interessepeiling "knutselklasse"

Leuk initiatief dit! In het Ducati topic is er ook al eens geopperd om een klasse voor alleen tweekleps Ducati's in het leven te roepen. Ducati topic is zo dood als een pier nu, maar er zijn wel een paar mooie tweekleppers die wellicht ook in deze klasse zouden passen.
Helaas zit mijn raceperiode erop na een paar zware klappers, anders zou ik zeker interesse hebben gehad om mee te rijden. De zelfbouwers zijn bijna allemaal verdwenen van het circuit. De BotT was een geweldige klasse destijds!! Ik ben benieuwd of dit een vervolg gaat krijgen.
 
Leuk initiatief dit! In het Ducati topic is er ook al eens geopperd om een klasse voor alleen tweekleps Ducati's in het leven te roepen. Ducati topic is zo dood als een pier nu, maar er zijn wel een paar mooie tweekleppers die wellicht ook in deze klasse zouden passen.
Helaas zit mijn raceperiode erop na een paar zware klappers, anders zou ik zeker interesse hebben gehad om mee te rijden. De zelfbouwers zijn bijna allemaal verdwenen van het circuit. De BotT was een geweldige klasse destijds!! Ik ben benieuwd of dit een vervolg gaat krijgen.

Oef flinke klappers zijn minder. Maar tweekleppers blijven wel heel vette racers, heb er naar zitten kijken toen ik begon met bouwen, maar is gewoon veel duurder dan het blok dat ik nu heb. En ook al heb ik nu maar relatief weinig vermogen, dat maakt de lol niet minder.

Dat vervolg is jammergenoeg heel moeilijk denk ik. Discussie is heel leuk, en er zijn ideeën zat. Maar het daadwerkelijk afmaken en er mee op circuit rijden gebeurt maar heel weinig helaas. Heb er de afgelopen jaren op zolder maar een handvol "geknutselde" motoren gezien. Twee vette fietsen die aan het NK classics deelnamen, en wel eens een tweekleps Ducati racer en een bloedsnel piepklein moto3 achtig racertje.

De rest is echt alleen "standaard" Japans, Duits of Italiaans supersport geweld. En dat is verder heel goed te begrijpen. Het kan zo goedkoop of duur als je zelf wilt en het WERKT.... Ook niet onbelangrijk.

Ik denk dat het al heel vet zou zijn als we een groepje geknutselde motoren samenkrijgen voor een eigen groepje circuitdag, of op zijn minst allemaal in hetzelfde groepje.
Dan maar eens verder kijken...

Later,

Loek
 
Denk dat we gewoon een agenda erbij moeten nemen en een dag plannen.
We hebben nu nog ruime tijd voor een dag te kiezen 2019 zit nog niet vol. Maar kiezen we voor Mettet of zolder? Of gaan we gelijk naar Assen?
 
Wat mij betreft zolder of mettet... Maar aangezien Assen hoog op de verlanglijst staat kan die ook
 
3 mei? Al weet ik niet of dat voor mij haalbaar is.
1544978893358.png
 
Voorlopig is de 2 klepper kapot dus ik zou wel graag gaan, maar ik kan nog niks beloven. Denk wel dat dit de manier is, eerst eens een dagje rijden en kijken wat de opkomst is/ideën zijn.
 
Mettet is een hele gave baan, ik ga kijken of ik er ook bij kan zijn.

Wel eerst de brommert repareren na een klappertje op de baan .
 
Er kan ingeschreven worden. Welke klasse?
64805CFA-1ACE-4666-8E05-98DA559C00BF.png


Bij deze heb ik al geboekt! Groep 3
 
Laatst bewerkt:
Mettet is een hele gave baan, ik ga kijken of ik er ook bij kan zijn.

Wel eerst de brommert repareren na een klappertje op de baan .

Mwa, Mettet is ok voor het geld wat je ervoor betaald. En met een lichte gooi en smijtfiets die het meer van zijn koppel moet hebben dan topvermogen is er wel leuk te rijden.

Maar Spa is een gave baan naar mijn mening en ook Zandvoort is stukken leuker en meer circuit dan Mettet. O-) Maar goed er is prima te rijden op die paar vierkante meter. Maar een echte baan/circuit kan ik het niet noemen.
 
Zo heeft ieder zijn voorkeur voor verschillende baantjes ;)
Ik heb vooral veel op Zolder gereden, en Mettet vond ik ook leuk. Spa is meteen wel heel erg next level als je het mij vraagt. Ik ben er vaak geweest bij de Bikers classic om een team te helpen bij het sleutelen en de pitstops. Maar om daar met mn knutselbrommer met een top van heel misschien 180 Km/uur tussen de 1000cc supersportkanonnen te rijden zie ik vooralsnog niet zo zitten... Dat snelheidsverschil wordt een beetje groot ben ik bang.... kan ook heel goed zijn dat ik een schijterd ben ;)

Maar Zandvoort heb ik ook heel positieve dingen over gehoord, dus wat mij betreft ook een goeie optie.

Later,

Loek
 
Nee vind ik geen kwestie van "schijterd" zijn. Kan ik me alles bij voorstellen ik kan nog redelijk meekomen me mijn oude SRAD en ben ook niet te bang om lichamelijk contact op te zoeken.
Maar idd met jouw type motorfiets, en nog niet zoveel circuit/wedstrijd ervaring is het niet aantrekkelijk om tussen de moderne 1000's te gaan rijden. Maar vandaar ook dit topic toch?:t
 
Nee vind ik geen kwestie van "schijterd" zijn. Kan ik me alles bij voorstellen ik kan nog redelijk meekomen me mijn oude SRAD en ben ook niet te bang om lichamelijk contact op te zoeken.
Maar idd met jouw type motorfiets, en nog niet zoveel circuit/wedstrijd ervaring is het niet aantrekkelijk om tussen de moderne 1000's te gaan rijden. Maar vandaar ook dit topic toch?:t

Precies :P

Dat Schijterd zal ook wel meevallen, maar zie het in ieder geval niet zo zitten om met ruim 100 Km/u voorbij gevlogen te worden vlak voor les combes of op blachimont, die lui verwachten dat ook niet he, dus dan wordt het wat mij betreft niet veiliger. Al is Spa natuurlijk wel een ultiem circuit....
Ik wil komend seizoen een keer een potje meerijden met www.classicendurance.com op Oschersleben. Eind mei circuitdag daar om te bekijken hoe het tempo is / zal zijn en dan in oktober een keer zo'n wedstrijd meepakken.
Dat was in ieder geval ooit het idee tijdens het bouwen van mn motor, dus moet er maar een keer van komen. Al is er wel kans dat er een sneller blok moet komen voor zo'n wedstrijdje.... genoeg standaard onderdelen, nu de echt "snelle" nog ;)

Later,

Loek
 
Zo heeft ieder zijn voorkeur voor verschillende baantjes ;)
Ik heb vooral veel op Zolder gereden, en Mettet vond ik ook leuk. Spa is meteen wel heel erg next level als je het mij vraagt. Ik ben er vaak geweest bij de Bikers classic om een team te helpen bij het sleutelen en de pitstops. Maar om daar met mn knutselbrommer met een top van heel misschien 180 Km/uur tussen de 1000cc supersportkanonnen te rijden zie ik vooralsnog niet zo zitten... Dat snelheidsverschil wordt een beetje groot ben ik bang.... kan ook heel goed zijn dat ik een schijterd ben ;)

Maar Zandvoort heb ik ook heel positieve dingen over gehoord, dus wat mij betreft ook een goeie optie.

Later,

Loek

Ik heb zelf ook op de Bikerclassics meegereden en ga niet meer de snelheidsverschillen zijn zo groot dat het op sommige punten heel gevaarlijk is.

Vooral dubbele linkse doordraaier voor de busstop heb ik een aantal malen op de curbs en groen gezeten omdat er iemand met 100 door die bocht reed.
 
Wat voor tiiden rijd je dan ? Voor groep drie mag je aardig doorrijden bij Intertrack

Mettet was voor mij weer de eerste keer op circuit nadat ik op zolder op mn bek was gegaan... motor flink moeten oplappen en meteen een aantal dingen veranderd. Was dus een dagje zoeken en weer wennen.

Wat mij betreft dus een lekker langzaam groepje omdat er deze winter weer een en ander gaat veranderen aan de brommer. Ze delen in de middag toch weer opnieuw in?

Later,

Loek

PS. Proffie, op wat voor knutselmotor rij jij rond :-) ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan