Intercom + helm koopadvies

svanimpelen

MF'er
28 apr 2011
40
0
Beste motorfanaten,

Nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald wil ik eigenlijk meteen een motor gaan kopen met de bijbehorende uitrusting. Bij deze uitrusting hoort ook een helm. Nu zat ik eerst te kijken naar een Roof Boxer helm, maar na een aantal reviews te hebben gelezen denk ik dat ik beter kan gaan voor een ander helm. Zat nu te kijken voor een Shark Evoline 2 of een openline of iets dergelijks. Voordat ik deze keuze ga maken leek het me verstandig om alvast te kijken in welke helm makkelijk een intercom systeem kan worden gebouwd. Het is namelijk de bedoeling dat ik met mijn vriendin kan praten als zij achterop gaat (dus Rijder-to-Passagier) maar ook dat als ik alleen rij, of als het mogelijk is ook met ze tweeën, te kunnen praten met een paar maten van mij (motor-to-motor). Muziek kunnen luisteren en/of navigatie lijkt me ook erg fijn maar is geen must.

Aangezien ik niet veel wijzer wordt van alle beschikbare info over intercom systemen en helmen waar dit goed in is in te bouwen vroeg ik mij af of jullie een advies hebben? Hebben jullie slechte ervaringen met bepaalde systemen en dan vooral in combinatie met bepaalde helmen? Of juist hele goede ervaringen, dat een intercom heel makkelijk in te bouwen was in een bepaalde helm?

Ik zou het niet erg vinden als er een draadje op me helm aangesloten moet worden en dat de zender bijvoorbeeld in me jas zit. Ik had wel al een beetje een forum doorgelezen maar die was alweer aardig gedateerd dus weet ook niet in hoeverre die nog handig is.

Hoor graag van jullie!
 
full
 
Ik heb deze caberg, sintesi, niet stilste, maar alles zit mooi ingebouwd (radio, bleu tooth, en intercom) mooi grote knoppen, dus mooi te bedienen met de handschoenen aan en nog een redelijke prijs. Ben er erg tevreden over, en het geluid is goed te horen tot zeer hoge snelheid, speakers zijn prima. Ik gebruik hem voor mijn tomtom, dan hoef ik niet meer naar het schermpje te kijken, en houd de blik op de weg. Je kunt er ook je telefoon op aansluiten, maar dat gaf wat ruis, maar dat kan ook aan mijn telefoon liggen. Maar dat maakt me niks uit, want wil onder het rijden toch geen telefoon. Het is wel een vrij grote helm, en niet de lichtste, maar dat heb je al snel bij een ingebouwd zonnevizier. och ja er zit ook nog een radio in, gebruik ik dus ook niet, hoor liever mijn uitlaatgeluid :~)) Pinlock is ook niet nodig, want er zit al een vizier in met dubbel (glas)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan