interessepeiling "knutselklasse"

BSA Seeley, heel gaaf!!!! In de IHRO ook nog wel, mooie klasse en gaat serieus hard ook nog met de klassiekers. Heb je plaatje van de BSA?

Colin Seeley is afgelopen week overleden trouwens...

GSX-R cup werd trouwens ook knap hard in gereden! Moest een opstapklasse zijn voor de beginnende racert, maar reden mannen in mee die echt knap gas gaven! Mooi!!

Nee geen plaatje van de Seeley wordt niet "gewaardeerd" ;) is niet mijn motor.

O dat wist ik nog niet, ik ben sinds kerst zijn boek aan het lezen: "Colin Seeley..... and the rest" Ben nog wel een jaar aan het lezen denk ik :+ maar wel interessant.

Idd de Gsxr 600 srad cup ben ik in begonnen, niet bepaald een knutselklasse. Peut erin banden op spanning en gaan. Was ook niet bepaald een "opstap klasse" :N ik was net 18 en had alleen cross ervaring, maar er waren ook mannen die internationaal gereden hadden. Maar ja die lieten wel gelijk zien hoe hard het kon en moest....:+
 
ja precies die is alles behalve knutsel.... De vork die ik er nu in heb zitten heb ik € 100,-- voor betaald, nieuwe glijbussen, seals, olie en dikkere vooras. En een heeeeeele hoop werk. Houder gemaakt om hem op de draaibank te kunnen inspannen en bewerken omdat de glijbussen en seals een iets andere maat hadden... Er zitten schetsplaatjes op om de klauwen van een CBR600f3 te monteren. Zijn goedkope 2 zuiger remklauwen waar nog hele goeie blokken in verschillende compounds voor te krijgen zijn. Schijven aan wiel heb ik ook maar zelf geknutseld uiteindelijk _O-

Ah ja als je er al zoveel werk in hebt zitten dan snap ik dat je niet zo maar iets anders pakt. :t En ik had idd wel gelezen in jou topic hoe je zelf de schijven had gemaakt/laten maken. Dat adres heb ik maar gelijk ff genoteerd, dat zijn fraaie schijven met T-drive toch?
Dan maar in de toekomst ooit eens verstelbare cartridges er in KNUTSELEN dus :)
 
Ah ja als je er al zoveel werk in hebt zitten dan snap ik dat je niet zo maar iets anders pakt. :t En ik had idd wel gelezen in jou topic hoe je zelf de schijven had gemaakt/laten maken. Dat adres heb ik maar gelijk ff genoteerd, dat zijn fraaie schijven met T-drive toch?
Dan maar in de toekomst ooit eens verstelbare cartridges er in KNUTSELEN dus :)

Ja, schijven zijn T-drive, beter goed gejat dan slecht verzonnen zullen we maar zeggen. En als je ergens wat lasersnijwerk kan bestellen is het allemaal heel betaalbaar. De ringen waren € 110,-- per stuk. Vind ik echt een soepel prijsje. En ik ben er tot toe heel erg blij mee, gebruikt er nu EBC dubbelgesinterde blokken op. Zit nog marge in het remmen, denk dat er harder mee geremd kan worden dan de stabiliteit van de vork toelaat. Die heeft "maar" een diameter van 37mm

En die cartridges heb ik ooit wel eens naar gekeken, maar daar is/was heel weinig info over te vinden als het gaat om af-fabriek geleverde dingen uit andere vorken... En die dingen van Maxton of een ander merk waren grof boven het budget. Ik heb deze onderdeeltjes bij HK vandaan, die vond het helemaal vet om dat uit te zoeken..... Ik hoorde 2 maanden niks en opeens telefoon dat er een pakketje klaar lag met onderdelen en een beschrijving van zijn plan :} Hij ging er gemakshalve maar even vanuit dat ik die poten wel kon uitdraaien of kotteren.... Mijn vork is bovendien LANG.... geeft ook wel wat problemen bij keuzes voor andere vorken. Al is dat met een andere kroonplaat ook wel weer te fixen. Voor komend seizoen blijft dat in ieder geval zo.

Als er een andere vork komt zal het iets zijn van een XJR1300 ofzo of een gsx1400 zijn allebij hele dikke vorken waar zeker iets van te knutselen is dat echt goed werkt, maarja dan moet je wel bepaalde regeltjes laten varen. Kijken hoe het loopt, ik probeer nu nog wel op regeltjes van bijvoorbeeld bikersclassic of classicendurance te letten.
 
Als er een andere vork komt zal het iets zijn van een XJR1300 ofzo of een gsx1400 zijn allebij hele dikke vorken waar zeker iets van te knutselen is dat echt goed werkt, maarja dan moet je wel bepaalde regeltjes laten varen. Kijken hoe het loopt, ik probeer nu nog wel op regeltjes van bijvoorbeeld bikersclassic of classicendurance te letten.

Aha ja dat snap ik als je zo'n fiets gebouwd hebt wil je er ook wel ergens mee kunnen rijden. Voor mij geld het zelfde ik zou ook liever een upsidedown gebruiken maar vanwege diverse mogelijkheden om tegen vergelijkbaar materiaal te kunnen rijden is het beter om de conventionele vork te gebruiken en daar mijn tijd in te steken.
 
Ik wil juist geen USD vork, ziet er niet uit op een klassieke fiets vind ik. Maar ik ben wel sterk voor moderne techniek op ouwe fietsen zolang het maar "onzichtbaar" is. Op Spa rijden nu ook teams met 2-zuiger beringer remklauwen en een radiale rempomp die daarbij hoort. Is speciaal door beringer ontwikkeld voor phase one endurance..... Dat ziet er naar mijn smaak toch iets te "niet" klassiek uit, maarja het voldoet aan de regels. En goedkoper wordt het er ook niet van.....
Ieder zijn ding :t
 
Dan durf ik mezelf toch ook wel bij dit groepje te benoemen.
FZR600 uit '89 gekocht voor 600 euro om weer eens een rondje te knallen op Assen. Ook al was de remmen en vering dramatisch (Alsmede het trekvermogen) heb ik me enorm vermaakt met dit lichte fietsje.

Toen verschillende aanpassingen gedaan: Hyperpro binnenvering voorkant, R6 klauwen, R6 rempomp, R6 '07 achterveer pas gemaakt, nieuwe banden (150/60-18), n toen wist ik 2:05 op Assen aan te tikken.

Voorvork bracht wel verbetering, maar nog niet genoeg (geen afstel mogelijkheid en in de aanslag remmen na topsnelheid), dus ben nu een yzf1000r Thunderace voorvork aan het pas maken.


Heeft iemand ervaring met de voorvorkstem overpersen?
Mijn FZR stem is langer dan de nieuwe YZF stem. Ze zitten allebei niet gelast.
 
Heeft iemand ervaring met de voorvorkstem overpersen?
Mijn FZR stem is langer dan de nieuwe YZF stem. Ze zitten allebei niet gelast.

Ja, heb ik wel vaker gedaan. Goed meten of de diameters in het T-stuk en de kroonplaat gelijk zijn, dan moet het kunnen. Verder goed opletten wat er met offset en naloop gebeurt lijkt me....
En je moet de beschikking hebben over een garagepers natuurlijk. Wat ga je allemaal precies uitwisselen met elkaar?
 
Heeft iemand ervaring met de voorvorkstem overpersen?
Mijn FZR stem is langer dan de nieuwe YZF stem. Ze zitten allebei niet gelast.
Ja heb ervaring. De diameter van de stem hoeft niet hetzelfde te zijn ook al lijkt dat vanaf de buitenkant wel zo... :/
Maar dat is allemaal opgelost.
Wil je ook niet iets met het achterwiel van de FZR? Die 18” is zo’n rottige maat.
 
Ja heb ervaring. De diameter van de stem hoeft niet hetzelfde te zijn ook al lijkt dat vanaf de buitenkant wel zo... :/
Maar dat is allemaal opgelost.
Wil je ook niet iets met het achterwiel van de FZR? Die 18” is zo’n rottige maat.
Ik heb op de 18" wielen banden van continental zitten de ROAD ATTACK 3 Bevallen echt serieus goed op circuit, rondetijd afgelopen seizoen 6 seconde omlaag ten opzichte van eerdere contigo banden.... en er zijn nog banden die echt circuitgericht zijn, zullen vast nog meer grip geven. Maar is voor mij nu even niet de beperking.

Dit vond ik echt een overtuigend filmpje :t motor heeft een bak meer vermogen dan de mijne dus moest wel goedkomen dacht ik.

 
Ja heb ervaring. De diameter van de stem hoeft niet hetzelfde te zijn ook al lijkt dat vanaf de buitenkant wel zo... :/
Maar dat is allemaal opgelost.
Wil je ook niet iets met het achterwiel van de FZR? Die 18” is zo’n rottige maat.
Ja heb ervaring. De diameter van de stem hoeft niet hetzelfde te zijn ook al lijkt dat vanaf de buitenkant wel zo... :/
Maar dat is allemaal opgelost.
Wil je ook niet iets met het achterwiel van de FZR? Die 18” is zo’n rottige maat.

Achterwiel heb ik net een verse BT016R op zitten en staat lekker afgesteld met de R6 shock. Wanneer deze af is, ga ik inderdaad een conversie doen.

Qua voorkant wil ik dus van een fzr600 3HE naar een thunderace voorvork. Ik hoop dat het alleen stem overzetten is, de balhoofdlagers zijn iig gelijk qua type nummer en dus maten.

Ik heb zelf geen pers, dus zoek wat meer knutsel ervaring hier ;)
 

Bijlagen

  • IMG_20191114_163634.jpg
    IMG_20191114_163634.jpg
    167,9 KB · Weergaven: 15
Achterwiel heb ik net een verse BT016R op zitten en staat lekker afgesteld met de R6 shock. Wanneer deze af is, ga ik inderdaad een conversie doen.

Qua voorkant wil ik dus van een fzr600 3HE naar een thunderace voorvork. Ik hoop dat het alleen stem overzetten is, de balhoofdlagers zijn iig gelijk qua type nummer en dus maten.

Ik heb zelf geen pers, dus zoek wat meer knutsel ervaring hier ;)


Even een werkplaats binnenlopen
 
Door zelf af te vallen, ik weet het. _O-

Maar stel dat de motor zelf ook nog eens zwaar was dan stuurt het helemaal niet meer. O-)

Moet je even een lekkere keelontsteking scoren en daarna je amandelen laten weghalen in het ziekenhuis :(:( 5 kilo eraf is niks.... en ik tikte al geen 75kg aan op de weegschaal...
Vraag me niet waarom ik dit zo stellig kan zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan