interessepeiling "knutselklasse"

Met de egli bedoel je? Daar is altijd wel wat aan te klussen. Maar die is afgelolen voorjaar goed ingezet. Rondetijd op Zolder ruim 6 tellen omlaag. Najaar niet gereden. Nu weer begonnen met klussen voor het nieuwe seizoen.
Maar even een tegenvaller door een ontofte tank tijdens het lassen;(
Maar de egli heeft een eigen topic in brikken en klassiekers met veel plaatjes en tekst.

Zolder krijgt nieuw asfalt in het voorjaar. Dus knallen in mei! Met een nieuwe tank....
 
Met de egli bedoel je? Daar is altijd wel wat aan te klussen. Maar die is afgelolen voorjaar goed ingezet. Rondetijd op Zolder ruim 6 tellen omlaag. Najaar niet gereden. Nu weer begonnen met klussen voor het nieuwe seizoen.
Maar even een tegenvaller door een ontofte tank tijdens het lassen;(
Maar de egli heeft een eigen topic in brikken en klassiekers met veel plaatjes en tekst.

Zolder krijgt nieuw asfalt in het voorjaar. Dus knallen in mei! Met een nieuwe tank....

Ah, nieuw pr tijd!
 
Ja ging opeens heel hard. Andere eindoverbrenging en banden was genoeg. Komend seizoen onder de 2.00 minuten is het doel
 
Dan durf ik mezelf toch ook wel bij dit groepje te benoemen.
FZR600 uit '89 gekocht voor 600 euro om weer eens een rondje te knallen op Assen. Ook al was de remmen en vering dramatisch (Alsmede het trekvermogen) heb ik me enorm vermaakt met dit lichte fietsje.

Toen verschillende aanpassingen gedaan: Hyperpro binnenvering voorkant, R6 klauwen, R6 rempomp, R6 '07 achterveer pas gemaakt, nieuwe banden (150/60-18), n toen wist ik 2:05 op Assen aan te tikken.

Voorvork bracht wel verbetering, maar nog niet genoeg (geen afstel mogelijkheid en in de aanslag remmen na topsnelheid), dus ben nu een yzf1000r Thunderace voorvork aan het pas maken.
 

Bijlagen

  • WegraceInfo.jpg
    WegraceInfo.jpg
    55,1 KB · Weergaven: 17
Zo zie je maar weer. Een moderne supersport is overbodig om veel lol te hebben op circuit. Bandjes, remmen, en een beetje veering is voldoende om een oud hok lekker rond te laten gaan
 
7/11 opbouwen voor circuit , nog veel te doen/te leren ;)

Als ik je een tip mag geven zou ik die 6 zuiger remklauwen wegdoen. Die werken niet op circuit. Er zijn 4 zuiger versies van een type ouder, die werken wel.

Verder zijn oude gixxer altijd leuk op circuit :t
 
Ja ging opeens heel hard. Andere eindoverbrenging en banden was genoeg. Komend seizoen onder de 2.00 minuten is het doel

Bedoelde eigenlijk voor mezelf aangezien nieuw asfalt meestal betere tijden oplevert ;)
Je kan het gezien de verschillende motoren niet vergelijken natuurlijk, ik zit nu op 1:44 geloof ik.
 
Oeh dat klinkt vet. Wil ik wel meer van weten :P. Hebben altijd wel wat die SRAD dingen. Voor mn gevoel zijn die altijd een beetje de underdog geweest ofzo. Dus nu extra leuk om er goed mee rond te komen

Ik ben op dit moment volop aan het knutselen aan een 600 Srad (eigenlijk 2 :+) In 1998 heb ik er ooit 1 nieuw gekocht en daarmee een paar jaar geracet. Die heb ik nog steeds en gebruik ik alleen nog maar af en toe op de weg (die is me race-pensioen _O-)
Maar een paar jaar geleden een 2e erbij gekocht en deze nu aan het klaar maken om komend jaar weer eens wat mee te gaan racen.
Specs en onderdelen die ik hier voor heb liggen: Titanium Yoshi uitlaat systeem, verstelbare nokkenassen, bewerkte cilinderkop (kanalen) WP schokbrekers (meerdere en klaar gemaakt door SO products) Zelf aangepaste origineel(aan de buitenkant) voorvork met SKF seals en dunnere olie.
En volgende is om Brembo 40 mm remklauwen te monteren

Mijn KTM project staat bijna stil, maar wordt nog wel regelmatig op papier aan gewerkt.:)
Ik ga dit jaar een paar wedstrijden rijden op een BSA Seeley in de IHRO, maar deze motor moet ik wel zelf opbouwen eigenaar heeft geen tijd om die motor op te bouwen, maar heeft zat onderdelen liggen en helpt wel mee met onderdelen maken. En omdat ik mijn licentie weer opnieuw moet halen, heeft de Suzuki de voorkeur gekregen.
En wat knutselen betreft: De dempers/cartrigde van de Srad Showa vork komen ook in de voorvork van de Seeley })
 

Bijlagen

  • 20191208_165050.jpg
    20191208_165050.jpg
    129,5 KB · Weergaven: 7
  • 20190921_133849.jpg
    20190921_133849.jpg
    125,8 KB · Weergaven: 8
Heel goed! Welkom hierzo. Ik ben benieuwd of er nog meer volk zijn circuitgerichte knutselwerk gaat laten zien :)

1e model GSX-R 750 met wat aanpassingen, vooral voor minder gewicht, betere vering en remmen

We rijden met een groepje vrienden op voornamelijk oudere Suzuki’s circuit onder de (geleende) naam Frikadelli Racing
 

Bijlagen

  • F7BAE376-4999-497D-AC9D-1DAC3F44D234.jpeg
    F7BAE376-4999-497D-AC9D-1DAC3F44D234.jpeg
    148,8 KB · Weergaven: 11
  • 82E935AA-F9A5-469E-B9AA-D19851634BEC.jpeg
    82E935AA-F9A5-469E-B9AA-D19851634BEC.jpeg
    103,4 KB · Weergaven: 13
1e model GSX-R 750 met wat aanpassingen, vooral voor minder gewicht, betere vering en remmen

We rijden met een groepje vrienden op voornamelijk oudere Suzuki’s circuit onder de (geleende) naam Frikadelli Racing

Setje lichte 17" wielen eronder zie ik. Alles wat niet nodig is eraf en gas op dat hok. Ziet er heel leuk uit. Kun je een hoop lol mee hebben :t .

Ik heb in mn knutselproject nog wel 18" wielen zitten. Met het oog op deelname aan een endurance wedstrijdje ooit.... Gelukkig komen daar ook weer wat meer en betere banden voor beschikbaar.
 
Ik ben op dit moment volop aan het knutselen aan een 600 Srad (eigenlijk 2 :+) In 1998 heb ik er ooit 1 nieuw gekocht en daarmee een paar jaar geracet. Die heb ik nog steeds en gebruik ik alleen nog maar af en toe op de weg (die is me race-pensioen _O-)
Maar een paar jaar geleden een 2e erbij gekocht en deze nu aan het klaar maken om komend jaar weer eens wat mee te gaan racen.
Specs en onderdelen die ik hier voor heb liggen: Titanium Yoshi uitlaat systeem, verstelbare nokkenassen, bewerkte cilinderkop (kanalen) WP schokbrekers (meerdere en klaar gemaakt door SO products) Zelf aangepaste origineel(aan de buitenkant) voorvork met SKF seals en dunnere olie.
En volgende is om Brembo 40 mm remklauwen te monteren

Mijn KTM project staat bijna stil, maar wordt nog wel regelmatig op papier aan gewerkt.:)
Ik ga dit jaar een paar wedstrijden rijden op een BSA Seeley in de IHRO, maar deze motor moet ik wel zelf opbouwen eigenaar heeft geen tijd om die motor op te bouwen, maar heeft zat onderdelen liggen en helpt wel mee met onderdelen maken. En omdat ik mijn licentie weer opnieuw moet halen, heeft de Suzuki de voorkeur gekregen.
En wat knutselen betreft: De dempers/cartrigde van de Srad Showa vork komen ook in de voorvork van de Seeley })

Lekker knutselwerk man! Die vorkconversie naar cartridge is altijd mooi. Ik heb mn vork nog wel gewoon dampingrod, maar wel met die mooie groene SKF dingen erin. Lineaire veren, andere olie en de gaatjes wat aangepast voor die olie.
Die remmen gaan je brommer wel stil krijgen gok ik :t
En als je op papier aan het KTM project werkt mag je die plaatjes hier rustig laten zien hoor ;)
 
Ga niet het hele topic doorlezen, maar er zijn al allerlei klasse met hun regels...
In Finland of zweden is een leuke autoklasse...
Iedere deelnemer is verplicht zijn voertuig te verkopen na de race voor 1000 euro...
Maakt niet uit waar je mee naar de race komt, als je wint of verliest, als iemand 1000 euro biedt, moet je hem verkopen...
Is de enige manier om te voorkomen dat er tonnen met geld in een kampioenschap wordt gestoken om zo een titel te kopen
 
Lekker knutselwerk man! Die vorkconversie naar cartridge is altijd mooi. Ik heb mn vork nog wel gewoon dampingrod, maar wel met die mooie groene SKF dingen erin. Lineaire veren, andere olie en de gaatjes wat aangepast voor die olie.
Die remmen gaan je brommer wel stil krijgen gok ik :t
En als je op papier aan het KTM project werkt mag je die plaatjes hier rustig laten zien hoor ;)

Je zou eens kunnen kijken naar andere voorvork poten bijv uit een cbr 600 van begin jaren '90 die hebben misschien een diameter die zo in je T-stuk past. Of anders een balhoofd pen over persen moet jou ook wel lukken denk ik.
In het geval van de Classic racers bij de IHRO ben je gelimiteerd tot een 35mm poten. Dus dan is de enige optie cartridge zoeken die in de dunne potjes past. Ik had in mijn nieuw gekochte srad al een Aprilia rsv mille voorvork gebouwd, omdat dat een upsdown is en dus meteen een aanmerkelijke verbetering. Maar nu wil ik met mijn Srad's een x een wedstrijd in Engeland rijden bij de Thundersport en dan mag ik alleen maar met origineel uitziende type vering rijden.
En toen ik de Aprilia vork en Srad vork eens open naast elkaar legde, beide Showa trouwens, kwam ik er achter dat de Srad vork eigenlijk een mooi licht vorkje was. De dempers van de Aprilia vork zijn van staal en hij heeft geen top-out veer, de Srad vork heeft hele lichte alu dempertjes en wel top-out veren. En dit viel de eigenaar van de BSA ook op en toen hebben we een paar reserve dempers van mijn Srad in zijn AJS Boyracer gebouwd, en dat was perfect. En een stuk goedkoper als de op maat gemaakte Maxton cartridge, die er ook in gezeten had. Niks mis met Maxton trouwens hoor, erg mooi spul, maar niet goedkoop.
Tuurlijk lever ik wel stijfheid in met een conventionele vork tov een upsdown, maar ja als je er niet mee mag rijden houdt het op. Alleen met de Aprilia vork had ik ook Brembo remklauwen, en dat was wel een hele verbetering tov de tokico's. Maar toen vond ik die conversionkit incl nieuwe brembo remmen en stalen remleidingen van HEL wat erg goed te betalen is. Dus Aprilia vork eruit 65mm brembo's te koop en beide Srad's voorzien van hun originele vork (maar wel van binnen aangepast :)) en 40mm Brembo's erop, die ik ook al jaren op mijn KTM supermotard heb zitten.:t
Dat KTM project op papier is maar weinig interessant ;) zijn alleen maar schetsen en berekeningen van hoe het zou kunnen worden.:)
 
Ga niet het hele topic doorlezen, maar er zijn al allerlei klasse met hun regels...
In Finland of zweden is een leuke autoklasse...
Iedere deelnemer is verplicht zijn voertuig te verkopen na de race voor 1000 euro...
Maakt niet uit waar je mee naar de race komt, als je wint of verliest, als iemand 1000 euro biedt, moet je hem verkopen...
Is de enige manier om te voorkomen dat er tonnen met geld in een kampioenschap wordt gestoken om zo een titel te kopen

voorkomt wel dat er te veel geld wordt uitgegeven ja, maar dat was hier nog niet eens aan de orde. het blijft een lastig verhaal om verschillende motoren tegen elkaar te laten uitkomen.... En je zelf geknutselde motor verkopen voor weinig.... _O- _O- _O- dacht het niet. Al denk ik dat een motor iets meer persoonlijke pasvorm heeft dan een auto. dus of je meteen hard kan gaan op andermans fiets blijft de vraag.
 
Je zou eens kunnen kijken naar andere voorvork poten bijv uit een cbr 600 van begin jaren '90 die hebben misschien een diameter die zo in je T-stuk past. Of anders een balhoofd pen over persen moet jou ook wel lukken denk ik.
In het geval van de Classic racers bij de IHRO ben je gelimiteerd tot een 35mm poten. Dus dan is de enige optie cartridge zoeken die in de dunne potjes past. Ik had in mijn nieuw gekochte srad al een Aprilia rsv mille voorvork gebouwd, omdat dat een upsdown is en dus meteen een aanmerkelijke verbetering. Maar nu wil ik met mijn Srad's een x een wedstrijd in Engeland rijden bij de Thundersport en dan mag ik alleen maar met origineel uitziende type vering rijden.
En toen ik de Aprilia vork en Srad vork eens open naast elkaar legde, beide Showa trouwens, kwam ik er achter dat de Srad vork eigenlijk een mooi licht vorkje was. De dempers van de Aprilia vork zijn van staal en hij heeft geen top-out veer, de Srad vork heeft hele lichte alu dempertjes en wel top-out veren. En dit viel de eigenaar van de BSA ook op en toen hebben we een paar reserve dempers van mijn Srad in zijn AJS Boyracer gebouwd, en dat was perfect. En een stuk goedkoper als de op maat gemaakte Maxton cartridge, die er ook in gezeten had. Niks mis met Maxton trouwens hoor, erg mooi spul, maar niet goedkoop.
Tuurlijk lever ik wel stijfheid in met een conventionele vork tov een upsdown, maar ja als je er niet mee mag rijden houdt het op. Alleen met de Aprilia vork had ik ook Brembo remklauwen, en dat was wel een hele verbetering tov de tokico's. Maar toen vond ik die conversionkit incl nieuwe brembo remmen en stalen remleidingen van HEL wat erg goed te betalen is. Dus Aprilia vork eruit 65mm brembo's te koop en beide Srad's voorzien van hun originele vork (maar wel van binnen aangepast :)) en 40mm Brembo's erop, die ik ook al jaren op mijn KTM supermotard heb zitten.:t
Dat KTM project op papier is maar weinig interessant ;) zijn alleen maar schetsen en berekeningen van hoe het zou kunnen worden.:)

Dat maxton spul is inderdaad heel vet, maar een complete vork met kroonplaten en stuurpen kost inderdaad plenty..... is leuker om zelf uit te zoeken en pas te maken. Ohlins maakt ook nog steeds een hele vette right side up vork. maar die is ook niet volgens de regels en nog een klap duurder dan maxton spulletjes.

Vette Ohlins

Die zou ik zo in mijn fiets lepelen....;)
 
Dat maxton spul is inderdaad heel vet, maar een complete vork met kroonplaten en stuurpen kost inderdaad plenty..... is leuker om zelf uit te zoeken en pas te maken. Ohlins maakt ook nog steeds een hele vette right side up vork. maar die is ook niet volgens de regels en nog een klap duurder dan maxton spulletjes.

Vette Ohlins

Die zou ik zo in mijn fiets lepelen....;)

Een complete voorvork van een Srad kost 155,-, T-stuk, kroonplaat 2 nette poten en een vooras. Oke daar moet je zelf dan nog wel weer wat tijd en geld insteken zoals nieuwe olie en SKF seals. Maar dat vind ik allemaal nog acceptabel voor een verbetering.
Maar niet half zo goed als het vorkje wat jij hier ff linkt ;) Maar we hadden het toch over knutselen :+

Die Ohlins vork kun je niks aan verbeteren, die is af :Y
 
Ik ben op dit moment volop aan het knutselen aan een 600 Srad (eigenlijk 2 :+) In 1998 heb ik er ooit 1 nieuw gekocht en daarmee een paar jaar geracet. Die heb ik nog steeds en gebruik ik alleen nog maar af en toe op de weg (die is me race-pensioen _O-)
Maar een paar jaar geleden een 2e erbij gekocht en deze nu aan het klaar maken om komend jaar weer eens wat mee te gaan racen.
Specs en onderdelen die ik hier voor heb liggen: Titanium Yoshi uitlaat systeem, verstelbare nokkenassen, bewerkte cilinderkop (kanalen) WP schokbrekers (meerdere en klaar gemaakt door SO products) Zelf aangepaste origineel(aan de buitenkant) voorvork met SKF seals en dunnere olie.
En volgende is om Brembo 40 mm remklauwen te monteren

Mijn KTM project staat bijna stil, maar wordt nog wel regelmatig op papier aan gewerkt.:)
Ik ga dit jaar een paar wedstrijden rijden op een BSA Seeley in de IHRO, maar deze motor moet ik wel zelf opbouwen eigenaar heeft geen tijd om die motor op te bouwen, maar heeft zat onderdelen liggen en helpt wel mee met onderdelen maken. En omdat ik mijn licentie weer opnieuw moet halen, heeft de Suzuki de voorkeur gekregen.
En wat knutselen betreft: De dempers/cartrigde van de Srad Showa vork komen ook in de voorvork van de Seeley })

BSA Seeley, heel gaaf!!!! In de IHRO ook nog wel, mooie klasse en gaat serieus hard ook nog met de klassiekers. Heb je plaatje van de BSA?

Colin Seeley is afgelopen week overleden trouwens...

GSX-R cup werd trouwens ook knap hard in gereden! Moest een opstapklasse zijn voor de beginnende racert, maar reden mannen in mee die echt knap gas gaven! Mooi!!
 
Een complete voorvork van een Srad kost 155,-, T-stuk, kroonplaat 2 nette poten en een vooras. Oke daar moet je zelf dan nog wel weer wat tijd en geld insteken zoals nieuwe olie en SKF seals. Maar dat vind ik allemaal nog acceptabel voor een verbetering.
Maar niet half zo goed als het vorkje wat jij hier ff linkt ;) Maar we hadden het toch over knutselen :+

Die Ohlins vork kun je niks aan verbeteren, die is af :Y
ja precies die is alles behalve knutsel.... De vork die ik er nu in heb zitten heb ik € 100,-- voor betaald, nieuwe glijbussen, seals, olie en dikkere vooras. En een heeeeeele hoop werk. Houder gemaakt om hem op de draaibank te kunnen inspannen en bewerken omdat de glijbussen en seals een iets andere maat hadden... Er zitten schetsplaatjes op om de klauwen van een CBR600f3 te monteren. Zijn goedkope 2 zuiger remklauwen waar nog hele goeie blokken in verschillende compounds voor te krijgen zijn. Schijven aan wiel heb ik ook maar zelf geknutseld uiteindelijk _O-
 
BSA Seeley, heel gaaf!!!! In de IHRO ook nog wel, mooie klasse en gaat serieus hard ook nog met de klassiekers. Heb je plaatje van de BSA?

Colin Seeley is afgelopen week overleden trouwens...

GSX-R cup werd trouwens ook knap hard in gereden! Moest een opstapklasse zijn voor de beginnende racert, maar reden mannen in mee die echt knap gas gaven! Mooi!!

knap dat jij ergens "Seeley" in zijn tekst lees...ik kan het niet vinden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan