Intercom met meerdere motoren

panam

MF'er
14 okt 2004
160
0
Doetinchem
Wie heeft ervaring met intercomsystemen waarmee je met twee of drie motoren kunt communiceren, kun je dan ook afzonderlijk van elkaar je eigen muziek draaien etc.

Volgend jaar weer weekendje duitsland, ben even benieuwd of dit haalbaar is voor een leuke prijs.

Hoor graag bericht.

Mazzel
 
Kijk eens op de site van Conrad, die kunnen je wel wat bruikbaars leveren. Maar muziek luisteren op de moto ??? :? das toch alleen voor Goldwings ?? en het lijdt af van de echte pret het rijden. :]
 
Kijk eens op de site van Conrad, die kunnen je wel wat bruikbaars leveren. Maar muziek luisteren op de moto ??? :? das toch alleen voor Goldwings ?? en het lijdt af van de echte pret het rijden. :]

Kijk ff naar zijn nick :+ tis net geen Wing maar toch :+
 
ACDC, als je de ene na de andere haarspeld te pakken neemt, oke, oke.... dan geen muziek , maar wel een optie, vooral als je naar het zuiden rijd.( 600km per dag)
 
Hij wil best plat door de bocht, maar dan hang ik er ook bijna naast, ben wat licht, tis geen sportmotor maar toch motorrijden is te gek
 
Hij wil best plat door de bocht, maar dan hang ik er ook bijna naast, ben wat licht, tis geen sportmotor maar toch motorrijden is te gek

twas ook meer als gein bedoelt :+
weet er alles van dat een pan goed door de bocht kan :} , koste me een hoop euries en paar mnd rijbewijs kwijt :(
 
Hmmm als ik met ACDC door de bocht dender krijg ik denk ik ruzie met baksteentjes e.d. Toch eens proberen
 
Ik heb zelf ervaring met Baehr: http://www.baehr.net/
Werkt perfect, en een trip naar het buitenland wordt dan een stuk makkelijker, in die zin dat overleggen met je reismakkers héél gemakkelijk wordt. Knopje indrukken (P.T.T knopje, Push To Talk) en je kunt overleggen of je nu al pauze wilt of straks pas, en of je nu deze afslag moest hebben of de vorige ;) De "oude" methode om met gebaren taal te werken ben je dan heel snel vergeten. Muziek kun je zonder problemen aansluiten, en afhankelijk van de uitvoering kun je dan ook nog eens met je duo praten.
Mijn Baehr Ultima werkt op open terrein tot zo'n 2-3 km, in de stad ongeveer één km. Sja, d'r is wel beter op de markt (Velltec) maar dan ben je dus echt duur uit. mijn ervaring is ook dat de goedkope setjes altijd weggegooid geld zijn.
Succes ermee.
 
ACDC, als je de ene na de andere haarspeld te pakken neemt, oke, oke.... dan geen muziek , maar wel een optie, vooral als je naar het zuiden rijd.( 600km per dag)

Kleine edit, precies wat je hier zegt, op lange stukken (1.000 km per dag en zo) werkt een muziekje ideaal. Rammstein voor de langere stukken werkt heel goed :+
Ook bijv. met noodweer houd je nog makkelijk contact met je medereizigers. Zo kun je nog steeds je eigen rijstijl aanhouden, terwijl je door het slechte zicht ( door regen, mist, of zeer harde wind) je kameraden niet altijd in het zicht kunt houden. Met een comm. setje kun je dan even doorgeven dat je al wat verder bent maar dat je vervolgens weer even rustig aan doet.
Voordelen alom dus.
 
Ik heb een 27MC-bakje met aansluiting voor intercom en radio. Luister dus herlijk naar muziek, totdat er iemand praat. Dan wordt de muziek uitgeschakeld. Wordt ook weer automatisch ingeschakeld als er niet meer gesproken wordt. En als ik alleen rij, :] dan zet ik de bak uit en heb toch muziek. Ik heb een Baehr.

Lady BMW
 
bedankt voor alle info, ben vandaag even bij Motoport Engbers geweest, per motor ben je ongeveer 300 euro kwijt, ik ga nog verder kijken.

Thanks.
 
Ik heb zelf ervaring met Baehr: http://www.baehr.net/
Werkt perfect, en een trip naar het buitenland wordt dan een stuk makkelijker, in die zin dat overleggen met je reismakkers héél gemakkelijk wordt. Knopje indrukken (P.T.T knopje, Push To Talk) en je kunt overleggen of je nu al pauze wilt of straks pas, en of je nu deze afslag moest hebben of de vorige ;) De "oude" methode om met gebaren taal te werken ben je dan heel snel vergeten. Muziek kun je zonder problemen aansluiten, en afhankelijk van de uitvoering kun je dan ook nog eens met je duo praten.
Mijn Baehr Ultima werkt op open terrein tot zo'n 2-3 km, in de stad ongeveer één km. Sja, d'r is wel beter op de markt (Velltec) maar dan ben je dus echt duur uit. mijn ervaring is ook dat de goedkope setjes altijd weggegooid geld zijn.
Succes ermee.
:^ , maar hier met Autocom Pro. Zelfde systeem, iets goedkoper. Als ik ga kletsen, wordt de muziek tot 50% gereduceerd. Systeem voor 1 motor, met PTT, zender en duo: ongeveer 650 euro.
300 lijkt me wel hééééél goedkoop. Check grondig of je wel alles hebt dan.
 
:^ , maar hier met Autocom Pro. Zelfde systeem, iets goedkoper. Als ik ga kletsen, wordt de muziek tot 50% gereduceerd. Systeem voor 1 motor, met PTT, zender en duo: ongeveer 650 euro.
300 lijkt me wel hééééél goedkoop. Check grondig of je wel alles hebt dan.

Autocom levert ook prima spul voor een prima spul. Maar het heeft IMO twee nadelen. T'is niet Duits :+ :+ ... en voor babbelen met een andere fiets heb een losse PMR zender nodig. Nou heeft Kenwood een hele goede zender, maar nog meer kabeltroep op mijn fiets zag ik niet zitten. Bij Baehr zit het allemaal onder mijn zadel weg gewerkt. Twee alu doosjes achterin bij mijn remlicht en presto.
 
WitchPower en ik rijden met een bike-to-bike setje van Alan, de 441 geloof ik.
Met de megameeting konden we met nog 2 bikers lullen, dus als iedereen dezelfde heeft of op de zelfde frequenties kan komen dan kan het met zoveel je wilt lijkt me.
maar boven de 80 is het bagger.


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Terug
Bovenaan Onderaan