Interregionale controle - demper zonder e-keur?

picaroon

MF veteraan
2 feb 2007
4.735
127
Je ziet ze wel ns, de grote controles waarbij diensten als KLPD, belastingdienst etc etc aanwezig zijn. Gisteren bijv. in Haaksbergen.
Stel, je komt leuk aanrijden voor een dergelijke controle en alle papieren, motor etc zijn in orde. Behalve de uitlaat natuurlijk waar geen e-keur op zit, wat overigens geen herriepijp is maar wel meer lawaai maakt dan één goedgekeurde.

Iemand wel eens meegemaakt en is daar wat van gezegd?
 
Geen ervaring mee.

Denk dat het wel mee valt hoe erg ze hier op controleren. Wat ik begrijp van deze controles is dat ze naar andere dingen uit kijken :)
 
Aha, ik begreep dat ze ook naar de technische staat van het voertuig keken. Maar dat zal voor auto's blijkbaar meer inhouden of deze APK gekeurd is.
 
Aha, ik begreep dat ze ook naar de technische staat van het voertuig keken. Maar dat zal voor auto's blijkbaar meer inhouden of deze APK gekeurd is.
APK is een momentopname, sommigen denken dan dat je dan weer een jaar niets aan de auto hoeft te doen _O- .
 
Ik zou er niet overin zitten, meestal is het donker en zijn ze al snel tevreden met een voertuig waarvan de verlichting functioneerd zoals het moet.
 
PS. Het gaat immers om een papier controle.
Dan zou je juist de sjaak zijn, want het voertuig voldoet niet meer aan de gegevens volgens de papieren. Deze kunnen dus ingevorderd worden :X

Ik acht die kans in nederland overigens niet zo heel groot.
 
Die E-keur is echt niet heilig.
Er staat een bepaald aantal Db's voor een motor afhankelijk van het aantal CC's.
Als ze je een boete zouden geven voor de uitlaat moeten ze eerst het aantal Db's gaan meten en bij zulke controles hebben ze meestal wel weegapparatuur voor vrachtwagens en/of aanhangers .
In de zomermaanden is het natuurlijk niet uitgesloten dat ze dat wel meenemen maar dan denk ik eerder dat je ze tegenkomt op binnenwegen.
Bij evenementen zoals de TT is er ook nog wel een kans dat ze ergens staan want het is makkelijker en veiliger geld verdienen dan boeven vangen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan