interessepeiling "knutselklasse"

Wat voor regels bedoel je dan? Borgen van een aantal zaken en zo? Dat is puur voor de veiligheid en inderdaad begrijpelijk toch.

Ja is zeker begrijpelijk. Maar de carburateurs... Ik rij nu met open aanzuigkelken die niet achter een kuipje zitten ofzo. En ze kunnen je "dwingen" om voor de stilste optie te gaan ook al kost dat vermogen of blijf je al binnen de dB limiet. Dat zou voor mij betekenen dat er bijvoorbeeld luchtfilters op moeten. En dat zijn allemaal van die kleine dingetjes.

En zo zijn er meer....

Mijn remschijven zitten bijvoorbeeld vast met schroefjes met extra platte koppen omdat ze anders de vorkpoten raken. Daar krijg je dus geen gaatje meer in voor een borgdraadje.
Maargoed, ik ga dat wel eens wat beter bekijken. Voor verrassingen komen te staan tijdens een keuring is klote.

Verder had ik die licentiecursus al hoog op mijn verlanglijstje staan, maar is ook weer zoiets, ben ik weer de nige met een fiets met maar 65PK. Kom je ook niet lekker mee met je groepje....

Allemaal overwegingen_O-

Later,

Loek
 
Ja is zeker begrijpelijk. Maar de carburateurs... Ik rij nu met open aanzuigkelken die niet achter een kuipje zitten ofzo. En ze kunnen je "dwingen" om voor de stilste optie te gaan ook al kost dat vermogen of blijf je al binnen de dB limiet. Dat zou voor mij betekenen dat er bijvoorbeeld luchtfilters op moeten. En dat zijn allemaal van die kleine dingetjes.

En zo zijn er meer....

Mijn remschijven zitten bijvoorbeeld vast met schroefjes met extra platte koppen omdat ze anders de vorkpoten raken. Daar krijg je dus geen gaatje meer in voor een borgdraadje.
Maargoed, ik ga dat wel eens wat beter bekijken. Voor verrassingen komen te staan tijdens een keuring is klote.

Verder had ik die licentiecursus al hoog op mijn verlanglijstje staan, maar is ook weer zoiets, ben ik weer de nige met een fiets met maar 65PK. Kom je ook niet lekker mee met je groepje....

Allemaal overwegingen_O-
Nou, dan kan ik je geruststellen, m'n TRX heeft ook carbs met open kelken (wel schuimfilter er over-/omheen) en daar is nog nooit iets over gezegd met de technische keuring van RSZ. De boutjes van de remschijven zijn bij mij ook niet geborgd, bij anderen ook nooit gezien. Het gaat om de montage van de remklauwen die moet geborgd worden. En de remblokken zelf op de één of andere manier (mogelijkheden daarvoor zijn standaard eigenlijk altijd al aanwezig). Dat dat geen onzin is maak ik op uit verhalen van coureurs die letterlijk hun remblokken zijn verloren. :/
Ik vond het eerst ook 'ingewikkeld' dat borgen en zo maar eigenlijk wordt er gewoon met gezond verstand mee om gegaan. Toen ik op één dag twee keer een uitlaat-beugel van een ander zag rondvliegen heb ik die van mijn eigen motor voor de zekerheid ook maar geborgd, ook al is dat niet voorgeschreven. :)

Ik heb ook wel eens bij de technische keuring gestaan toen er werd gewezen op vloeistof die uit mijn uitlaatbochten liep :? :o Toen ik zei dat mijn zoontje van 2 jaar mij de dag er voor had 'geholpen' met het wassen van de motor, was de reactie een dikke grijns en 'goedgekeurd'. :P
 
Nou, dan kan ik je geruststellen, m'n TRX heeft ook carbs met open kelken (wel schuimfilter er over-/omheen) en daar is nog nooit iets over gezegd met de technische keuring van RSZ. De boutjes van de remschijven zijn bij mij ook niet geborgd, bij anderen ook nooit gezien. Het gaat om de montage van de remklauwen die moet geborgd worden. En de remblokken zelf op de één of andere manier (mogelijkheden daarvoor zijn standaard eigenlijk altijd al aanwezig). Dat dat geen onzin is maak ik op uit verhalen van coureurs die letterlijk hun remblokken zijn verloren. :/
Ik vond het eerst ook 'ingewikkeld' dat borgen en zo maar eigenlijk wordt er gewoon met gezond verstand mee om gegaan. Toen ik op één dag twee keer een uitlaat-beugel van een ander zag rondvliegen heb ik die van mijn eigen motor voor de zekerheid ook maar geborgd, ook al is dat niet voorgeschreven. :)

Ik heb ook wel eens bij de technische keuring gestaan toen er werd gewezen op vloeistof die uit mijn uitlaatbochten liep :?:o Toen ik zei dat mijn zoontje van 2 jaar mij de dag er voor had 'geholpen' met het wassen van de motor, was de reactie een dikke grijns en 'goedgekeurd'. :P

Die kleine van jou heeft ook al eens de temperatuur van de uitlaatbochten gecontroleerd na de race.... oeps....is dat goed afgelopen?
 
Nou, dan kan ik je geruststellen, m'n TRX heeft ook carbs met open kelken (wel schuimfilter er over-/omheen) en daar is nog nooit iets over gezegd met de technische keuring van RSZ. De boutjes van de remschijven zijn bij mij ook niet geborgd, bij anderen ook nooit gezien. Het gaat om de montage van de remklauwen die moet geborgd worden. En de remblokken zelf op de één of andere manier (mogelijkheden daarvoor zijn standaard eigenlijk altijd al aanwezig). Dat dat geen onzin is maak ik op uit verhalen van coureurs die letterlijk hun remblokken zijn verloren. :/
Ik vond het eerst ook 'ingewikkeld' dat borgen en zo maar eigenlijk wordt er gewoon met gezond verstand mee om gegaan. Toen ik op één dag twee keer een uitlaat-beugel van een ander zag rondvliegen heb ik die van mijn eigen motor voor de zekerheid ook maar geborgd, ook al is dat niet voorgeschreven. :)

Ik heb ook wel eens bij de technische keuring gestaan toen er werd gewezen op vloeistof die uit mijn uitlaatbochten liep :?:o Toen ik zei dat mijn zoontje van 2 jaar mij de dag er voor had 'geholpen' met het wassen van de motor, was de reactie een dikke grijns en 'goedgekeurd'. :P

Zoontje van 2.... :} heb ik ook. Ik stap op de motor....huh wat voel ik bij mijn laars?!? steekt er een potlood uit mn frame :t de dikke schroevendraaier in de uitlaat had ik wel zien zitten _O-

Maar verder wel goed om te weten dat de keuring soort van realistisch is.

Zal wel goedkomen. Ik heb altijd het idee dat als je laat zien dat je ergens goed over hebt nagedacht en het er netjes gemaakt uitziet dat het dan ook wel goed is.

Later,

Loek
 
Die kleine van jou heeft ook al eens de temperatuur van de uitlaatbochten gecontroleerd na de race.... oeps....is dat goed afgelopen?
Dat is met een spreekwoordelijke sisser (slechte woordgrap in deze) afgelopen. Serieus, dat is wel goed gegaan uiteindelijk.

Zoontje van 2.... :} heb ik ook. Ik stap op de motor....huh wat voel ik bij mijn laars?!? steekt er een potlood uit mn frame :t de dikke schroevendraaier in de uitlaat had ik wel zien zitten _O-
Haha herkenbaar! _O-
Hij moet ook helpen, niet helpen of weggestuurd worden is geen optie. Laatst had 'ie aan het einde van 'n circuitdag wel de rijplank en sjorbanden klaar gelegd op de aanhanger en nog op de goede plekken ook! :t
 
Dat is met een spreekwoordelijke sisser (slechte woordgrap in deze) afgelopen. Serieus, dat is wel goed gegaan uiteindelijk.


Haha herkenbaar! _O-
Hij moet ook helpen, niet helpen of weggestuurd worden is geen optie. Laatst had 'ie aan het einde van 'n circuitdag wel de rijplank en sjorbanden klaar gelegd op de aanhanger en nog op de goede plekken ook! :t

Nog een paar jaartjes, dan vraagt hij om een pocketbike....! mooi!
 
Zullen we gewoon een gs500 krachtbron nemen als basis? Weten we tenminste zeker dat het laagdrempelig is kwa financiën
 
Zullen we gewoon een gs500 krachtbron nemen als basis? Weten we tenminste zeker dat het laagdrempelig is kwa financiën

zullen we dat meer niet doen...? Het moet wel racen blijven he!
En geen eenheidsworst, de diversiteit moet het aantrekkelijk maken om deel te nemen en te kijken!
En het hoeft niet zo duur hoor, onze eerste TRX900 heeft in totaal nog geen 3000 euro gekost.. alleen veel tijd en denkwerk
 
zullen we dat meer niet doen...? Het moet wel racen blijven he!
En geen eenheidsworst, de diversiteit moet het aantrekkelijk maken om deel te nemen en te kijken!
En het hoeft niet zo duur hoor, onze eerste TRX900 heeft in totaal nog geen 3000 euro gekost.. alleen veel tijd en denkwerk

Het was ook meer om de discussie aan het rollen te houden.

Echter kan ik je project niet direct vinden, heb je een linkje?
 
Leuk plan maar kan al niet meedoen ben een 85 gsxr 750 met een 2003 1000 blok aan het in elkaar flansen. Mijn idee klasse tot 750 en klasse boven 750

Van welk bouwjaar de verschillende delen vandaan komen is toch totaal onbelangrijk.

Als je met dat soort restricties de competitie “eerlijk” wil maken ga je je doel totaal voorbij imho er is geen enkele motor gelijk dus ook niet vergelijkbaar
 
GSXR oliekoelers kan ik me nog in vinden om daar tegen te rijden, en andere classic superbikes bijv van voor 1995 ofzo. Maar ik heb mijn SRAD ook nog altijd en wil daar volgend jaar ook nog weer eens een wedstrijd mee rijden bij de ZAC. Maar SRAD's CBR 600's en R6'en :N nee daar kun je nu gewoon mee bij ZAC of OW cup rijden. Mijn punt is die dingen zijn er bij bosjes, koop je voor weinig en je kunt rijden. Dat trekt ook een bepaalde groep mensen aan, die willen liever ff een dagje racen en de techniek interesseert ze minder.
Terwijl ik meer doel op de verstokte Ducati en Guzzi liefhebbers bijv.

Dat het ruimer moet zijn dan de BOTT reglement ben ik met je eens. Ruimdenkender prima, maar het moet een liefhebber klasse zijn. En dus niet voor motoren die vol op te koop zijn, maar waar je zelf moeite in zal moeten steken.
Maar ik zal eens opnieuw nadenken over regels waar en Crisjemol, Tjokke, Loek, jij met je 904 Duc inpast en ik zelf mijn 2005 blok O-);)

Maar dat er weer opnieuw nagedacht moest worden was wel duidelijk want het moet ook geen RSV Mille cup worden bijv;)

Zo'n dag schema zou ideaal zijn al mag er voor mij ook wel 1 of meerdere wedstrijden over meerdere dagen verreden worden.

Mja mij oliekoeler is weinig origineel meer aan wielen vorken remmen vering van andere motoren en bouwjaren in verwerkt dus de opmerking dat de techniek andere rijders dan ducati en guzzi rijders niet interesseert is wat kort door de bocht.
 
Jouw creatie is zeker technisch interessant. Je hebt dus een oud rijwielgedeelte met een modern blok erin als ik het goed lees. Dat is zeker niet zo gebruikelijk en een spannende combi op circuit lijkt me;)

En geen enkele creatie zou gelijk moeten zijn lijkt me. Dat is juist het vette eraan. Daarom blijf ik ook zo hameren op vergelijking op basis van vermogen!!

Dan kun je vergelijken op wie met zn rijwielgedeelte dat vermogen het best aan de grond krijgt.

Dat je daarnaast nog iets met gewicht of motorinhoud wil doen is voor later zorg lijkt me. Eerst maar eens een veld mobiliseren voor een dagje....

Kijken of dat lukt:P

Later,

Loek
 
Mja mij oliekoeler is weinig origineel meer aan wielen vorken remmen vering van andere motoren en bouwjaren in verwerkt dus de opmerking dat de techniek andere rijders dan ducati en guzzi rijders niet interesseert is wat kort door de bocht.

Goed lezen......
 
Een oude fzr1000 is ook een leuke maar niet meer competatieve fiets om nog lekker mee op het circuit te knallen.
Tussen de moderne supersports heb je daar ook niks meer te zoeken dus zou wel wat zijn als dat ook in een knutselklasse mee kon rijden
 
Een oude fzr1000 is ook een leuke maar niet meer competatieve fiets om nog lekker mee op het circuit te knallen.
Tussen de moderne supersports heb je daar ook niks meer te zoeken dus zou wel wat zijn als dat ook in een knutselklasse mee kon rijden

Ik hb afgelopen jaar voor het eerst een jaartje circuit gereden bij meerdere organisaties en dan uitsluitend circuitdagen op 1 race na bij msl

Ik rijd op een aangepast gsxr 750 van 85 met 100 pk aan het achterwiel tussen voornamelijk nieuw spul heb idd wel moeite om bijv een 600 bij te houden waar een goede rijder op zit maar over het algemeen rijd ik mee met de 1 na snelste groep dus op zich is het best redelijk te doen
Zal vast anders zijn als je met rijders te maken hebt die er wel wat van kunnen.
 
Verwacht dat er in zo'n knutsel klasse wat meer respect is voor eigen en andermans materiaal en lijf en leden.
En dat er niet van die wannabee marcrashes of nep lorenzo's in rond zullen rijden.
Ik ben geen 18 meer dus herstellen van een eventuele crash gaat niet zo snel meer
 
Verwacht dat er in zo'n knutsel klasse wat meer respect is voor eigen en andermans materiaal en lijf en leden.
En dat er niet van die wannabee marcrashes of nep lorenzo's in rond zullen rijden.
Ik ben geen 18 meer dus herstellen van een eventuele crash gaat niet zo snel meer

Dat zou zeker zo moeten zijn als je het mij vraagt. Beetje als classic endurance. Daar heb je tijd, dus komt het niet op elke bocht aan. En ook daar is er wel wat respect voor elkaars materiaal.
Niet alleen dat je zelf misschien niet zo makkelijk herstelt van een crash, maar het materiaal ook al niet, geknutselde fietsen kosten toch vaak net wat meer tijd om goed geprepareerd aan de start te staan...

Maar even voor de zekerheid ;)

Ik heb volgens mij pas 2 complete fietsen in het lijstje van mogelijke deelnemers zien staan O-) dat moeten er wel meer worden*O**O* Ik zal de OP eens aanpassen met plaatjes van de betreffende fietsen.

Later,

Loek
 
Zo,

Er staan plaatjes in de OP. Laat maar weten als je ook je geknutselde fiets in de OP wil terugzien.

@TRX940R: ik was even zo vrij om je plaatje te jatten uit je medialijst ;)

Later,

Loek
 
hoi vroeg me af of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn ,
na een vlot begin is het erg stil.
gr rene
 
ik heb zowaar eens een kort mailtje gestuurd naar RSZ motorsport... over evt. deelname aan de TOMS cursus op een geknutselde motor en hoe het in zijn werk zou gaan als we gaan proberen een startveld(je) bij elkaar te krijgen. Dat is 2 weken geleden.... niks gehoord.... jammergenoeg. Misschien eens een belletje wagen. Als er iets nieuws is zal ik dat gelijk melden!

En dat knutselen gebeurt inderdaad ;)

Ben begonnen om mn gespaakte velgen om te knutselen naar tubeles!

Later,

Loek
 
Met wheelseal?... wel zeker weten dat je velgranden geschikt zijn voor tubeles.... anders kan het vervelend worden. 😚

Ik heb sica 291 kit en 3m hieperdepieper afdicht tape. Is een veelgebruikte combinatie door adventure rijders. Die willen blijkbaar ook tubeles. De banden die nu op de velgen zitten zijn eigenlijk ook voor tubeles velgen en die zijn ook blijven zitten.... ;)

Ik ga het eens overleggen met de bandenmeneer. Kijken wat die er van vindt...

Later,

Loek
 
Wheelseal is ook een soort kit. Dat levert een kennis van mij. Wordt veel in de supermotard gebruikt. Ik gebruik het ook voor mij supermotard. Alleen ik heb het ook een paar x mis zien gaan. Niet alle velgen zijn geschikt blijkbaar.
Moet ik er wel bij zeggen dat sommige mensen in de supermotard soms met 0,7 bar durven te rijden 😬
Ook in de classics zijn er mensen mee bezig. Maar dan moet je wel zeker weten dat je velg geschikt is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan