Interessepeiling, CB750 ('71) in onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivokim

MF veteraan
1 apr 2005
3.923
1
Dronten
Speel momenteel met een paar ideetjes, wil de boel een beetje opruimen. Ben al een hele tijd bezig met een CB750, of althans heb de boel gedemonteerd, en kom er niet aan toe om de boel weer gereviseerd in elkaar te zetten.

Dus even peilen of er eventueel belang is voor het volgende;

- Frame van een Honda CB750 met apendages als olietank, accubak etc. (K0, framenr. CB750-1035XXX), NL-kenteken sinds mrt 1971 met plaatje en originele papieren en kentekenplaat. Aangelaste buisjes om 'race' voetsteunen vast te maken
- K0 carberateurs met kabels en 4 open kelken
- Alu gietwielen
- K0 klokken (dus met lampjes erin)
- Marzocchi voorvork
- Rob Bron clip ons
- Motorblok (geen matching nr !!) compleet, maar volledig gedemonteerd (alles wel heel netjes en keurig verpakt met nummers etc)
- Werkplaats handboek
- Kabelboom origineel
- 1974 Ducati 750ss tank polyester (mogelijk imitatie) zonder kraantjes
- Polyester zitje (Hoekig, Dunstall ??)
- Nette 4-in-1 bochten (beetje beschadigd aan de onderzijde)
- Bijzondere 'demper' van aluminium merk 'Decibel' (lijkt op een megaton, maar dan langer)
- Handgemaakte voetsteunen en rem- schakelsetje
- Nog wat klein spul om er een complete motor van te maken zoals stuurschakelaars, remschijven, etc etc

Kan ook alle delen los proberen te verkopen, maar heb geen zin om er weken of maanden mee te moeten leuren. Dus alles in één koop zou het mooiste zijn. Wil de schuur leeg, op korte termijn, maar niet tegen elke prijs.

Bij gerichte belangstelling kan ik foto's maken en posten of mailen.

Prijs? Bied maar (mag ook per PM)
 
Ik weet het, het liefst alles in één keer maar mochten het toch een losse verkoop worden, ik heb eventueel wel intresse in de voorvork en mischien ook wel in de wielen. licht er aan hoe ze eruit zien.

gr,
Nils
 
Zal morgen even wat foto's van e.a. maken.

Besluit om de boel van de hand te doen gaat me wel aan het hart moet ik zeggen. Maar moet ook wel reeël zijn, de boel heeft weer een jaar stof liggen happen, en kom er gewoon niet aan toe, dus dan maar weg ermee.
 
Het is momenteel een beetje hectisch in huis door (positieve) omstandigheden. Ben begonnen met foto's te maken van alles, duurt even, maar zodra de gelegenheid zal ik deze posten.
 
Ben eventueel geinteresseerd in het blok, Ivo. Wel jammer dat je er niet aan toekomt.

Groet, Rob

Hmm, ja, vindt ik ook. Maar is wel m'n eigen schuld. In het engels zeggen ze het heel mooi 'I've bitten more of then I can chew' Door veranderde omstandigheden (andere, veel drukkere functie en andere prioriteiten thuis) kom ik er gewoon niet aan toe. Kan dan de boel nog wel een jaar laten liggen, maar dat steekt me alleen maar. Wil de ruimte gebruiken voor wat anders.

Kan beter nu de boel opruimen en zoeken naar een complete en rijdende motor om daar af en toe wat kleine dingen aan te verbeteren, en geen complete restauratie ondernemen.

CB750 blijft wel voor mij de ultieme, maar nu past het gewoon even niet, en zie ook geen mogelijkheid binnen nu en een jaar of 2-3 de boel voor elkaar te boksen.
 
Hmm, ja, vindt ik ook. Maar is wel m'n eigen schuld. In het engels zeggen ze het heel mooi 'I've bitten more of then I can chew' Door veranderde omstandigheden (andere, veel drukkere functie en andere prioriteiten thuis) kom ik er gewoon niet aan toe. Kan dan de boel nog wel een jaar laten liggen, maar dat steekt me alleen maar. Wil de ruimte gebruiken voor wat anders.

Kan beter nu de boel opruimen en zoeken naar een complete en rijdende motor om daar af en toe wat kleine dingen aan te verbeteren, en geen complete restauratie ondernemen.

CB750 blijft wel voor mij de ultieme, maar nu past het gewoon even niet, en zie ook geen mogelijkheid binnen nu en een jaar of 2-3 de boel voor elkaar te boksen.

Je kunt hem ook laten assembleren. Mail me anders even.

Groet, Rob
 
Datum 1e toelating toevallig 9-3-1971, zo ja.. dan wil ik er over nadenken..

:)

Hmm, helaas is 15 maart.

kentekenbewijs2.jpg
 
Ok, even wat foto's gemaakt. Komen wel wat klein over overigens, had verwacht dat ze wat groter zouden zijn. Nou ja, is de eerste keer dat ik via imageshack foto's plaats. Indien nodig kan ik van specifieke delen wel betere grotere foto's mailen. Stuur dan een PM.

Om te beginnen het plaatwerk

De tank, plaatje 1
tankfoto1.jpg


De tank, plaatje 2
tankfoto2.jpg


Is van polyester, geen scheuren oid, ziet er wel wat dunnig uit. Heb voor de gegadigden ook nog wel een setje TankCure.

Het zitje, compleet met achterlicht. Hoewel aan de voorkant een hap eruit gehaald, nog prima te gebruiken
zitjefoto1.jpg


zitjefoto2.jpg


En dan nog het voorspatbord, is van polyester, geen beugels erbij. Werkplaatshandboek (in het Duits) en de originele kentekenplaat (achterlicht is wel stuk overigens, houder nog in goede staat)
voorspatbordkentekenpla.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb twee onder- en twee bovencarters. Beide blokken hebben last gehad van een beschadigde plek bij het aandrijftandwiel. Van de beste delen is dit inmiddels door een gediplomeerd alu-lasser dichtgemaakt. Moet wellicht nog een beetje afgewerkt worden met een dremel oid bij montage.

Bloknummers: CB750E-2016084 & CB750E-2323040

Hier de carterhelften bij elkaar
blokken.jpg


En een close-up van de gerepareerde plek
blokkenreparatie.jpg


Het oorspronkelijke blok is helemaal compleet, en heb bij demontage geen duidelijke beschadigingen of afwijkingen van toleranties gezien. Dus krukas is nog netjes, versnellingsbak tandwielen en vorken ook goed. Enige was een wat versleten primaireketting-geleider.

Het cilinderblok, met de zuigers
cilinder1.jpg


De cilinderwanden hebben geen krassen oid.
cilinder2.jpg


De kop, kleppen zitten er nog in. Nokkenas en klepgeleiders los (wel netjes genummerd). Op de nokkenas staat overigens de code R13, weet niet of dit wat betekent, maar misschien iemand anders wel.
kopmetnokkenas.jpg


De complete carberateurs met open kelken. Op de achtergrond de kettingkast. (wekkerradio is niet te koop overigens)
carberateurskelkenketti.jpg


De andere kappen van het blok. Een aantal zijn matzwart gespoten. Had namelijk het idee in het begin om de blokdelen matzwart te maken en met RVS te monteren. Een paar andere zijn gepolijst, dat komt omdat ik ook nog met het idee heb gespeeld de onderhelft van het blok te polijsten.
blokdelen.jpg
 
Laatst bewerkt:
De originele olietank, een olietank van een latere CB750 sohc, en een ronde cilinder welke is af te bouwen tot olietank.
keuzeuit3olietanks.jpg


De uitlaatbochten (weet niet of het verchroomd staal of rvs is, maar met een hoop zweet al heel behoorlijk opgepoetst. Samen met de demper op de foto.
uitlaatsysteem1.jpg


En van de andere kant
uitlaatsysteem2.jpg


En de platgeschuurd onderzijde (plat door de bochten gegaan)
uitlaatsysteemplatstuk.jpg


Een drietal kratten waar de boel inzit. Boutjes, moertjes en ringetjes. Kabelboom en andere electronica. Acuubak etc.
krattenmetonderdelen.jpg


De clip ons (maat 38mm)
clipons38mm.jpg


De voorvork (de remklauw die er nog opzit moet er nog af gehaald worden)
voorvork.jpg


Marzocchi
tekstopvork.jpg


K0 klokken met de controlelampjes in de klokken zelf, met de correcte kroonplaat
kroonplaatmetoriginelek.jpg


De voetsteunen. Zijn rechtstreeks op het frame gemonteerd middels een opgelaste bus
voetsteunen.jpg


Twee setjes achterschokbrekers (1x FVQ en 1x Koni) vooral de koni's zijn in erg goede staat
tweesetsschokdempers.jpg


De wielen, met trommel achter. Rubbers zijn nog in goede staat. Voorvelg is gespoten. Kan er geen merk of ander kenmerk op vinden. Materiaal is aluminium.
wielenfoto1.jpg


Wel een beetje apart is dat de afwerking rondom de naaf wat 'loslaat', heb aan de andere kant gekeken. Velg is structureel wel goed. Heb zelf zo ook nog rondgereden.
closeupnaafachterwiel.jpg


Het frame, heb de rechtersteun voor de achterpassagier-step eraf geslepen. Afgeslepen materiaal nog wel aanwezig. Het gepopnagelde plaatje heb ik eraf gehaald, maar is erbij.
frameu.jpg


Een close-up van het ingeslagen chassisnummer.
framenummer.jpg


En nog een close-up van de bevestiging van de voetsteunen.
voetsteunhouder.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een hoop plaatjes, mochten er nog vragen zijn, hoor ik dat graag.

Afhankelijk van hoe e.a zich ontwikkelt eventueel ook nog een leuke en bijzondere CB650 met oa Akront wielen, verstevigd frame en Bakker kuip in de aanbieding.

cb650foto5.jpg

cb650foto1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je de spullen los weg doet, wat wil je dan voor ve vork en de gietwielen hebben?

gr,
nils
 
Als je de spullen los weg doet, wat wil je dan voor ve vork en de gietwielen hebben?

gr,
nils

Ik ben momenteel bezig met de mogelijke verkoop van alles in een keer. Mocht dat niet doorgaan, of mocht blijken dat deze persoon toch niet de wielen en vork over wil nemen, laat ik je dat meteen weten. (kan een klein beetje duren, ben momenteel erg druk, en heb weinig tijd voor hobby-bezigheden)

Gr Ivo
 
Ik ben momenteel bezig met de mogelijke verkoop van alles in een keer. Mocht dat niet doorgaan, of mocht blijken dat deze persoon toch niet de wielen en vork over wil nemen, laat ik je dat meteen weten. (kan een klein beetje duren, ben momenteel erg druk, en heb weinig tijd voor hobby-bezigheden)

Gr Ivo

Ok.... voor mij is er ook geen haast bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan