Intercom voor zijspan

bayern

Rookie
17 jun 2004
6
0
Aan intercoms e.d. zijn al een aantal topics gewijd, maar volgens mij nog niet i.c.m. zijspangebruik. Nu wil ik graag een intercomset aanschaffen om te kunnen communiceren met mijn zoontje. Dus zonder zendknop (PTT). Voldoen de goedkopere sets, zoals de IC-993, wel bij zijspangebruik? Wat zijn jullie ervaringen en/of aanraders?
 
full



:)
 
Ik heb deze
full

Ik heb hem bij Roukama gekocht, ik dacht voor 60 FL. in die Tijd
hij gaat al een tijdje mee en voldoed prima.
Je kunt hem in je Jassack stoppen maar ik heb een Beugeltje in de Bak gemaakt waar die aan hangt.
 
Ik heb dezelfde als Bachus om met mijn zoon in de bak te praten. Mijn ervaring is dat op buitenwegen en in de stad alles prima werkt. Op de snelweg heb ik last van het windgeruis en wordt de verstaanbaarheid minder.
Een ander nadeeltje is dat het microofoontje elke keer in en uit de helm gepeuterd moet worden bij het op- en afzetten van de helm, omdat mijn Schubert helm aan de onderzijde open scharniert. Maar dat hebben meer intercoms met dezelfde microfoonkonstruktie. In de helm van mijn zoon (met riemsluiting) heb ik een extra bevestigingetje gemaakt zodat het microfoontje tijdens de rit niet uit de helm zakt.
De batterijen gaan wel lang mee.
Voordeel: je kunt je eigen bleerpijp nog beter horen.
Gekocht bij de Kijkshop voor ongeveer 35 euro (geloof ik)
 
Terug
Bovenaan Onderaan