Interval olie verversen circuit gebruik

Rutgerrr

MF'er
1 apr 2014
82
0
Wellicht makkelijk te beantwoorden, maar ik kan het zo 123 niet vinden op het fora.

Ik heb zelf een r6 2002 en vraag me af welke interval ik aan moet houden voor het verversen van de olie bij trackday circuit gebruik?

Mag in uren of km's zijn, als ik maar een beetje een maatstaf heb.

Alvast bedankt voor de reactie's
 
3 a 4 dagen (bij 5 sessies per dag? ) of
2 keer in het jaar/seizoen ipv 1 keer.
Net wat vaker als dat je het voor een intensief gebruikte sportmotor zou doen.
Er zullen vast nog wel wat meningen komen hier :P , maar ik zou me er niet te huiverig over maken hoor :)
 
3/4 trackdays volsynthetisch olie volgens mij

Wou ook nog weten is het handig om olie te verversen voor het winter? volgens mij blijft de vuil vast zitten als je het na de winter ververst true or not true?
 
Ook niet te vaak, olie moet wel een beetje kunnen werken. Heb er ooit een heel theoretisch verhaal over gelezen, maar kan het zo niet vinden. Heb er zelf wel Motul 300V olie in zitten en dat bevalt tot heden volgens mij nog hartstikke goed :)
 
Voor het seizoen alles nieuw. Tijdens het seizoen nog een keer. Ik rij een dag of 20 per jaar.
Dat wisselen om de race of paar circuitdagen zoals je vaak leest heb ik altijd onzin gevonden en geloof het zelfs niet eens.
Gebruik wel goede olie ipv hema troep. Verder niet zo moeilijk doen.
 
Laatst bewerkt:
Eens. Goede olie gebruiken en niet te vaak doen.
Heb het er vaak met mijn dealer over gehad.
Als je niet overdreven vaak rijdt (< 12 dagen per jaar) gewoon 1 keer per jaar doen
 
Gebruik al jaren Shell 10W40 VSX volsyntheet. Voor seizoen vers en niet meer aankomen.
Na 12000racekilometers ziet blok er van binnen uit als nieuw. Vaker olie wisselen of duurdere olie lijkt mij weggooien van geld voor een hobbyrijder.
 
Bovenstaande adviezen zijn allemaal van lui die wel vaker in ZAC en OW-Cup rondhangen, dus die zou ik zonder meer geloven.

veel plezier :]

Ik doe 1000 km en dan olie en filter vervangen.
en 1 keer per jaar de motor grote beurt.
kleppen stellen , riemen vervangen en wat er verder aan het licht komt.

alleen niet te lang zoeken naar die riemen op je R6 he ;)
 
Laatst bewerkt:
eehm, ik reed in de OW cup. AL sinds dat ze dat organiseren. Maar je hebt altijd wannebee professionals en lui die iedereen napraten /alles klakkeloos geloven.

Maar goed iedereen mag zoveel geld uitgeven als hij wil.
 
eehm, ik reed in de OW cup. AL sinds dat ze dat organiseren. Maar je hebt altijd wannebee professionals en lui die iedereen napraten /alles klakkeloos geloven.

Maar goed iedereen mag zoveel geld uitgeven als hij wil.

dat bedoelde ik ook , maar je quote mij niet dus neem aan dat je hetzelfde bedoelt ? :)

mijn circuit cbr600 is uit 95 dus ik ben een classic rijder he ;)
 
voor aanvang van het seizoen gooi ik er motul in en dan kijk ik er
de rest van het jaar niet meer naar om :N muv het peil af en toe checken :Y
 
een keer per seizoen (max 10 circuitdagen rij ik) olie wissel, voor of na de winter tja, iets met zuren in de olie, vocht uit de lucht ontrekken, soms doe ik het voor de winterstop en soms voor het seizoen begind dus na de winter.
 
Wellicht makkelijk te beantwoorden, maar ik kan het zo 123 niet vinden op het fora.

Ik heb zelf een r6 2002 en vraag me af welke interval ik aan moet houden voor het verversen van de olie bij trackday circuit gebruik?

Mag in uren of km's zijn, als ik maar een beetje een maatstaf heb.

Alvast bedankt voor de reactie's

Zie dat je al gereageerd hebt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan