Interesse in ZX10R, vrijwel allemaal geimporteerd?

Insanity03

MF veteraan
10 mei 2012
1.875
337
Hey allemaal,

Ik rij al 5 jaar wel dagelijks op de motor en tot nu toe gereden op R6 en GSX-R 600. Het is nou tijd voor wat anders. Een echte 1000.

Nou zoek ik een beetje rond voor een ZX-10R uit 2006-2007 en ze zijn vrijwel allemaal geimporteerd.
Als ik aan importfietsen denk dan begint het hier een klein beetje te jeuken om het feit dat het een en ander aan informatie ontbreekt en het is me een beetje aangepraat destijds.

Zo heb contact gehad met de volgende verkopers:
https://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-kawasaki/m1182561692-kawasaki-zx10r.html
Heeft de motor 1 jaar, Geen onderhoudshistorie bekend. Zegt ook dat de motor weinig km's heeft voor een 'historie'

Kawasaki Motoren Kopen? Occasions Motorfiets van kawasaki
Is een particuliere handelaar met wat motoren, zegt dat de vorige eigenaar hem 8 jaar in bezit heeft gehad maar amper gereden heeft. Ook geen onderhoudshistorie want dat zou nog niet echt nodig geweest zijn. Hij zou hier het een en ander van op papier hebben.

Hoe kijken jullie tegenover geimporteerde motoren?
Graag hoor ik ook of jullie wat opvallends op de foto's zien :)
 
Laatst bewerkt:
In eerste instantie denk ik : Liever niet om de redenen die jij aangeeft.

Uit Duitsland geïmporteerd heb ik minder moeite mee dan uit andere landen.

Als toch dan minimaal met een stapel reparatie bonnen op kenteken met km standen er op. Daarnaast KM stand controleren met slijtage kenmerken van de motor. Bijvoorbeeld slijtage aan handvaten en voet steunen.
 
Hey allemaal,


Kawasaki Motoren Kopen? Occasions Motorfiets van kawasaki
Is een particuliere handelaar met wat motoren, zegt dat de vorige eigenaar hem 8 jaar in bezit heeft gehad maar amper gereden heeft. Ook geen onderhoudshistorie want dat zou nog niet echt nodig geweest zijn. Hij zou hier het een en ander van op papier hebben.

Hoe kijken jullie tegenover geimporteerde motoren?
Graag hoor ik ook of jullie wat opvallends op de foto's zien :)

Ik hoef ze niet ......... althans niet tegen hun verkoopprijzen.

Het grappige is altijd dat de imports vaak weinig gereden hebben en ja ze staan vaak ook te koop bij dealers.Die ze zelf ingekocht hebben via hun tussenhandelaar.

EN om je gerust te stellen :+ , je hebt ook zooi/troep en rommel met teruggedraaide tellers tussen de Hollandse motorfietsen zitten.

Succes :t
 
Niks mis met import. Gewoon behandelen als elke 2e hands aankoop.

zolang de prijs en de staat van de motor in orde zijn.
 
Niets mis met import, maar zoals hierboven ook staat, behandelen als elke 2e hands motor en nooit af gaan op het verkoop verhaal maar weten wat je koopt. De onderhoudsgeschiedenis is wel relaxed om te hebben want dat kun je moeilijk goed beoordelen tijdens een proefrit, maar dit staat los van of het import is of niet.

Overigens is een motor zelf importeren eigenlijk heel makkelijk en kan je een boel geld besparen. Ik woon zelf 5 min. vanaf de Duits grens en dat maakt het extra makkelijk. Heb een busje gehuurd met oprijplaat (~150 euro alles bij elkaar incl. huur oprijplaat en diesel), ben naar DLD gereden, proefrit gemaakt, meegenomen, langs de RDW, BPM betalen en klaar. Incl. huur en BPM scheelde het mij 2000 tot 3000 euro afhankelijk van hoe goed je in afdingen bent en of je bij een particulier of dealer koopt. Er is een goed topic hier op MF met alle info die je nodig hebt.
 
Ik zat zo n beetje na te denken. Mijn eigen motor mist ook "onderhoudshistorie" aangezien ik de afgelopen 35k kms zelf gesleuteld heb en het maar in een lijstje bij houd. Zo heb ik ook nergens een bon van met mijn kenteken erop dus is ook niet echt aan te tonen.

Zelf importeren heb ik ook overwogen. Maar ik zag er niet zo veel prijsverschil in. Met een duurdere/nieuwere motor zou het meer uitmaken en in geval van een zx10r uit 06-07 gaat het hooguit om een verschil tussen 0 en 1000 euro. En dan mag ik er van uit gaan dat de motor in orde is en ik moet een hele hoop regelen zoals aanhanger, trekhaak en tijd om er heen te gaan. Ook vanuit Haarlem. Dan blijft er weinig voordeel over. Het blijft nog steeds een import motor.
Ik ga wel een kijkje nemen.

Iemand die weet wat voor kwaaltjes een zx10r uit 06-07 heeft?
 
Laatst bewerkt:
Waarom kijk je specifiek voor een 06/07?
Dat model is in de serie toch wel de grootste/"lompste" en minst populaire.

Kwaaltjes heeft dat model volgens mij niet specifiek. Als het model wat je koopt Tokico klauwen heeft is het sterk aan te bevelen deze te vervangen voor bijvoorbeeld Nissin klauwen van een ZZR1400 of ZX6R (2008+).
 
Iemand die weet wat voor kwaaltjes een zx10r uit 06-07 heeft?


Ze zijn allemaal ingevoerd vanuit Japan :+

Maar idd ik zou ook voor een iets jonger model gaan :t Ander neem je E van Lent mee naar die ene handelaar om op eigen kosten deze motor te checken ?
 
Laatst bewerkt:
Voor een jonger model heb ik het geld niet voor. Budget is rond 5500. Heb ook een r1 overwogen maar ze zijn te duur en met gelijkwaardig techniek gsx-r k7 kost een r1 uit 2007 zo n 7000 euro. De zx10r uit 06 kwam in de buurt. Ik heb het dan over uiterlijk en dat de slipper clutch er pas sinds 2007 op zit.

En ik wil wat anders dan yamaha en suzuki. Heb wel een zwak voor de r1 2009 big bang maar dan zitten we alweer op de 9000 euro. Ik kwam uit op Honda 1000rr of een zx10r. Honda's rond 5500 vind ik gewoon lelijk en overprijsd. Kilometerstand speelt voor mij ook een rol. Ik zoek een supersport onder de 25k kms met bouwjaar 2006 2007 minimaal voor rond 5500.

Waarom kijk je specifiek voor een 06/07?
Dat model is in de serie toch wel de grootste/"lompste" en minst populaire.

Kwaaltjes heeft dat model volgens mij niet specifiek. Als het model wat je koopt Tokico klauwen heeft is het sterk aan te bevelen deze te vervangen voor bijvoorbeeld Nissin klauwen van een ZZR1400 of ZX6R (2008+).
Ik heb geen problemen met tokico. Zitten nu ook op mijn gsx-r.
 
Voor een jonger model heb ik het geld niet voor. Budget is rond 5500. Heb ook een r1 overwogen maar ze zijn te duur en met gelijkwaardig techniek gsx-r k7 kost een r1 uit 2007 zo n 7000 euro. De zx10r uit 06 kwam in de buurt. Ik heb het dan over uiterlijk en dat de slipper clutch er pas sinds 2007 op zit.
Waarom dan geen 04/05? Zit ook een slipperclutch in :) ;)
En ik wil wat anders dan yamaha en suzuki. Heb wel een zwak voor de r1 2009 big bang maar dan zitten we alweer op de 9000 euro. Ik kwam uit op Honda 1000rr of een zx10r. Honda's rond 5500 vind ik gewoon lelijk en overprijsd. Kilometerstand speelt voor mij ook een rol. Ik zoek een supersport onder de 25k kms met bouwjaar 2006 2007 minimaal voor rond 5500.
Het 04/05 model is meer van te vinden en ook wel met deze kilometerstand, for what it's worth :)
Ik heb geen problemen met tokico. Zitten nu ook op mijn gsx-r.
Ok, dan rem je (nog) niet hard genoeg :+ :+
 
Kilometerstand speelt voor mij ook een rol. Ik zoek een supersport onder de 25k kms met bouwjaar 2006 2007 minimaal voor rond 5500.
Ik zit me zo af te vragen, hoe zou het toch komen dat er supersports met lage km stand en eh... "niet gedocumenteerde onderhoudshistorie" aangeboden worden?? :+
 
Laatst bewerkt:
Je kan hem natuurlijk ook zelf importeren. Dan ben je nog goedkoper uit en heb je beter zicht op de geschiedenis/achtergrond van de motor daar je rechtstreeks met de laatste eigenaar handelt. Kost alleen wat tijd.
Zelf was ik 3.500 euro goedkoper uit als waar ze hier voor te koop staan met een vergelijkbare km stand, alle kosten van het importeren al meegerekend.
 
Ik zit me zo af te vragen, hoe zou het toch komen dat er supersports met lage km stand en eh... "niet gedocumenteerde onderhoudshistorie" aangeboden worden?? :+


Er zal daar wel veel vraag naar zijn denk ik :+


EDIT.

Wat men niet beseft is dat eentje met 40.000 km beter kan zijn als eentje met 11000km op de klok.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit me zo af te vragen, hoe zou het toch komen dat er supersports met lage km stand en eh... "niet gedocumenteerde onderhoudshistorie" aangeboden worden?? :+
Er zijn er gewoon minder van in Nederland en buitenlands aanbod is groot. Het blijft ook een pleziersvoertuig. En ja ook een groot deel afgeragde circuitfietsen.
 
Je kan hem natuurlijk ook zelf importeren. Dan ben je nog goedkoper uit en heb je beter zicht op de geschiedenis/achtergrond van de motor daar je rechtstreeks met de laatste eigenaar handelt. Kost alleen wat tijd.
Zelf was ik 3.500 euro goedkoper uit als waar ze hier voor te koop staan met een vergelijkbare km stand, alle kosten van het importeren al meegerekend.


Op de jonge modellen kan je dat idd verdienen.

Op de oudere modellen dus niet en zo ja wel , dan klopt er iets niets !!

Kijk in D b.v daar zie je op een model 2003-2004 prijzen van 2600 tot 5200 euro voor een gixxer 1000 cc.
 
Zo heb contact gehad met de volgende verkopers:
Kawasaki Motoren Kopen? Occasions Motorfiets van kawasaki
Is een particuliere handelaar met wat motoren, zegt dat de vorige eigenaar hem 8 jaar in bezit heeft gehad maar amper gereden heeft. Ook geen onderhoudshistorie want dat zou nog niet echt nodig geweest zijn. Hij zou hier het een en ander van op papier hebben.
= Kromkamp motoren.
Zou ik geen particulier handelaartje willen noemen.

Hoe kijken jullie tegenover geimporteerde motoren?
Graag hoor ik ook of jullie wat opvallends op de foto's zien :)


Enkel met onderhoudspapieren erbij en de boekjes zou ik een geimporteerde motor willen hebben, tenzij het ding al zolang op kenteken hier staat dat er onderhoud in NL bekend is ervan.

Ik denk bij import vaak aan teruggedraaide km-standen. Of dat terecht is, weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
\
Enkel met onderhoudspapieren erbij en de boekjes zou ik een geimporteerde motor willen hebben, tenzij het ding al zolang op kenteken hier staat dat er onderhoud in NL bekend is ervan.

Ik denk bij import vaak aan teruggedraaide km-standen. Of dat terecht is, weet ik niet.

Wat je vaak bij ingevoerde dure auto's ziet is dat er fake onderhoudsboekjes bijzitten ;) Dan is er tot zeg maar c.a 60.000km telkens dezelfde ( kleur) pen en handschrift gebruikt _O-

Boekje hagel nieuw :X
 
Wat je vaak bij ingevoerde dure auto's ziet is dat er fake onderhoudsboekjes bijzitten ;) Dan is er tot zeg maar c.a 60.000km telkens dezelfde ( kleur) pen en handschrift gebruikt _O-

Boekje hagel nieuw :X

Is me bekend ;) Ook van stempels kun je niet uitgaan dat die allemaal echt zijn, want ook dat wordt nagemaakt. Om maar even te zwijgen of alles wat er op de bon staat ook echt gedaan is. Garages sjoemelen nogal graag bij onwetende klanten.
 
In eerste instantie denk ik : Liever niet om de redenen die jij aangeeft.

Uit Duitsland geïmporteerd heb ik minder moeite mee dan uit andere landen.

Als toch dan minimaal met een stapel reparatie bonnen op kenteken met km standen er op. Daarnaast KM stand controleren met slijtage kenmerken van de motor. Bijvoorbeeld slijtage aan handvaten en voet steunen.

Waarom? Omdat hier in D een motorkeuring bestaat? Die bestaat in UK toch ook (MOT)?
Ik zou juist bij een motor uit D bang zijn dat er iets mis mee is: in D onverkoopbaar omdat hij (zonder hoge kosten) niet meer door de keuring komt en daarom maar wordt geëxporteerd.
 
Waarom? Omdat hier in D een motorkeuring bestaat? Die bestaat in UK toch ook (MOT)?
Ik zou juist bij een motor uit D bang zijn dat er iets mis mee is: in D onverkoopbaar omdat hij (zonder hoge kosten) niet meer door de keuring komt en daarom maar wordt geëxporteerd.

wel eens naar de verzekeringspremies gekeken daar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan