Interesse in ZX10R, vrijwel allemaal geimporteerd?

Waarom kijk je specifiek voor een 06/07?
Dat model is in de serie toch wel de grootste/"lompste" en minst populaire.

Kwaaltjes heeft dat model volgens mij niet specifiek. Als het model wat je koopt Tokico klauwen heeft is het sterk aan te bevelen deze te vervangen voor bijvoorbeeld Nissin klauwen van een ZZR1400 of ZX6R (2008+).

06/07 is de mooiste uitvoering zx10r vind ik.
 
Nou ik heb hem gekocht!

Op de zwarte zaterdag ben ik met een maat gereden naar Friesland. De verkoper was een handelaar en kwam vrij eerlijk over. Motor had letterlijk geen schade maar minimale gebruikerssporen. Zaten nog zelfs banden onder met dotcode uit 2007 :9 Volgens de meneer had de vorige eigenaar de motor 8 jaar en was hij in de stalling. Was ook een beetje te merken aan de voorvork die een beetje nat was en de remolie waar je thee mee kan zetten.
Na mijn rit van 250 km lekte de voorvork niet meer, dus dat hou ik nu nog even in de gaten.

Motor is geimporteerd door een handelaar uit Engeland volgens de vorige verkoper.

Tot nu toe heb ik helemaal niets kunnen vinden aan tekenen wat zou duiden op een ex-circuitmotor, schade motor of teruggedraaide km's.

Fotos:
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb hem gekocht!

Op de zwarte zaterdag ben ik met een maat gereden naar Friesland. De verkoper was een handelaar en kwam vrij eerlijk over. Motor had letterlijk geen schade maar minimale gebruikerssporen. Zaten nog zelfs banden onder met dotcode uit 2007 :9 Volgens de meneer had de vorige eigenaar de motor 8 jaar en was hij in de stalling. Was ook een beetje te merken aan de voorvorkkeering die een beetje nat was en de remolie waar je thee mee kan zetten.
Na mijn rit van 250 km lekte de voorvork niet meer, dus dat hou ik nu nog even in de gaten.

Motor is geimporteerd door een handelaar uit Engeland volgens de vorige verkoper.


Tot nu toe heb ik helemaal niets kunnen vinden aan tekenen wat zou duiden op een ex-circuitmotor, schade motor of teruggedraaide km's.

Fotos:

Eerlijk _O-
Afkomstig uit de UK . :W
Good luck. :X
 
Laatst bewerkt:
Niks mis met import. Gewoon behandelen als elke 2e hands aankoop.

zolang de prijs en de staat van de motor in orde zijn.

:^

Het zal mij boeien. De algehele staat is belangrijker.

Wat er op papier staat of wat men aangeeft als het geen importfiets is kan je ook niet klakkeloos voor waar aannemen.

Een simpel voorbeeld is dat een maat van mij destijds een Daytona 675 bij de dealer kocht met een paar honderd kilometers (showroom model ofzo). De fiets werd door hem bij deze dealer onderhouden en het werd keurig afgestempeld.

Vervolgens ging rond de 10k de cockpit kapot. Nieuwe besteld via de dealer en gemonteerd bij de dealer.

Eerstvolgende beurt klopt de kilometerstand niet meer, want de nieuwe teller begon op 0 (deze hebben ze niet op de juiste kilometerstand gezet). Eerstvolgende beurt stempelen ze het boekje af met de stand welke op de teller staat. Beurt x kilometerstand 8000 km ofzo, beurt y opeens 2500 km???? Ja het stond er echt!!

Uiteindelijk is de fiets totallos gereden, maar hij had hem ook kunnen verkopen zonder boekje er bij....

Hoe betrouwbaar is het dus allemaal.

Ik heb zelf een maat die is een ervaren monteur. Die neem ik altijd mee (auto of motor). Dat geeft nog steeds geen 100% garantie want hij heeft geen x-ray ogen, maar veel meer dan kennis meenemen kan je niet doen bij een aankoop.


Een andere maat van mij heeft onlangs een R1 gekocht bij Motoport. Hij heeft het ding nu 2 maanden en volgens mij staat die al 1.5 maand in totaal bij Motoport. Koelvloeistof lekt, olie lekt, dan weer dit dan weer dat. Ze handelen alles keurig af onder garantie dus dat het is het probleem niet, maar het ding is hem verkocht als "goede" motor....

Ikzelf heb altijd al mijn auto's en motoren particulier gekocht en nog nooit gekkigheid gehad. Eén motor bij Boonstra met schade en dat is de enige bij een zaak geweest. Geen garantie of iets zat er op, maar ook hier geen problemen mee gehad (die ik niet zelf had veroorzaakt).

Ik bedenk mij nu dat mijn huidige auto geimporteerd is. Die komt origineel uit Duitsland. Particilier gekocht van "Appie" uit Rotterdam. Jij was hier met een boog omheen gelopen schat ik zo in.

Ik ben er vooralsnog superblij mee! Geen bijzonderheden en een mooie prijs voor betaald (en het ding heeft meer gekost dan mijn straatmotor en circuitmotor bij elkaar).

Dus ja... vooroordelen ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb hem gekocht!

Op de zwarte zaterdag ben ik met een maat gereden naar Friesland. De verkoper was een handelaar en kwam vrij eerlijk over. Motor had letterlijk geen schade maar minimale gebruikerssporen. Zaten nog zelfs banden onder met dotcode uit 2007 :9 Volgens de meneer had de vorige eigenaar de motor 8 jaar en was hij in de stalling. Was ook een beetje te merken aan de voorvork die een beetje nat was en de remolie waar je thee mee kan zetten.
Na mijn rit van 250 km lekte de voorvork niet meer, dus dat hou ik nu nog even in de gaten.

Motor is geimporteerd door een handelaar uit Engeland volgens de vorige verkoper.

Tot nu toe heb ik helemaal niets kunnen vinden aan tekenen wat zou duiden op een ex-circuitmotor, schade motor of teruggedraaide km's.

Fotos:

Zie nu dit bericht.!

Gefeliciteerd man! Gaaf ding! *O* *O* :]
 
Ik zat zo n beetje na te denken. Mijn eigen motor mist ook "onderhoudshistorie" aangezien ik de afgelopen 35k kms zelf gesleuteld heb en het maar in een lijstje bij houd. Zo heb ik ook nergens een bon van met mijn kenteken erop dus is ook niet echt aan te tonen.

Zelf importeren heb ik ook overwogen. Maar ik zag er niet zo veel prijsverschil in. Met een duurdere/nieuwere motor zou het meer uitmaken en in geval van een zx10r uit 06-07 gaat het hooguit om een verschil tussen 0 en 1000 euro. En dan mag ik er van uit gaan dat de motor in orde is en ik moet een hele hoop regelen zoals aanhanger, trekhaak en tijd om er heen te gaan. Ook vanuit Haarlem. Dan blijft er weinig voordeel over. Het blijft nog steeds een import motor.
Ik ga wel een kijkje nemen.

Iemand die weet wat voor kwaaltjes een zx10r uit 06-07 heeft?

Toch denk ik dat er weinig mensen zijn die een compleet onderhoud in excel erbij verzinnen. En zo ja, dan moet dat toch wel redelijk makkelijk te doorzien zijn...

Ik heb in elk geval een map met alle bonnetjes (en een excel file) waar ik dan de kilometerstand op schrijf. Niet waterdicht, maar het wekt toch enig vertrouwen.
 
Wat je vaak bij ingevoerde dure auto's ziet is dat er fake onderhoudsboekjes bijzitten ;) Dan is er tot zeg maar c.a 60.000km telkens dezelfde ( kleur) pen en handschrift gebruikt _O-

Boekje hagel nieuw :X
Dat is toch logisch eerate eigenaar was er heel zuinig op en alleen appie van de garage mocht er aan komen.
 
Ik heb al een motor en een auto uit Duitsland geimporteerd. En volgende week ga ik naar de RDW voor mijn onlangs uit Duitsland geimporteerde soes.
Het voordeel van Duitsland is de "Deutsche Grundlichkeit" oftewel: bijna altijd zitten er alle facturen/afgestempelde onderhoudsboekjes en de jaarlijkse TUV documenten bij. Als het niet zo is dan: staan laten. Iemand die te lui/laks/of slordig is om zijn onderhoudshistorie te bewaren is in mijn ogen ook te laks om zijn motor goed te onderhouden.

Nog een voordeel van Duitsland is dat er strengere regelgeving is ten aanzien van particuliere koop/verkoop. Vaak wordt er een ADAC koopcontract wordt opgesteld. Kun je trouwens ook zelf doen. Downloaden en meenemen. Dat is een ADAC template die je beiden invult, incl. persoonsgegevens en beiden ondertekend. Zowel koper als verkoper zijn daarmee beschermd. Zo moet verkoper bijvoorbeeld invullen of de motor schade heeft gehad, er een ruilblok is gemonteerd etc... Werkt prima !

Ik heb de afgelopen 2 maanden ook in Nederland gezocht en het is ongelooflijk hoeveel verkopers er zijn die NIKS van hun motor weten. Geen onderhoudshistorie bijgehouden etc.... Lekker bij de oosterburen shoppen. Kost iets meer tijd ivm invoer maar het is stukken beter kopen daar.
Heb ook al eens een motor uit Belgie ingevoerd maar dat doe ik niet meer. Belgen zijn me veel te laks en gaan veel te slecht met hun eigendom. Dat zie je reeds in het wegennet, hun huizen, auto's etc...het is het allemaal net niet. (sorry voor de belgen hier)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan