Intercom tips?

GSlandrover

MF veteraan
Donateur
28 jul 2014
2.032
770
Wij zouden best eens wat tegen elkaar willen zeggen, ook leuk voor de kleine. Wie heeft intercom op het span en kan mij zeggen waarop te letten. Wat wel? Wat niet?
Ik zie op Louis.de diverse systemen, niet echt voordelig. Op de Chinese sites staan er ook volop, bluetooth, vanalles. Bereik is bij een span niet echt van belang. Makkelijk gebruik wel.

Wat willen we; 3 personen, allemaal integraal helm (één systeem). Ik zou wel eens muziek via bluetooth of 3.5mm jack willen luisteren. Telefoon opnemen hoeft niet.

Tips welkom!
 
Wij reden met een Honda gw 1500 daar zit dat standaard op en werkt redelijk goed.
Daarvoor had ik een bear van de hobbyist uit Baexem die deed het ook wel goed.
En wat de Chinese setjes doen? Ze kosten erg weinig dus kan je het weinig kosten als het niet of slecht werkt.
 
bear is zeer goed , maar aan de prijs , mag je 300/400 euro voor uittrekken

nu is cardo ook wel een goed systeem , en wifi wat gemakkelijk is , maar langs de andere kant moet je wel dagelijks een stopcontact vinden ...



ik denk dat ik hier nog een bear voor zijspangebruik liggen heb met misschien wel nog koptelefoons bij ???
ik gebruik het niet , heb aan die van ons niets te zeggen lol
cardo heb ik dan weer wel ( zonder microfoon ) voor de gps
 
Ik heb ervaring met een bedrade Baehr Tiro en nu met een Scala Rider Freecom 2

Die scala is er ook voor 4 personen. Werkt goed, fijn te koppelen met de telefoon voor muziek, en met de TomTom voor navigatie en verkeersinfo. Lekker draadloos. Maarrrrrrrrr, het is wel bluetooth, dus de koppeling valt wel eens weg. En het opnieuw koppelen is wel eenvoudig, maar dan moet je wel even weten welke knopjes je hoevaak in moet drukken. En doe dat maar eens met de helm van je kind waarvan je de piepjes niet kunt horen.......

Die Baehr kon geen navigatie aan. Maar wel een radio of via de audiouitgang van de telefoon. En als intercom wassie minstens zo goed. En die Beahr hoef je nooit te koppelen; stekker erin en hij doet het. En das met kleine kinderen veeeeel handiger dan zo'n ding wat wel eens gekoppeld moet worden.
 
@Kwastert, weet nog dat je die te koop had. Had ik moeten doen, maar ja... Inderdaad is bedraad met kids makkelijker, de mijne is nog niet zo thuis met bluetooth enzo en met z'n handschoenen aan is bedienen al helemaal niet makkelijk.
 
Ik heb in de pan eml span ook een baehr tiro.

Heb me TomTom 410 gekoppeld met een Bluetooth receiver dus ook die zit vast aan de helmen!
Een zo kan je ook muziek krijgen over de Bluetooth!

Ik zeg hou marktplaats in de gaten voor zo communicatie set!
 
Wij gingen over met de communicatie van draadjes naar blauwe tand wat een ellende zeg was dat.
Nieuwe helmen van Schubert met een systeem erbij kost een maand salaris of zo en werkt klote.
Dus op den duur alles retour Motoport in Goes dat had ik zo afgesproken bij de aankoop en de helmen zijn daar meerdere keren voor weken geweest om te testen en te herstellen.
Nu werkt het oude systeem weer, stilte onderweg op de Guzzi zit niets we kijken op de Garmin en daar blijft het bij.
De Guzzi maakt ook mooie muziek vinden wij.
 
En kinderen gaan niet meer mee die rijden zelf motor hier, die hoeven geen koptelefoon meer in hun helm dat scheelt.
 
Het is meer om de kleine (7jr) eens te kunnen wijzen op wat moois onderweg of gewoon even vragen of het goed gaat. Navigatie heb ik een garmin, maar wil de aanwijzingen niet in de helm. Belangrijkst is dus gewoon tegen elkaar kunnen lullen onderweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan