Intermot 2022

EasyCompany1982

Die hard MF'er
24 jan 2016
674
371
Kaulille (Be)
Ik heb interesse om dit jaar te gaan maar als ik kijk naar de exposanten dan lijkt het dat veel groten merken zoals Yamaha, Ducati, Harley, Louis enz hun kat sturen. Klopt dit of zetten ze gewoon niet heel hun lijst online?
 
Ik ben vandaag naar de persdag/vakdag van de intermot geweest... zonde van mijn tijd!

De nieuwe Moto Guzzi, een elektrisch prototype bij Kawasaki, de nieuwe Honda Hornet, de elektrische Triumphen de all road Zero. Dan heb je het nieuws wel gehad.

Het zijn ook nog maar 3 halletjes.
 
Ik had ook al gezien dat oa Yamaha er niet was. Jaren geleden een keer geweest en dat was toen top (6 jaar geleden?).
Thanks voor de terugkoppeling, ik was aan het twijfelen wat te doen...
Ik ga nu naar de Kampeer en Caravan jaarbeurs... my bad:9~
 
Ik ben vandaag naar de persdag/vakdag van de intermot geweest... zonde van mijn tijd!

De nieuwe Moto Guzzi, een elektrisch prototype bij Kawasaki, de nieuwe Honda Hornet, de elektrische Triumphen de all road Zero. Dan heb je het nieuws wel gehad.

Het zijn ook nog maar 3 halletjes.
Thx. Wij wilden gaan maar zien er nu toch maar vanaf :t
 
Ik ga wel...ben er nog nooit geweest..
Ik zie het wel en als het tegen valt duiken we het oude centrum in om te shoppen..
Ik heb immers 2 vrouwen mee.......
 
Ik was er gisteren om 9 uur.
Om 13 uur alweer onderweg naar huis, het was een aanfluiting.
Dit kan wel eens de laatste Intermot zijn geweest. Mogelijk in een andere periode van het jaar, nu veel te dicht op de EICMA.
Het waren inderdaad maar 3 hallen (vergelijkbaar met Utrecht), waar het voorheen 10 tot 13 hallen waren. Die hallen waren niet alleen niet vol, maar verschillende stands hadden gratis extra ruimte gekregen. Horex had zo'n 1000M2 voor maar liefst 5 motorfietsen.....
Ook waren sommige stands gewoon leeg. De exposanten zijn niet komen opdagen.....

Na de beurs nog 2 uur volkomen stilgestaan op de A3 door een ernstig ongeval. Waren we nog laat thuis.... 8)7
 
Ik was er gisteren om 9 uur.
Om 13 uur alweer onderweg naar huis, het was een aanfluiting.
Dit kan wel eens de laatste Intermot zijn geweest. Mogelijk in een andere periode van het jaar, nu veel te dicht op de EICMA.
Het waren inderdaad maar 3 hallen (vergelijkbaar met Utrecht), waar het voorheen 10 tot 13 hallen waren. Die hallen waren niet alleen niet vol, maar verschillende stands hadden gratis extra ruimte gekregen. Horex had zo'n 1000M2 voor maar liefst 5 motorfietsen.....
Ook waren sommige stands gewoon leeg. De exposanten zijn niet komen opdagen.....

Na de beurs nog 2 uur volkomen stilgestaan op de A3 door een ernstig ongeval. Waren we nog laat thuis.... 8)7
Ik ben terug dwars door Keulen richting de A57 gegaan, dat ging wel goed. Maar het was inderdaad zonde van de tijd en gemiste omzet om naar Keulen toe te gaan.
Ik was er wat later, ben een uur bezig geweest om vanuit Purmerend de Zeeburgertunnel te bereiken.....
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook al gezien dat oa Yamaha er niet was. Jaren geleden een keer geweest en dat was toen top (6 jaar geleden?).
Thanks voor de terugkoppeling, ik was aan het twijfelen wat te doen...
Ik ga nu naar de Kampeer en Caravan jaarbeurs... my bad:9~
Dat is nogal een switch :?
 
Jammer van de aftakeling, als ik het zo lees...
Laatste keer dat ik er geweest ben, heette het nog IFMA en had je idd 10-15 hallen, al dan niet gecombineerd met fietsen toen. Wat wel een mooie ervaring was, was dat ik tijdens de pers/handelaarsdag toen als kleine guppenkop van 12-14 jr. (met paps en mams mee) iemand per ongeluk aanstootte.. Bleek dat Kevin Schwantz te zijn (incognito), naderhand een uiterst vriendelijk gesprek mee gehad (incl. foto uiteraard)!..
 
Mooi dat ik dit allemaal nu weer , zou misschien morgen ook even gaan kijken
Grappig was de presentatie van de horex man op YouTube, zelde zoiets langdradigs gezien over een niks motortje
 
Er zijn de laatste jaren weinig motormerk die een vollenig nieuw model met een nieuw blok uitbrengen.
Links en rechts wat updates, die gepresenteerd worden als nieuw.
 
Er zijn de laatste jaren weinig motormerk die een vollenig nieuw model met een nieuw blok uitbrengen.
Links en rechts wat updates, die gepresenteerd worden als nieuw.
Volgens mij maken ze een blok en dat hangen ze in een stuk of 5 motoren , en daar is niks mis mee
Bij auto’s doen ze dat al lang en dan bij verschillende merken en software versies waar ze bij de ene 85 pk en de topversie 140 pk er uit halen
 
al die elektrische troep dan zou ik er al niet eens meer heen willen gaan . vanaf 2035 voor mij geen 'nieuwe' motorfiets meer , ik tuf wel door op mijn oldtimers
 
Ik kijk tegenwoordig best veel Duitstalige filmpjes van oostenrijkse/Zwitserse/Duitse motorbladen
En zelfs daarvan namen sommige de moeite niet om er naar toe te gaan
Blijkbaar was de aantrekkingskracht om op een hornet te kunnen zitten niet groot genoeg
 
Het enige wat nu nog "veel" verandert zijn de waardes van de elektrische motoren, langere range op dezelfde accu. Ik denk dat alle merken over gaan op accu, daar er op fosiele brandstof relatief gezien "weinig" meer te verbeteren is, en de markt schijnbaar elektrisch wil. Alle nieuwigheden vind ik grappig om te zien, maar meestal te duur om serieus te nemen.
Geef mij maar ouwe barrels met karakter.
 
Ook de motorbeurs in Utrecht is bij lange na niet meer wat het was.
Als de helft van de importeurs het af laat weten krijg je dat
Ik weet niet of dat door de hoge kosten van stands komt of dat ze denken dat ze daar geen klanten winnen
Dit voorjaar naar Rosmalen geweest , zelde naar zoiets treurigs geweest , ze doen ook geen moeite , de rest van de handel trouwens ook niet
 
De kosten die je moet maken (huur van de vloer, standbouw, transport en personeelskosten) maken het financieel onaantrekkelijk. Dan moet je het echt als reclame zien, maar dan wel hele dure reclame.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan