WillemVonGrumble
MF veteraan
- 22 aug 2010
- 38.968
- 10
Je moet ook bij een Duitse import goed opletten of de motor beschikt over een full Power ECU.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarom kijk je specifiek voor een 06/07?
Dat model is in de serie toch wel de grootste/"lompste" en minst populaire.
Kwaaltjes heeft dat model volgens mij niet specifiek. Als het model wat je koopt Tokico klauwen heeft is het sterk aan te bevelen deze te vervangen voor bijvoorbeeld Nissin klauwen van een ZZR1400 of ZX6R (2008+).
wel eens naar de verzekeringspremies gekeken daar?
Je zal vast en zeker niet de enigste zijn gelukkig06/07 is de mooiste uitvoering zx10r vind ik.
Nou ik heb hem gekocht!
Op de zwarte zaterdag ben ik met een maat gereden naar Friesland. De verkoper was een handelaar en kwam vrij eerlijk over. Motor had letterlijk geen schade maar minimale gebruikerssporen. Zaten nog zelfs banden onder met dotcode uit 2007 Volgens de meneer had de vorige eigenaar de motor 8 jaar en was hij in de stalling. Was ook een beetje te merken aan de voorvorkkeering die een beetje nat was en de remolie waar je thee mee kan zetten.
Na mijn rit van 250 km lekte de voorvork niet meer, dus dat hou ik nu nog even in de gaten.
Motor is geimporteerd door een handelaar uit Engeland volgens de vorige verkoper.
Tot nu toe heb ik helemaal niets kunnen vinden aan tekenen wat zou duiden op een ex-circuitmotor, schade motor of teruggedraaide km's.
Fotos:
Niks mis met import. Gewoon behandelen als elke 2e hands aankoop.
zolang de prijs en de staat van de motor in orde zijn.
Nou ik heb hem gekocht!
Op de zwarte zaterdag ben ik met een maat gereden naar Friesland. De verkoper was een handelaar en kwam vrij eerlijk over. Motor had letterlijk geen schade maar minimale gebruikerssporen. Zaten nog zelfs banden onder met dotcode uit 2007 Volgens de meneer had de vorige eigenaar de motor 8 jaar en was hij in de stalling. Was ook een beetje te merken aan de voorvork die een beetje nat was en de remolie waar je thee mee kan zetten.
Na mijn rit van 250 km lekte de voorvork niet meer, dus dat hou ik nu nog even in de gaten.
Motor is geimporteerd door een handelaar uit Engeland volgens de vorige verkoper.
Tot nu toe heb ik helemaal niets kunnen vinden aan tekenen wat zou duiden op een ex-circuitmotor, schade motor of teruggedraaide km's.
Fotos:
Ik zat zo n beetje na te denken. Mijn eigen motor mist ook "onderhoudshistorie" aangezien ik de afgelopen 35k kms zelf gesleuteld heb en het maar in een lijstje bij houd. Zo heb ik ook nergens een bon van met mijn kenteken erop dus is ook niet echt aan te tonen.
Zelf importeren heb ik ook overwogen. Maar ik zag er niet zo veel prijsverschil in. Met een duurdere/nieuwere motor zou het meer uitmaken en in geval van een zx10r uit 06-07 gaat het hooguit om een verschil tussen 0 en 1000 euro. En dan mag ik er van uit gaan dat de motor in orde is en ik moet een hele hoop regelen zoals aanhanger, trekhaak en tijd om er heen te gaan. Ook vanuit Haarlem. Dan blijft er weinig voordeel over. Het blijft nog steeds een import motor.
Ik ga wel een kijkje nemen.
Iemand die weet wat voor kwaaltjes een zx10r uit 06-07 heeft?
Dat is toch logisch eerate eigenaar was er heel zuinig op en alleen appie van de garage mocht er aan komen.Wat je vaak bij ingevoerde dure auto's ziet is dat er fake onderhoudsboekjes bijzitten Dan is er tot zeg maar c.a 60.000km telkens dezelfde ( kleur) pen en handschrift gebruikt
Boekje hagel nieuw
Ze komen uit Japan dus javolgens mij zijn al die zx10-s geimporteerd....