Integraalhelmen met zeer groot blikveld

3 jun 2011
167
10
Ik ben op zoek naar een nieuwe helm met een zeer groot blikveld zoals bijv. de Nolan N44. Ik ben echter alleen van plan deze als integraal helm te gebruiken, dus zou voor het geluidsniveau en stevigheid van de constructie een integraalhelm een betere optie zijn. Ik kan echter alleen modulaire helmen vinden met zulke grote vizieren. Weet iemand hier toevallig van een integraalhelm met zo'n groot blikveld?
 
Verschillende integraalhelmen passen en kijken of het blikveld groot genoeg is voor je. Zelf heb ik een Shoei XR-1100 en deze bevalt me wat dat betreft uitstekend, ook qua geluidsniveau. Dit is dan weliswaar met alle ventilatiekanalen dicht, zodra je ze open zet is gehoorbescherming zeer aan te raden.
 
@ Kinky, die helmen ogen wel heel erg spacey als je het mij vraagt :) Maar dan heb je wel een mooi breed blikveld wat de TS ook wenst.
 
Kinky helm!

Bell-Bullitt-Helmet.jpg
 
Ik vind zelf dat schuberth (heb zelf een C3 pro) een prima blikveld heeft, is me nooit opgevallen dat ik tegen een randje aan zit te kijken.
 
Ik zie dat de Shark Vision R al tweemaal is genoemd. Ik heb 'm zelf ook en je moet best moeite doen om ergens tegenaan te kijken :)

images
 
Ik vind zelf dat schuberth (heb zelf een C3 pro) een prima blikveld heeft, is me nooit opgevallen dat ik tegen een randje aan zit te kijken.

Ik vind de Schubert C3 een prettige helm, maar ik vind juist het blikveld wat minder. Zeker vergeleken met de Schubert C2 die ik hiervoor had. Als het blikveld belangrijk voor je is zou ik de C3 over slaan.
 
Verschillende integraalhelmen passen en kijken of het blikveld groot genoeg is voor je. Zelf heb ik een Shoei XR-1100 en deze bevalt me wat dat betreft uitstekend, ook qua geluidsniveau. Dit is dan weliswaar met alle ventilatiekanalen dicht, zodra je ze open zet is gehoorbescherming zeer aan te raden.
Gehoorbescherming is ALTIJD heel verstandig als je de rest van je leven van een goed gehoor wil genieten.
 
@ magnamaniac; helemaal mee eens. Wou het ook alleengaande benadrukken dat die desbetreffende Shoei met ventilatiekanaaltjes open nou niet bepaald de stilste was. :)
 
Nou die Nolan vind ik zelf anders ook wel behoorlijk overdreven qua vizier. Maar als de TS zoiets zoekt. dan is dat wel weer mooi gevonden.
 
Nog even de follow-up :)
Heb met de N44 en de Vision R-2 een kort testritje gedaan. Uiteindelijk toch voor de n44 gegaan, maar de Shark heeft ook een zeer fijn blikveld.
 
Shoei GT-Air. Heb ik ook. Heeft een Max Vision Pinlock, al valt deze wel wat meer op dan bij mijn oude HJC IS-17 helm. Deze had een heel breed gezichtsveld vond ik.

Wel tevreden met m'n Shoei. :D
 
Shoei GT-Air. Heb ik ook. Heeft een Max Vision Pinlock, al valt deze wel wat meer op dan bij mijn oude HJC IS-17 helm. Deze had een heel breed gezichtsveld vond ik.

Wel tevreden met m'n Shoei. :D

Die heb ik nu ook, maar de Arai viper gt die ik ervoor had, had een groter blikveld.
 
Laatst bewerkt:
HJC IS-17 heeft ook een groot blik veld moet echt mijn best doen om de randen te zien.

Maar oordopen zijn altijd aan te raken hoe goed ook de helm...
 
Terug
Bovenaan Onderaan