Intercom

BikelifeLN

Rookie
7 jun 2020
4
0
Beste mensen,
Dit is mijn eerste bericht op dit forum dus excuus als ik deze vraag niet in de juiste categorie plaats. Mijn vraag gaat over een intercom voor in de helm. Ik zie op het internet verschillende duren sets staan, maar ik zie ook op wish etc. goedkopen sets staan. Nu vraag ik me af of je met zo'n goedkope bluetooth set wanneer je deze met je telefoon verbind ook gewoon met meerdere vrienden kunt praten via groepsbellen of skype of iets dergelijks?
Mvg
 
Als de headset geschikt is om mee te bellen, kun je het ook gebruiken voor allerlei apps voor het voeren van groepsgesprekken. Het werkt in principe hetzelfde als een normale draadloze headset voor je telefoon/computer.
 
Ik heb zelf sinds 5 mei 2019 een Ali-set (T-MAX S, grijze uitvoering). Deze was voor een set € 127,57 + een ~€25,- invoerkosten voor een set van twee, niet het goedkoopst maar de oranje versie was goedkoper. Hierbij krijg ik eigenlijk altijd de feedback dat het niet te horen was dat ik op de motor zat (meningen van mijn man, moeder, broer, enkele recruiters, de notaris en bezichtigers van mijn woning) toen die in mijn systeemhelm ingebouwd zat. Ruime batterijduur, makkelijke verbindingsmogelijkheden. Als je die dingen met Bluetooth aansluit dan werkt het 'tzelfde alsdat een normale bluetooth headset zou werken. Ik kan Google Assistant oproepen met een druk op de knop van het apparaatje (handig om een berichtje naar het thuisfront te sturen, Spotify te openen, iemand te bellen bijvoorbeeld), de navigatie lult tegen mij, ik kan muziek beheren (play/pauze/vooruit en achteruit spoelen/volgende en vorige nummer, volume doe ik via Google Assistant). Het ding is ook waterdicht.

Het zal niet dezelfde kwaliteit zijn als een Sena of Cardo, maar ik ben nog niks tekort gekomen met dit ding. Ze zijn ook te koppelen met elkaar, mogelijk ook met andere merken maar dat laatste niet geprobeerd. De speakers gaan ook hard genoeg om alles met oordoppen te horen (Pluggerz zwaar filter).
 
Ik heb zelf sinds 5 mei 2019 een Ali-set (T-MAX S, grijze uitvoering). Deze was voor een set € 127,57 + een ~€25,- invoerkosten voor een set van twee, niet het goedkoopst maar de oranje versie was goedkoper. Hierbij krijg ik eigenlijk altijd de feedback dat het niet te horen was dat ik op de motor zat (meningen van mijn man, moeder, broer, enkele recruiters, de notaris en bezichtigers van mijn woning) toen die in mijn systeemhelm ingebouwd zat. Ruime batterijduur, makkelijke verbindingsmogelijkheden. Als je die dingen met Bluetooth aansluit dan werkt het 'tzelfde alsdat een normale bluetooth headset zou werken. Ik kan Google Assistant oproepen met een druk op de knop van het apparaatje (handig om een berichtje naar het thuisfront te sturen, Spotify te openen, iemand te bellen bijvoorbeeld), de navigatie lult tegen mij, ik kan muziek beheren (play/pauze/vooruit en achteruit spoelen/volgende en vorige nummer, volume doe ik via Google Assistant). Het ding is ook waterdicht.

Het zal niet dezelfde kwaliteit zijn als een Sena of Cardo, maar ik ben nog niks tekort gekomen met dit ding. Ze zijn ook te koppelen met elkaar, mogelijk ook met andere merken maar dat laatste niet geprobeerd. De speakers gaan ook hard genoeg om alles met oordoppen te horen (Pluggerz zwaar filter).
Klinkt goed, dan ga ik deze eens bekijken. Kun je bij deze set de speakers eventueel ook veranderen door oordopjes? (als de speakers via een 3.5mm aux kabel zijn aangesloten?
 
De T-MAX (S) sluiten met mini-USB, niet 3,5mm. Je hebt wel verloopdingetjes die mogelijk werken maar dat verloop is dan waarschijnlijk niet waterdicht. Mogelijk dat je ook normale oordopjes op mini-USB hebt maar daar heb ik verder niet naar gekeken omdat ik mijn dempende gefilterde oordoppen gebruik.
 
Wish is niets anders dan een dozenschuiver, met dezelfde garantie (geen) en levertijd bestel je dezelfde vaak voor minder op AliExpress.

Vaak krijg je daar meer zekerheid omdat de verkopers met een goede reputatie geen "dispute" willen, want dan kom ome ali zelf ff om de hoek kijken. Betaal je met PayPal dan heb je daar ook nog enige vorm van zekerheid
 
Wish is niets anders dan een dozenschuiver, met dezelfde garantie (geen) en levertijd bestel je dezelfde vaak voor minder op AliExpress.

Vaak krijg je daar meer zekerheid omdat de verkopers met een goede reputatie geen "dispute" willen, want dan kom ome ali zelf ff om de hoek kijken. Betaal je met PayPal dan heb je daar ook nog enige vorm van zekerheid
Een kleine aanvulling als je op de bescherming van PayPal uit gaat, bij Ali heb je de mogelijkheid om de ontvangst van je bestelling te bevestigen. Doe je dit niet dan sluit het systeem dit tijdsvenster zelf. PayPal bescherming sluit soms eerder dan de bescherming vanuit Ali. Houd die tijd dus in de gaten.

Daarnaast kies ik meestal voor Ali's eigen shipping method, die niet altijd (standaard) aangeboden wordt. Soms wordt er nog een goedkopere economy shipping gebruikt die langer duurt. Ali's shipping method was geruime tijd zo'n twee weken, dit is naar 2,5-3 weken opgerekt vanwege COVID maar het is nog altijd beter dan de 2-3 maanden die de andere opties veelal duren. Ali's methode is wel iets duurder maar dat is nagenoeg verwaarloosbaar.

Daarnaast als je een 'verzekerde' verzendmethode vanuit Azie kiest dan komt dat pakket in Nederland ook aangetekend bezorgd (volgens PostNL, zelf niet in de praktijk gemerkt of kunnen testen, alleen als het fout was gegaan en ik geen poot had om op te staan).

Ik zeg niet dat ik pro-Ali/Wish/Banggood/Miniinthebox/whatever ben, maar voor sommige dingetjes is het prima. Als eerste intercom set is het prettig om het met een betaalbaar setje te testen, als het bevalt dan kun je altijd een duurder / meer geavanceerd setje aanschaffen nadat je daarvoor gespaard hebt. Dan weet je ook waar je de andere merken mee kan vergelijken qua kwaliteit / betrouwbaarheid / functies. Let wel op dat veel 'Chinese merken' ook goedkoper kunnen zijn omdat ze nagenoeg geen R&D afdeling hebben, ze vinden het prima om te produceren en verkopen maar westerse merken focussen veel meer op R&D voor de ontwikkelingen van het product / het segment, wat ook een reden is dat ze wat duurder zijn (een van de, er zijn heel veel redenen die hiertoe leiden).
 
Soms scoor je iets leuks, mijn cardo setje welke morgen binnen komt was zga gratis.. 6,95 verzendkosten en een sixpack bier, 2 stuks Cardo Q2.

Geen idee of het compleet is en werkt maar fora en MP zijn ook interessant. Kon het ophalen maar was net ff te ver weg, als ik het niet kan halen dan haak ik af. Als halen bevestigd word dan vraag ik of verzenden ook een optie is.

Geluk of geduld is soms wel leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan