook een binnenschaal. Bij een ongeval kan het zo zijn dat de buitenschaal als het ware veert en daarna de originele vorm weer krijgt. Het lijkt er dan op dat de helm nog intact is, maar de binnenschaal kan door de klap wel kapot zijn. Het materiaal van de binnenschaal zal bij een val op het hoofd naar binnen worden gedrukt. Laat je de helm uit je handen vallen, dan kan de binnenschaal al schade oplopen.
"
https://www.helmonline.nl/helm-na-ongeval-gebruiken

Er zijn ook die een nieuwe kopen als het kinbandje pluist :+
 
Zoveel mensen , zoveel wensen.
Een helm van 200 euro is even veilig ( E keur ) als 1 van 500 euro.
Ze zijn beiden goedgekeurd maar er zal dan wel een verschil zijn in materialen , afwerking , bediening , te vervangen onderdelen etc …. .
Koop je bij de Aldi een helm dan zal je niet zo gemakkelijk een vervangvizier kunnen scoren omdat het gewoonlijk gaat om éénmalige aanbiedingen .
 
Laatst bewerkt:
Goedgekeurde helmen voldoen aan minimumeisen, maar ze zijn niet per se even veilig. Daarbovenop moet een helm goed passen om veilig te zijn.

Ook is een pothelm per definitie minder veilig dan een integraalhelm, ook al zijn beide goedgekeurd volgens dezelfde richtlijn.
 
Hier ben ik het niet echt mee eens.
Een helm moet nieuw zijn (ivm eventueel laten vallen en breken vd binnenschaal).
Ik adviseer TS om met zijn wensen en budget naar een helmenzaak te gaan en flink te gaan passen.
Wellicht ook zijn favorieten te proberen op de motor (geluidsdicht, winddruk).


Misschien beter lezen.
 
kijk ook eens op marktplaats
daar scoor je weleens een helm van iemands impulsieve aankoop
ze hebben een ander kapsel of kleurstelling motor
kijk ook eens bij Lidl , action of aldi
Heeft ook mijn voorkeur niet. Zelfs niet voor de impulsaankoop van een ander. Je weet toch minder goed wat er mee gebeurt is dan die bij een nieuwe (die ik ook niet per post o.i.d. laat komen). Ik koop hem liever nieuw in de winkel. Dan kijken ze ook wat minder raar op als je een tijd met de helm op door de toko loopt om evt. drukpunten op te sporen.
 
Inderdaad, een helm vormt zich toch een beetje naar je hoofd. Als hij dus door iemand anders is gedragen, zal hij jou nooit meer perfect passen.
Daarnaast; iemand kan wel zeggen dat hij nooit gevallen is, maar dat weet je niet...

De prijs van een nieuwe helm zegt overigens weinig over de veiligheid. check maar eens op Sharp, dan zie je dat relatief goedkope helmen het soms veel beter doen dan knoeterdure.
Voor 150-350 euro kan je prima een integraalhelm scoren, ook met met pinlock en zonnevizier. Neem bijv. de AGV K-3, die heeft alles wat je wilt, + uitneembare voering en scoort op Sharp een indrukwekkende 4 sterren op veiligheid. En zit beneden de 200 euro. Ik heb overigens geen ervaring met deze helm dus ik kan niets zinnigs over de kwaliteit zeggen.

Wat veel belangrijker is voor de veiligheid, is de pasvorm. Hij moet echt perfect om je hoofd passen. Bestel dus niet zomaar een mooie helm van internet, maar ga passen. En vraag advies bij dat passen.

Verder betekent een goedkope helm dat er is bezuinigd op comfort. Wat je met dagelijks gebruik echt wil, is een voering die eruit gehaald kan worden om te wassen.
Een belangrijk item wat geld kost, is de vorm. Een ronde helm maken is wat goedkoper maar past lang niet iedereen. Daarnaast weegt mee hoeveel maten buitenschaal gebruikt zijn. Als er maar 1 of 2 maten buitenschaal zijn, zijn de binnenmaten volledig gemaakt met de binnenschaal. En heb je met een grote hoofdmaat een relatief dunne binnenschaal en zit je met een klein hoofd meteen met een waterhoofdmodel helm. Verder kan de kwaliteit van de voering te wensen overlaten of bijv gaat het zonneviziermechaniek snel kapot. Of de ventilatie laat te wensen over.
Last but not least het materiaal. Met jouw budget kom je sowieso op een polycarbonaat helm uit. Dat is op zich niet erg maar die gaat wel korter mee (3-5 jaar, terwijl glasfiber 6-8 jaar meegaat) en is wat zwaarder. Maar ach, een eerste helm is ook om te ontdekken wat je goed bevalt, dus dat is niet erg. Ik heb in 9 jaar tijd 3 helmen versleten :$ en heb nu eindelijk mijn perfecte helm gevonden. Weliswaar kostte deze ruim meer dan het dubbele van mijn eerste helm maar nu wist ik ook precies wat ik wilde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan