Intest op je 17e?

Vanochtend de eerste motorrijles gehad!
Ging allemaal geweldig en a.s. woensdag al examen AVB.

AVD gaat 16 lessen worden ipv 30!

Hij was best onder de indruk van rijvaardigheden.
Mooi zo, woon je nog bij de rotonde :? Zal binnenkort wel weer een paar keertjes voorbij knallen ;)
 
Ik heb zelf nogal een lange brommer/scooter periode gehad. Komt eigenlijk vooral doordat ik het tof vond om aan die dingen te prutsen. Vanaf m'n 15e altijd wel bromemrs en scooters gehad en vanaf m'n 19e ongeveer was het vooral sleutelen en vrijwel niet meer rijden (niet te doen met een opgefokte herriebak die niet verzekerd is). Door al dat gesleutel heeft het motorrijbewijs nogal lang op zich laten wachten bij mij, aangezien het geld er nooit voor was. Afgelopen zomer op m'n 22ste dan toch begonnen (zonder dat ik autorijbewijs had) en heb voor de bijzondere verrichtingen 3x4 uur les gehad, wat op zich wel overdadig veel was en daarna nog 16 uur op de weg gereden (7x2 uur en 2x1 uurtje). Alle examens verder in 1x gehaald. Ik moet zeggen dat voor mij persoonlijk minder lesuren ook wel voldoende was geweest, aangezien mijn rijkwaliteit meer te maken had met mijn concentratie en gedrag van andere verkeer dan dat ik per les echt beter werd. Ik denk dat ik na zo'n 10 weguren alles wel door had, daarna ging het de ene keer beter dan de andere keer (lullige dingen als verboden in te rijden bord over het hoofd zien enzo). Voor je eigen zelfvertrouwen is het trouwens wel lekker om een uurtje teveel te boeken dan een uur te weinig.

Naja, ellenlang verhaal weer, maar wat ik er maar mee wil zeggen is: Rij met plezier, wees geconcentreerd en nogmaals: rij met plezier :) Als je dat uitstraalt, dan scheelt het bij een examinator echt wel!

Laatste puntje: men zei altijd tegen mij dat A halen zonder B te hebben lastig zou worden, maar das echt crap. Mensen die al jaren hun B hadden vonden A misschien wel lastiger dan ik, omdat ze alle auto-gewoontes gewend waren en motorrijden is nu eenmaal compleet anders, je moet bijv veel meer letten op de weg zelf (strepen, rommel etc). Dus laat je door dat soort praatjes niet opfokken, just keep on :]
 
Ik ben geslaagd voor de AVB!! *O*
Ging allemaal erg lekker, geen een keer een oefening over moeten doen.
Had al zo'n beetje vanaf 10 uur constant gereden met af en toe een pauze en om 1 uur examen gedaan.

Mooi zo, woon je nog bij de rotonde :? Zal binnenkort wel weer een paar keertjes voorbij knallen ;)

Haha, is goed. Je rijdt op een Buell?
 
Terug
Bovenaan Onderaan