Intest op je 17e?

24 okt 2004
125
0
Goes
Hallo mensen,

Ik ben helemaal weg van motoren, rijd zelf ook schakelbrommer en heb geen scooter mentaliteit. Ik hoef dus ook geen 80-100km/h te rijden. Ik vind 60 hard genoeg. Mij gaat het meer om het gemotoriseerd rijden op twee wielen. Heerlijk.

Maar dat even terzijde.

Ik wordt bijna 17 Ik ben 17 jaar Ik ben 18 jaar, en heb auto rbw al! *O* en sinds 22 februari AVB!!!!!

En nou las ik vanochtend op een rijschool-site dat je een 'Intest' (2x 50minuten) kan doen op je 17e. Tijdens deze intest gaat een instructeur twee lesuren kijken of jij "gevoel" voor de motor hebt, hoe snel jij informatie oppakt etc. Aan de hand van de intest kijkt de instructeur hoeveel lessen er nodig zijn om te slagen en of dit in een 3-daagse opleiding kan.

Is dit een goed idee om bijvoorbeeld voor m'n verjaardag te vragen?

Of is dit echt nog veel te jong en staat et erg jaar als je net 17 bent (en dus nog een jaar moet wachten voordat je daadwerkelijk aan je rijbewijs kan beginnen).

Ik heb al eens op de motor van mijn buurman gereden (toendertijd een Kawasaki LTD 450, en het ging uitstekend) *O* *O* *O* *O* *O* :W
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me niet echt zinvol, zoiets kan dan beter een paar weken voor je 18e doen ofzo. Voor de lol kan je het natuurlijk wel doen he :]
 
Zij bieden het aan, en jij bent een betalende klant. Ik denk niet dat dat een probleem zal zijn hoor...
 
mag niet.
je mag pas op je 18e beginnen met lessen als je je theorie heb behaald. ( of als je je autorbw daar voor al heb behaald)

dat een rijschool 17 jarige motorrijlessen aanbied is hun probleem. zij zijn illegaal bezig.
 
De rijschool: Verkeersschool DEK, http://www.verkeersschooldek.nl (www.verkeersschooldek.nl)

http://www.verkeersschooldek.nl/praktijk_motor.htm (www.verkeersschooldek.nl/praktijk_motor.htm)

Kijk bij Supercompacte opleiding in 3 dagen

Citaat:

Bij deze opleiding wordt er altijd eerst een intest afgenomen. Deze intest kan je bij ons al doen als je nog geen achttien jaar bent, omdat wij beschikking hebben over een uniek verkeersoefenterrein. Tijdens deze intest gaat een instructeur twee lesuren kijken of jij "gevoel" voor de motor hebt, hoe snel jij informatie oppakt etc. Aan de hand van de intest kijkt de instructeur hoeveel lessen er nodig zijn om te slagen en of dit in een 3-daagse opleiding kan.

Een losse Intest (2x 50minuten) € 66.00
 
ik zou w8en tot je bijna 18 bent. denk dat het dan nuttiger is. als je het nu al doet lijkt het mij zonde van het geld. tenzij je het voor de lol wilt doen, maar weet je ook wat ze dan gaan doen op zo'n "les", de bv-tjes oefenen vond ik nogal saai (je moet het wel kunnen om goed te kunnen rijden, dus ik zie het meer als woordjes leren om later een taal te kunnen spreken.)
 
je mag de weg pas op als je 18 bent en je een theoriecertificaat/ of autorijbewijs hebt
dus als zij een eigen terein hebben mag je daar rijden
 
Denk dat het na die 2 uurtjes rijden helemaal lang wachten wordt 8-)
Je gaat jezelf zo nog meer lopen opfokken tot je eindelijk mag lessen.

[me]Friezinnetje heeft allang door dat je dit gaat doorzetten...veel plezier :] [/me]
 
Voor de lol zou het kunnen. Om echt al als basis van je rijbewijs te zien is het denk ik nog iets te vroeg. Alleen gaan ze volgens mij op dat oefenterrein de bijzondere verichtingen met je oefenen. En ondanks dat je ze echt goed onder de knie moet hebben bij het afrijden, en ze best moeilijk zijn, vind ik het nou niet bepaald spectaculair.
Maarja als je echt niet kan wachten... gewoon doen :)
 
als ik jou was zou ik even wachten tot je 18e verjaardag. het zal inderdaad wel op hun prive-terrein pionnetjes mishandelen zijn. het echt motor-gevoel krijg je pas als je op de openbare weg harder dan 50 (want harder is op een oefenterrein vrijwel onmogelijk) gaat rijden.

ik zou zeggen: geniet nog ff van je brommer, hou de spanning erin en zorg ervoor dat je op je 18e verjaardag terrecht kunt bij je rijschool!
 
Begin maar vast met 8'tjes en straatje keren etc etc te oefenen, heb je het roze papiertje al half in de zak :)
 
pff niet harder dan 50 op een oefenterrein? op het oefenterrein in assen haalde ik ook 80 :+ ... reed na 3uurtjes de stepjes al aan de grond van mn cb250 :P
 
Weet je dit zeker? Ik had mijn theorie nog lang niet voordat ik begon met lessen. Pas 1 week voor het examen had ik de theorie opgehaald

officiële regel: bij het rijden op een lesmotor op de openbare weg moet je in het bezit zijn van OF een autorijbewijs OF een geldig motortheorie-certificaat.
als je deze niet bij je hebt kun je een boete krijgen mocht een politieagent je controleren!
 
Leuk! *D

Dan doe je nu die intest, en vervolgens kun je nog een jaar gaan wachten eer je echt mag beginnen met lessen, is weg gegooid geld als je het mij vraagt, denk dat je nadat jaar alsnog weer een intest kan gaan doen ;)

Suc6! in ieder geval ;)
 
Ik zal eerst ff vragen hoeveel je dat gaat kosten. Met autorijden kun je ook zoiets doen, maar daar betaal je dan meer voor als met een gewone les!! Maar het is natuurlijk wel gaaf. Ik ben ook nog 17, misschien ga ik het ook nog wel doen. Voor een heel rijbewijs heb ik op mijn 18de toch nog geen geld(eerst autorijbewijs maar eens).
 
Kan het op elke lokatie van rijschool dek. ik woon zelf in zeeland en lijkt me wel eens grappig om te doen (ik ben 17). nog f over die scootermentaliteit: ik vindt dat ze een praktijkexamen moeten afleggen nu kan elke scooter eikel z'n certifikaat halen en oude vrouwtjes dood rijden! ik heb er van de week weer 1tje moeten helpen zijn klote scootertje van de straat te schrapen!! moet je maar geen 100 willen op en groot uitgelvallen hobbelpaardje!! Ik rijdt zelf lekker op een 4-takt!! honda ZB dus heb al een soort mini motor ervaring misschien mag ik nu zonder intest 3daags examen doen :p !! o en ik heb een paar keer gekart met super tijden! dus misschien mag ik dan gelijk een verkorte auto cursus

PS: wat is auto rijden tog dom!! ik mag weleens van mijn vader rijden maar k vind t egt dom een saai!! geef mij maar een motor (minibike rulen boven zielige karts) iedereen kan auto rijden en karte is ook simpel, probeer maar s op zo'n minibike te blijven. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan